homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview

RICOH Spaces

Efter COVID-19 utnyttjas endast 35-50 % av potentialen på en genomsnittlig arbetsplats. Om du upplever att både affärer och medarbetare utvecklas fortare än vad ditt företag hinner med, så är du inte ensam om den känslan.  

Ricoh har skapat en smart lösning, RICOH Spaces, som hjälper din verksamhet att skapa en säker arbetsmiljö. Du kan reservera och automatiskt tilldela ett skrivbord till var och en av medarbetarna. Dessutom gör denna lösning det möjligt för dig att automatisera och optimera arbetsplatser, på ett sätt som både gör medarbetarna nöjda och skapar värde för kunden.



Vilka är de huvudsakliga fördelarna med RICOH Spaces-lösningen?

  • Automatiskt och intelligent: kan länkas till dina befintliga verktyg för att skapa en och samma källa för data och automatisering  
  • Snabbt och enkelt: gör det möjligt för dig att smidigt anpassa dig till den nya arbetsvardagen  
  • Förenkla och förbättra samarbete: justera ineffektiva arbetssätt, förbättra samarbetet och minska kostnaderna.

Kontakta oss

Key Benefits


  • Desk booking

    Skrivbordsbokning

    Ricoh Spaces erbjuder enkel men ändå kraftfull skrivbordsbokning med rutiner och tilldelningar som ger dig bättre kontroll över arbetsplatserna, och med flexibilitet att anpassa dem allt eftersom verksamheten förändras.

  • Meeting Room Management

    Hantering av mötesrum

    Enkel bokning var du än är, med fullständig överblick över schemat i webbläsaren, interaktiva planritningar, mobilappar och bokningsskärmar vid mötesrummen.

  • Wayfinding

    Hitta rätt

    Visualisera företaget med interaktiva digitala planritningar som ger god översyn, smidig bokning och administration av skrivbord, rum och lokaler.

  • Service requests

    Serviceförfrågningar

    Med en flexibel servicemodell effektiviseras affärsprocesserna. Upprätta och administrera serviceförfrågningar, avgör vilken information som ska samlas in och vilka alternativ som ska vara tillgängliga på begäran.

  • Return to work

    Tillbaka till jobbet

    Planera kontorets kapacitet och medarbetarnärvaro i förväg, godkänn tillgång och spåra medarbetarnas förehavanden. Viktiga funktioner inkluderar: aktivera eller inaktivera skrivbord för bokning och få data om bland annat medarbetares hälsa.
  • Internet of Things (IoT)

    Internet of Things (IoT)

    Lägg till den senaste tekniken med IoT-sensorer på ditt företag och få detaljerade data i realtid om dina lokaler och ytor.
  • Digital Signage

    Digital skyltning

    Leverera informativa meddelanden från smarta utrymmen och intern kommunikation till dina digitala skärmar. Viktiga funktioner: hantera nätverket med skärmar från valfri plats och visa anslagstavlor med  realtidsdata från olika källor, t.ex. Power BI.
  • Visitor Management

    Besökshantering

    Gör ett gott första intryck, förstärk säkerheten och förbättra produktiviteten med besökshanteringsmodulen i RICOH Spaces.
  • Workplace Insights

    Workplace Insights

    RICOH Spaces Workplace Insights gör det möjlighet för verksamheter att förstå hur deras arbetsplatser används, förbättra samarbete och t.o.m. minska kostnader.

  • Mobile App

    Mobil app

    RICOH Spaces mobilapp styr enkelt upp arbetsplatsen med bara några knapptryck, medarbetare får möjlighet att boka rum, skrivbord, skapa serviceförfrågningar och mycket annat medan de är på språng.

  • Room Booking Panels

    Rumsbokningspaneler

    Med en tydlig översikt över tillgängligheten i RICOH Spaces rumspaneler, kan du snabbt och effektivt boka lediga rum när du behöver dem som bäst.


Hör av dig

Tala med en av våra specialister för att ta reda på hur vi kan hjälpa dig att lyckas i denna förändrade nya världen. Kontakta oss idag!

Kontakta oss