Business Solutions Thumbnail

Företagslösningar

På Ricoh specialiserar vi oss på att utveckla och integrera lösningar som hjälper företag att hantera föränderliga arbetssätt.

Läs mer
Transformera din digitala arbetsplats för att förbättra dina medarbetares upplevelse och främja samarbete och innovation.
Läs mer
Effektivisera dina affärsprocesser och öka medarbetarnas engagemang och produktivitet med snabbare och mer kostnadseffektiva arbetssätt.
Läs mer
Få tillgång till rätt utskriftsteknik och expertis, så att dina medarbetare kan skapa, lagra och skriva ut information på ett effektivt sätt.
Läs mer
Modernisera och konsolidera din IT-infrastruktur, automatisera arbetsuppgifter och förändra din affärsverksamhet.
Läs mer
Skydda din IT-infrastruktur med våra expertlösningar och bygg upp motståndskraften i din organisation.
Läs mer
Övergå till digitaltryck och erbjud dina kunder mer hållbara och kostnadseffektiva alternativ.
Läs mer
Products Services Thumbnail

Produkter och tjänster

Vi erbjuder ett komplett utbud av lösningar utformade för att effektivisera dina affärsprocesser samt öka effektiviteten och produktiviteten inom din organisation.

Energieffektivt sortiment av produktionsskrivare och heltäckande mjukvarulösningar
Läs mer
Speech – Diktering. Tack vare ett flera decennier långt samarbete med Philips är Ricoh den ledande leverantören av dikteringsutrustning för privat och offentlig sektor i Sverige.
Läs mer
Tjänster skräddarsydda för din arbetsmiljö med möjlighet att automatisera arbetsuppgifter och skapa en positiv upplevelse på arbetsplatsen.
Läs mer
Utrustning för fritids- och professionell fotografering, med ett långvarigt varumärkesarv.
Läs mer
Använd äkta bläck, toner, reservdelar och tillbehör från Ricoh för enastående skrivarprestanda och hitta de tillbehör du behöver för dina Ricoh-enheter.
Läs mer
Support Thumbnail

Din supportplattform

All produkt- och tjänstesupport du behöver på ett ställe. Vi erbjuder support, råd och lösningar för att hålla din verksamhet igång.

Få support
Använd våra självbetjäningsportaler för att skicka in mätaravläsningar, ladda ner drivrutiner och programvara med mera.
Läs mer
Hantera dina enheter online via One Ricoh Portal, från att spåra användning, göra serviceförfrågningar, beställa toner och mycket mer.
Läs mer
Tonerreturer och förfalskningar
Returnera och återvinn dina använda tonerpatroner och köp originaltillbehör direkt från oss.
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
News Events Thumbnail

Håll dig uppdaterad

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer samt de evenemang som vi är värdar för och/eller deltar i.

Alla nyheter
Upptäck de senaste nyheterna och uppdateringarna från Ricoh som förbättrar din arbetsplats.
Läs mer
Var med på våra kommande evenemang och prata med oss om hur vi kan hjälpa dig att skapa en mer effektiv och samarbetsinriktad arbetsplats.
Läs mer
About Us Thumbnail

Om oss

På Ricoh strävar vi alltid efter att lyssna på våra kunder och ge er innovativa lösningar, produkter och tjänster som är i linje med era affärsmål. Vi arbetar för att tillföra värde till era tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.

Läs mer
Vilka vi är, vad vi gör och vad som formar vår verksamhet.
Läs mer
Bygg en meningsfull karriär hos Ricoh.
Läs mer
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
Kontakta oss

Ricoh Hybrid Mail

Ricoh's Hybrid Mail solution is designed to manage the aggregation of unstructured, ad-hoc documents that would typically be produced by multiple users across an organisation on pre-printed stationery and local departmental print devices.

Such documents are a target for significant cost savings but are difficult to manage with traditional template based workflows that handle structured transactional customer communications. The result is multiple print silos that are expensive, inefficient and uncontrolled and not connected to the core document workflow.

Ricoh’s Hybrid Mail solution provides a specialised solution to address these requirements and allows users to print as they do today replacing local physical printers and pre-printed stationery with a web based printer driver and back end automated workflow solution.

The solution provides an interactive preview and web form allowing the user to select and preview digital stationery, envelope types (including the envelope window) and simplex and duplex selections. Other options and corporate branding can be added to the web form as desired via additional Ricoh professional services.

On approval documents are processed and routed to an internal or external print location where they are batched and printed. This offers significant cost savings, reduced waste and potential postage discounts. Optional Ricoh TotalFlow solutions can be added to increase print room efficiency and manage the increased volumes.

The solution can also be expanded to handle structured transactional documents, host printing and can support both print and digital HTML based output.

Funktioner och fördelar

Features:

  • Print as you do today from the applications you use today
  • Route documents from across the organisation to a central print location
  • Dynamic, interactive previews give live feedback as user selections are made 
  • Highly customisable web form and branding to fit specific requirements
  • Live preview of envelope size & window location, digital stationery, page order, simplex and duplex options etc.
  • Can be combined with Ricoh production printing hardware & software solutions to offer a complete end to end solution

Benefits:

  • Reduce costs across the organisation related to ad-hoc document printing 
  • Replace expensive pre-printed stationery with on demand digital stationery
  • Easy deployment with minimal user training and additional IT investment 
  • Single solution that can be configured and expanded to meet a range of workflow requirements
  • Utilise internal or external print room locations maximising production and postal efficiency
  • OL Connect

    OL Connect

    Automatisera affärskommunikation och pappersbaserade affärsrutiner och behåll företagets IT-investeringar och infrastruktur.

  • Pro™ C5310s Series

    Pro™ C5310s-serien

    Med Pro C5300s och C5310s får du den kvalitet och tillförlitlighet du behöver, flexibilitet till ett överkomligt pris