Ricoh Connect & Collaborate

Skriv ut Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Relaterade länkar


Ricoh Connect & Collaborate ger effektiv och smidig samverkan inom er verksamhet samtidigt som ni effektiviserar processen för inköp, leverans, hantering och support för er visuella kommunikationsmiljö.

Ricoh levererar utrustning och support för ett brett utbud av kostnadseffektiva visuella kommunikationslösningar. Ricohs egna lösningar som den prisbelönta Ricoh P3500 och lösningar som integrerar andras teknik. Detta inkluderar:

  • Videokonferenslösningar

  • Konferensrumslösningar

  • Lösningar för digital skyltning

Lita på vår expertis för att hjälpa er avgöra vilka lösningar som motsvarar era specifika kommunikationsbehov, och låt oss driftsätta, hantera och stödja dessa i er verksamhet.

Förutom att förbättra medarbetarnas produktivitet, kund- och partnerrelationer hjälper våra lösningar även till att sänka kostnaden för att stödja samverkan. Effektiva fjärranslutningar bidrar till att minska behovet av kostsamma och tidskrävande resor till och från möten samtidigt som företaget förbättrar sin miljöprestanda. Debitering baseras på användning vilket garanterar att ni bara betalar för de tjänster ni använder. Det minimerar era driftskostnader.

Bättre produktivitet
Genom att ge medarbetarna fler flexibla kommunikationsalternativ som är enkla att använda och komma åt går det snabbare att dela information och fatta beslut. Att stödja distanssamarbete minskar restiderna och ger medarbetarna mer tid att fokusera på att få jobbet gjort.

Lägre driftskostnader
Vi levererar tjänster med användningsbaserad debitering vilket innebär att ni inte behöver binda er för fasta utgifter – ni behöver endast betala för de tjänster ni använder.

Genom effektivt distanssamarbete kan ni dessutom minska företagets utgifter för resor och logi.

Enkel hantering och support
Ricoh kan bli er enda kontaktpunkt världen över för att hantera er visuella kommunikationsmiljö. Med pålitliga konsulttjänster, leverans och support slipper ni komplexiteten i att införskaffa och hantera den utrustning och de tjänster ni använder, vilket frigör ytterligare hanteringstid.

Hållbarhet
Att er verksamhet stödjer distansarbete visar inte bara ert engagemang för framtida sätt att arbeta, det hjälper även till att förbättra företagets miljöprestanda genom att minska behovet av pappersbaserad kommunikation och resor till och från möten.

Ger medarbetare en bättre balans mellan arbete/fritid
Genom att påskynda takten i samarbetet och minska behovet av att spendera tid utanför kontorstiderna, ger våra visuella kommunikationslösningar dina medarbetare en bättre balans mellan arbete och fritid. Detta bidrar till att öka produktiviteten, behålla anställda och förenkla rekryteringen.

Överst på sidan