Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Nya typer av utskrifter spelar en strategisk nyckelroll för tillväxt och innovation enligt Europas företagare

Utan de nya banbrytande utskriftsteknologierna anser två tredjedelar av de tillfrågade företagarna att de kommer att tappa marknadsandelar gentemot sina konkurrenter före 2023

Ricoh Europe, London, 22:a maj 2018 – Företagsledare runt om i Europa är eniga om att nya utskriftsteknologier kommer att spela en huvudroll i främjandet av både agilitet och innovation. Enligt en ny studie utförd av Ricoh Europe, anser majoriteten av de 3 150 tillfrågade företagsledarna att fördelarna med agilitet (77 %) och innovation (69 %) är de faktorer som kommer driva på investeringsviljan i nya utskriftsteknologier. 

Dessa resultat visar på att nya typer av utskrifter har blivit en viktig del av företagens framgångsstrategier. Studien visar även att 69 % anser att utskrifter kommer att kunna skapa ytterligare tillväxt och 67 % säger att de kommer ge dem konkurrenskraftiga fördelar. Företagarna backar upp dessa påståenden med ekonomiska åtaganden: 51 % har redan investerat i nya sätt att skriva ut och ytterligare 36 % planerar för detta inom de närmaste fem åren.

David Mills, CEO för Ricoh Europe, säger: “Den eviga klagovisan att “utskrifter är en död marknad” är långt ifrån rättvisande. Nya utskriftsteknologier hjälper företag att förändra sin verksamhet från grunden. Inom den medicinska sektorn tillverkar läkemedelsbolag proteser med 3D-teknik, skräddarsytt för den enskilde patienten. Inom detaljhandeln tillverkar man skor och designtryck på begäran vilket minimerar lagerstocken. Inom skolväsendet kan elever skaffa individanpassade böcker, vilket håller nere kostnader och främjar inlärningen.”

Företag prioriterar utskriftsteknologi inom områden som har en direkt inverkan på kundens upplevelser. Marknadsföring (79 %), produktutveckling (79 %) och tillverkning (76 %) har hittills varit de områden som fått ta del av de största investeringarna. På samma sätt är behovet av en snabb produktutveckling (80 %) och möjligheten att föra tillverkningen närmare slutanvändaren (69 %) det som driver investeringar mot en additiv tillverkning, vilket tillgodoser kundernas krav på snabbhet och personifiering.

David Mills tillägger: “Nya utskriftsteknologier gör det möjligt för företag att fördjupa sina kundrelationer, att snabbare kunna leva upp till de förväntningar som finns och att kunna erbjuda en mer personlig upplevelse. Att 78 % av de tillfrågade anser att utskrifter är väsentligt för att kunna behålla kundernas förtroende är talande. Dessa resultat visar att utan den dynamiska, personliga approach som nya utskriftsmöjligheter innebär, kommer företag att få det tufft att behålla sin konkurrenskraft i framtiden.”

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se/.

|About Ricoh|

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies and services enabling individuals to work smarter. For more than 80 years, Ricoh has been driving innovation and is a leading provider of document management solutions, IT services, commercial and industrial printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2017, Ricoh Group had worldwide sales of 2,028 billion yen (approx. 18.2 billion USD). For further information, please visit www.ricoh.se.  

För ytterligare information, kontakta: 
Rikard Lenander,
Marketing Director,
Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 00,
E-post: rikard.lenander@ricoh.se

Hemsida: www.ricoh.se
Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.ABwww.facebook.com/ricoheurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press