Europeiska företag lämnar arbetstagarna i sticket i det teknologiska kunskapsracet
Daniel tillägger: ”Trots rubriker om att robotar kommer att ersätta människan ser europeiska arbetstagare teknologin som ett sätt att utföra arbete med högre värde, inte något som ska ersätta dem. Att förbättra arbetstagarnas självförtroende i att använda ny teknologi är dock ingen allomfattande process. För att lyckas med att göra arbetsplatsen digital behövs olika färdiga kunskaper och flera olika behov måste tillgodoses. Att få med sig och engagera arbetstagarna i varje steg är grundläggande.”
Mer information finns här.
| Om Ricoh |
Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.
Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD).
Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.
Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.
För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se
© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.
Kontakt med media:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-post: media@ricoh-europe.com