För samman människor, platser och upplevelser
Framtidens arbetsplats är en plats för kreativitet, gemenskap och samarbete som möjliggör personliga upplevelser och stödjer förverkligande genom arbete.
Ricoh levererar en plattform för hantering av arbetsplatsupplevelser med fokus på människan, från bokning av skrivbord till mötesrum och serviceförfrågningar, besökshantering och vägvisning.
Med hjälp av kraftfull dataanalys hjälper RICOH Spaces dig att omvandla din arbetsplatsupplevelse och engagera medarbetare i hybridarbetets tidsålder.
Se videon för att upptäcka mer.
En plattform, oändliga möjligheter för en optimerad arbetsplats
-
Skrivbordsbokning
-
Mötesrumshantering
-
Vägvisning
-
Besökshantering
-
Digital skyltning
-
Förfrågningar om tjänster
-
Närvaro- och miljösensorer
Skrivbordsbokning

Förbättra dina medarbetares arbetsdag
Gör det möjligt för medarbetare att enkelt hitta och boka tillgängliga skrivbord med hjälp av interaktiva 3D-planritningar och en webbschemavy. Skapa arbetszoner eller närområden som hjälper teamen att hitta kollegor och reservera arbetsområden nära dem för smidigt samarbete.
Ytterligare en funktion har integration med RICOH Smart Lockers, som skapar en bekväm plattform där medarbetare kan boka allt i en enda app.
Med RICOH Spaces kan du svara snabbt svara på medarbetarnas och verksamhetens föränderliga behov genom att konfigurera arbetsutrymmen baserat på datainsikter.
Mötesrumshantering

Bekymmersfri bokning var som helst, när som helst
Att boka ett mötesrum har aldrig varit enklare med RICOH Spaces. Användare har enkel tillgång till en omfattande webbschemavy, interaktiva planritningar i 3D och alternativ för rumspaneler, allt med en lättanvänd app.
Genom att sömlöst integrera med bredare funktioner, som tjänsteförfrågningar, blir hanteringen av dina möten en smidig process:
- Boka sammanlänkade rum med en enda bokning
- Hantera besökare inom samma rumsbokningsflöde
- Begär tjänster när du bokar rum
- Skydda viktiga rum med ett arbetsflöde för godkännande av administratör
- Sök efter rum baserat på egenskaper utifrån schemat eller planritningar
För att stödja enkel rumshantering erbjuder RICOH Spaces Room Panel en mängd funktioner för att förenkla rumshanteringen, inklusive:
- Enkel rumssynlighet, bokning och anpassningsbara bakgrunder
- Inchecknings- och avbokningsvarningar, samt automatisk avbokning av oanvända rum
- Detektering av rumsanvändning med IoT-sensorer och LED-lampor
- ”avsluta-mötet-i-förtid”-funktion.

Vägvisning

Låt din arbetsplats komma till liv med interaktiv vägvisning i 3D
RICOH Spaces erbjuder dina medarbetare flexibiliteten att se en planlösning i realtid och boka en resurs direkt från en stor skärm på kontoret.
Med vägvisning kan du hålla reda på var dina teammedlemmar sitter, med en visuell representation av golvlayouten för gäster och besökare.
Visa din digitala planlösning i 3D på valfri skärm för att underlätta för dina besökare och ge dem en friktionsfri resa genom din arbetsplatsen, så att de går därifrån med ett positivt tankesätt.
- Enkel och effektiv vägvisning
- Se viktiga kontorsbekvämligheter som matsalar, toaletter och brandutgångar
- Se till besökare blir bekväma med att navigera på arbetsplatsen
Besökshantering

Förbättra din besökshantering med digital effektivitet
Gör ett bra första intryck, förbättra både säkerheten och dina medarbetares produktivitet med RICOH Spaces Visitor Management.
Med friheten att anpassa din passerkontroll kan du bestämma vem som kan komma in i lokalerna, vilka data du samlar in från dem och vilken upplevelse de har. Säg adjö till manuella processer och pappersbaserade loggar med vårt lättanvända gränssnitt, som låter dig förboka besökare och lägga till en värd som ska meddelas när besökaren anländer.
Oavsett om du har hand om ett litet kontor eller en stor anläggning med flera olika arbetsplatser, är vår lösning för besökshantering flexibel, skalbar och kan anpassas för att möta dina unika behov.
Digital skyltning

