homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview

Tre sätt riktad kommunikation kan säkerställa konsumenters förtroende

Av Javier Diez-Aguirre, Vice President, Corporate Marketing, CSR & Environment, Ricoh Europe 

Tre sätt riktad kommunikation

Den berömda amerikanska affärsmannen Thomas J. Watson sa ”det svåraste med förtroende är att det är mycket svårt att bygga och mycket lätt att förstöra”. Detta är onekligen sant för varumärken 2017.  

Konsumenter matas med över 5 000 annonser varje dag. Allt detta brus gör det svårt för varumärken att nå fram och svårt för konsumenter att veta vilka de ska lita på. 

Förtroende och en känsla av att känna sig värdefull är faktorer som påverkar varje företags slutresultat. 57 % av konsumenterna rapporterade i Ricohs undersökning Triple R att de spenderar mer på varumärken som får dem att känna sig värdefulla. 42 % har större förtroende för de företag som riktar sin kommunikation och gör den personlig än de som inte gör det. 

Oavsett om ett företag säljer till den breda massan eller endast till beslutsfattare finns det tre viktiga steg för att utveckla ett förtroende genom kommunikation: 

  1. Använd data för detaljer – Hur är det möjligt att ens fundera över att skapa förtroende om du inte vet exakt vem du säljer till? Det är det inte. Utan insikt i konsumenters individuella beteende misslyckas alla försök till personlig kommunikation, eller än värre, upplevs kommunikationen falsk. Börja med att sammanställa vad din organisation redan vet genom den data du redan har. Kom också ihåg att bäst blir det när alla samarbetar. Att få kommunikation att fungera är inte en uppgift som en del av organisationen kan lösa ensam. Alla delar av företaget måste söka efter sätt att organisera, hantera och använda information för att skapa bra, riktad, kundkommunikation. Tekniska hjälpmedel som plattformar för Customer Communication Management, som levererar rätt information till rätt kund, i rätt tid och format, gör att du kan komma långt i din strävan efter att göra kommunikationen personlig.   

  2. Kunskap om när konsumenter värdesätter riktad kommunikation som mest – Ingen vill känna sig besvärad. 70 % av konsumenterna i undersökningen föredrar företag som fokuserar på deras behov under och efter inköpet. Med det i åtanke är det helt naturligt att företag erbjuder konsumenter personliga rabatter och erbjudanden efter ett köp för att få dem att handla mera. Ge konsumenter så få skäl som möjligt att gå till någon annan genom att bearbeta dina kundrelationer som en pågående resa. Ingen enkel engångstransaktion här inte.  

  3. Det är bra att prata – En enkel tvåvägskommunikation är helt avgörande i uppbyggandet av konsumenters förtroende. Människor gillar att prata med andra människor. Det är oerhört frustrerande att veta att man pratar med en robot eller om det känns som att skrika i ett tomt rum. Företag måste ha en mänsklig touch för att kännas trovärdiga. 41 % av konsumenterna väljer att kommunicera med företag via e-post efter att de har gjort ett inköp. Att ha processer och teknologi bakom detta kan mycket väl resultera i lönsamma återkommande köp. Hastighet är också väldigt viktigt. 47 % anser att det är en avgörande faktor för deras framtida lojalitet. Automatiserad teknik kan visa sig vara oerhört väsentligt för att flagga för och reagera på kundfrågor snabbt och konsekvent.

I grund och botten förlitar sig dessa tre steg på någon form av datainhämtning och analys. När det gäller kundkommunikation kan företag lockas av att använda ett tillvägagångssätt enligt ”one-size-fits-all”. Men det är en intelligent användning av kunddata som kan skräddarsy kommunikationen och hjälpa till att bygga långsiktiga och lojala kundrelationer. 
Hur som helst, de konsumenter vi pratade med i undersökningen sa tydligt att företag måste vara försiktiga och hitta en balans. 89 % av kunderna säger att de skulle lämna köpprocessen om de känner att ett företag är för inkräktande. Tänk dig att förlora 9 av 10 potentiella kunder som ett resultat av att vara för angelägen! 

Tydlighet och transparens är nödvändigt för att säkerställa återkommande kunder och för att bygga förtroende. Hur ett företag samlar in, hanterar och använder data har aldrig varit så viktigt – speciellt i en konkurrensutsatt digital värld. 

För mer information, se http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se/triple-r/.

| Om Ricoh |

Ricoh stärker flexibla, digitala arbetsplatser med hjälp av innovativ teknik och tillhörande tjänster som gör det möjligt för människor att arbeta smartare, var de än är.

Med djup kunskap och organisatorisk kapacitet som vårdats under vår drygt 85-åriga historia är Ricoh en ledande leverantör av digitala tjänster, informationshantering samt utskrifts-, dokument- och bildlösningar som är utformade för att stödja digital transformation och optimera kunders affärsresultat.

Ricoh Group har sitt huvudkontor i Tokyo med stora verksamheter över hela världen och våra produkter och tjänster når nu kunder i cirka 200 länder och regioner. Under det räkenskapsår som avslutades i mars 2022 hade Ricoh Group en världsomfattande försäljning på 1 758 miljarder yen (ca 14,5 miljarder USD).

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media:
Ricoh Europe PLC
Jack Gibson
E-post: media@ricoh-europe.com