Vanliga frågor och svar
När du klickar på kategorilänken visas alla relevanta vanliga frågor och svar.
-
Beställning av förbrukningsvaror
-
Mätaravläsning
-
Mitt konto
-
Autentiseringsuppgifter
-
Serviceanmälningar
-
Produktregistrering
-
Snabbsökning
-
Mina produkter
Beställning av förbrukningsvaror
Kan jag ändra leveransadress när jag beställer förbrukningsvaror?
Hur beställer jag en förbrukningsvara?
Logga in på eService webbplats och klicka på "Bekräfta beställning" på startsidan. Här väljer du den produkt som du vill göra beställning för ur listan över registrerade produkter och följ sedan de instruktioner du får. En orderbekräftelse kommer att visas. Observera att när ordern är lagd är det i regel inte möjligt att avbryta eller ändra den.
Hur spårar jag förbrukningsvaror jag har beställt?
Mätaravläsning
Hur överför jag en massavläsningsfil?
Om funktionen har aktiverats för ditt land måste du också vara en registrerad användare i eService-portalen innan du kan ladda upp en massavläsningsfil. För att ladda upp en massavläsningsfil till e-Service måste alternativet att få påminnelse om mätaravläsning via e-post vara markerat för maskinen. Klicka på länken för massavläsning i e-postmeddelandet med förfrågan/påminnelse eller klicka på länken "Mätaravläsning" på startsidan. Följ sedan navigeringsguiden och de instruktioner som visas.
Hur läser jag av min mätare?
Du ser hur du gör en mätaravläsning på https://kb.gsd.ricoh.com. Där väljer du en modell och anger "Meter Readings" i sökrutan. Följ länken "How to display or print the counter". Om du fortfarande har problem med att hitta räkneverket på din maskin kontaktar du din lokala support. Du hittar e-postadress till din lokala support via "Contact Us".
Hur skickar jag in en mätaravläsning?
Logga in på eService webbplats och klicka på "Mätaravläsning" på startsidan. Du kan välja alla produkter med alternativet "Välj" i sidhuvudet eller så väljer du produkt för produkt genom att markera serienumret och markera kryssrutan för valt serienummer. Klicka sedan "Välj produkt" och följ instruktionerna. Fortsätt genom att följa guiden och instruktionerna.
Mitt konto
Hur ändrar jag min kontoinformation eller mina e-postinställningar?
För att ändra din kontoinformation, logga in på eService webbplats och klicka på knappen "Mitt konto" överst på sidan. Klicka på "Redigera mitt konto", uppdatera information eller inställningar och klicka sedan på "Uppdatera".
Är det möjligt att ändra "Namn" och "Titel" i Mitt konto?
Ja det är möjligt att ändra "Namn" och "Titel" om du t ex gifter dig eller om det är felstavat. Använd inte den här funktionen av andra orsaker.
Autentiseringsuppgifter
Varför kan jag inte logga in?
Om ditt användar-ID eller lösenord anges fel kan du inte logga in på eService webbplats. Observera att lösenordet är skiftlägeskänsligt.
Hur ändrar jag mitt lösenord?
Om du har glömt ditt användar-ID klickar du på "Glömt användar-ID?" på eService publika webbplats. Du kommer att bli ombedd att uppge ditt förnamn, efternamn och din registrerade e-postadress.
Om dina uppgifter är korrekta kommer ditt användar-ID att skickas till din registrerade e-postadress.
Serviceanmälningar
Hur avbryter jag en serviceanmälan?
Kan jag ändra serviceadressen när jag gör en serviceanmälan?
Hur gör jag en serviceanmälan?
Kan jag uppdatera en serviceanmälan när jag har skickat in den?
Hur spårar jag min serviceanmälan?
Produktregistrering
Hur registrerar jag flera produkter på samma plats?
Vad är syftet med "Eget namn"?
Hur registrerar jag extra produkter?
Hur gör jag för att registrera flera produkter?
Snabbsökning
Hur använder jag snabbsök?
- Serienummer: Ange produktens fullständiga serienummer och klicka på "OK". Serienumret måste vara registrerat på ditt eService-konto. Du kommer att dirigeras till "Mina produkter" för detta serienummer. Från "Mina produkter" kan du se historiken över serviceanmälningar, beställningar av förbrukningsartiklar, mätaravläsningar och även göra en ny serviceanmälan, beställning eller lämna avläsningar för det valda serienumret.
- Serviceanmälan: Välj "Serviceanmälan" i rullgardinsmenyn, ange serviceanmälans fullständiga nummer och klicka på "OK". Du kan bara söka på serviceanmälningar till serienummer som redan är registrerade på ditt eService-konto. Uppgifter om serviceanmälan visas så att du kan göra en ny serviceanmälan.
- Beställning av förbrukningsartiklar: Välj "Beställning av förbrukningsartiklar" i rullgardinsmenyn, ange ett fullständigt ordernummer för förbrukningsartikeln och klicka på "OK". Du kan bara söka på beställningar till serienummer som redan är registrerade på ditt konto i eService-portalen. Information om beställningen visas så att du kan skapa en ny order.