Skapa en unik upplevelse för medarbetare och kunder
Digital skyltning kan vara ett meningsfullt verktyg för intern kommunikation på arbetsplatsen genom vilket du kan leverera riktade meddelanden till medarbetare och kunder på digitala skärmar.
Ricohs molnbaserade och lättanvända lösning ger dig möjlighet att skapa och hantera innehåll från var som helst, så att dina budskap är aktuella och relevanta.
- Håll dina medarbetare uppdaterade om företagsnyheter, branschtrender och aktuellt om väder, sport och aktier
- Visa relevanta data för dina medarbetare i dashboards och leaderboards
- Möjliggör funktionell användning som vägvisning och skrivbordsbokning
- Gör reklam för evenemang och dela viktig utbildningsinformation
Förfrågningar om tjänster

Flexibla förfrågningar om tjänster som effektiviserar dina affärsprocesser
Dra nytta av helt anpassningsbara förfrågningar om tjänster som kan skräddarsys för att passa ditt företags specifika behov. Med ett flexibelt formulärverktyg kan du skapa din egen tjänsteförfrågan, t.ex. catering, städning och mötesrumslayout, på bara några minuter.
Slösa mindre tid genom att automatisera manuella processer inom ditt företag:
- Schemalägg automatiska åtgärder, till exempel en ny förfrågning om städning
- Integrera med ärendehanteringssystem från tredje part som ServiceNow och andra
- Ta emot meddelanden om tjänsteförfrågningar direkt i Microsoft Teams
- Boka besökare i förväg och begär tjänster i förhand
- Tilldela och begränsa tjänster till specifika utrymmen
Närvaro- och miljösensorer

Förbättra din arbetsplats med AI-drivna IoT-sensorer
Addera den senaste sensortekniken till din arbetsyta och ta del av detaljerad data om dina utrymmen i realtid.
Data integreras direkt i din arbetsplatsrapportering, vilket ger insikter som är skräddarsydda för dina behov, som t.ex. jämförelser av bokade kontra faktiska trender och trender över tid.
Viktiga fördelar och insikter:
- Synlighet i realtid och antal människor på planlösningar
- Avboka mötet om det är obemannat senast 10 minuter efter starttiden
- Jämför hur skrivbord, rum och utrymmen bokas och används
- Förbättra mötesrummets effektivitet genom att till exempel förstå om möten bokas längre än nödvändigt och om rummets storlek är tillräckligt för antalet personer som ska delta i mötet
Varför välja RICOH Spaces?
Med Ricohs globala kapacitet tillhandahåller vi en företagsplattform, med nödvändig hårdvara och tjänster, för en helt färdig lösning. RICOH Spaces är en mycket dynamisk plattform för hantering av arbetsplatsupplevelsen, som skapats för att lösa verkliga affärsutmaningar och detta genom att tillhandahålla:
- En global plattform med stöd för flera språk som kan levereras var som helst i världen
- En vänlig och intuitiv design för att främja användarupplevelsen
- En färdplan som styrs av feedback från våra kunder och som är allmänt tillgänglig
- Den senaste molntekniken för en smidig och skalbar plattform globalt
- Omfattande datainsamling som hjälper till att förbättra arbetsplatsupplevelsen och erbjuder en verklig avkastning
- Partnerintegrationer för en enda leverantörsstrategi med Ricoh som huvudpartner

Omvandla din arbetsplats med RICOH Spaces
Vill du själv uppleva fördelarna med RICOH Spaces?
Anmäl dig till en kostnadsfri rådgivning idag och se hur vår plattform kan hjälpa dig att optimera din arbetsplats.
Kostnadsfri rådgivning