Graffica case study banner

FALLSTUDIER

Digital vit toner lägger till wow-faktorn till unika omslagsdesigner

FusionPro från Ricoh skapar 4000 personliga tidningsomslag för Graffica.

Graffica är Spaniens ledande designmagasin. Den här filmen berättar historien om hur det begav sig för att utforska frågan om kreativitet genom att publicera sin fjärde upplaga med 4000 unika omslag. Graffica vände sig till sin tryckeri Impresum utrustat med en Ricoh Pro C7100x digital färgarkpress som samarbetade med Ricoh och dess FusionPro variabla data programvara för att förverkliga visionen.

Samarbetet blev en enorm framgång och det utmanande målet uppnåddes. Tidningsomslagen varierade inte bara i termer av bilder utan också i termer av färger och papper, med vit toner som användes för att ge extra effekt. Vi hör från Grafficas redaktör om den otroliga reaktionen på detta unika projekt, inklusive hur denna upplaga blev Grafficas mest säljande någonsin.



Reaktionen på tidningen var fantastisk. Varje omslag var annorlunda och folk frågade hur vi gjorde det. Jag är stolt över att säga att det är vår bäst säljande upplaga.” 

Victor Palau, Editor, Gràffica Magazine



Sammanfattning

  • Utmaning : Digitala arbetsflöden, Kundengagemang
  • Sektor : Övrig
  • Verksamhetsstorlek : Små och medelstora företag
  • Tjänsteområde : Production Printing

Titta på videon av fallstudien

Titta på intervjun och upptäck hur Ricoh löste företagets utmaningar.

Titta nu

Kontakta oss

Prata med en Ricoh-expert

Kontakta en av våra konsulter och ta reda på hur vi kan hjälpa ditt företag.

Boka en rådgivning