Ricoh visar lösningar som öppnar nya marknadsmöjligheter för tryckerier – på FESPA 2017

Skriv ut Twitter Facebook Delicious LinkedIn

Ricoh visar lösningar som öppnar nya marknadsmöjligheter för tryckerier – på FESPA 2017

Ricoh Sverige, Solna, 16 mars 2017
Ricoh hjälper tryckerier att identifiera nya marknadsmöjligheter med sin breda portfölj av kreativa lösningar på FESPA 2017, den största mässan för storformat i Europa, som går av stapeln i Hamburg 8-12 maj.
Ricoh Pro™ L4160 storformatskrivare för latex

Besökare kommer att få se hur de kan utöka sitt erbjudande med hjälp av Ricohs utbud inom storformat, exponering och flatbäddsenheter och en mjukvarusvit med specifikt anpassade lösningar. DTG-skrivare (direct-to-garment) som trycker direkt på kläder kommer också att visas. DTG-skrivarna är trycklösningar från Anajet, ett helägt Ricoh-företag.

– Ricoh har etablerat ett flexibelt utbud av hård- och mjukvarulösningar som stödjer tryckerier som vill skapa nya tillämpningsområden. Ricoh har utvecklats till att bli en kommunikationsleverantör; vi erbjuder den grafiska skylt- och exponeringsmarknaden löpande bana, storformat, flatbädd, mjukvaror och digitala textilpressar. Vi strävar efter att använda vår innovationsdrivna mentalitet och samlade kompetens till att erbjuda trygga val bland kvalitativa och kostnadseffektiva lösningar, säger Tommy Segelberg, Director Nordic Operations PPBG, Ricoh Sverige.

Den 1,65 meter breda EFI Vutek H1625 LED UV Hybrid som är en enhet för både rulle och flatbäddsteknik kommer att visas för första gången i Europa. Den använder fyrfärgstryck plus vitt och kan trycka lager på lager eller alla färger samtidigt. Variabla droppstorlekar ger en gråskala i åtta nyanser. Den är lämplig för skyltar med bakgrundsbelysning, skyltar för inom- eller utomhusbruk, affischer, display- och exponeringsprodukter.

Storformatskrivaren Ricoh Pro ™ L4160 kommer också att visas. Det är en latexskrivare som använder miljöanpassad grön teknik och Ricohs egna vattenbaserade hartsfärger. Pro L4100-serien har den senaste generationen av Ricohs egna piezo-skrivarhuvuden som skriver ut med variabel droppstorlek. De levererar latexbläckdroppar så små som fyra pikoliter vilket också ger hållbara utskrifter både för inom- och utomhusmiljöer. Minskad miljöpåverkan är en annan viktig fördel tack vare lägre skrivartemperatur, vilket ger en effektivare energiförbrukning än dess närmaste konkurrent.

Tekniken kommer att köras bredvid MPC W2201SP som är en färg-MFP för storformat. Potentiella köpare kan jämföra och välja mellan att få tillgång till funktionerna kopiator/skrivare och skanner och använda Ricohs prisvärda och miljömässigt hållbara pigmentbaserade Liquid GelTM-teknik för att skriva ut på vanligt papper, fotopapper eller på ett blåsvart mediautbud. Denna skrivare kan också skriva ut reklam och grafiska applikationer för både inom- och utomhusbruk. MPC W2201SP är en väldigt mångsidig enhet.

– FESPA 2017 är den perfekta platsen för tryckerier att utforska hur de tillsammans med Ricoh kan avancera till nya marknader, öka räckvidd, prestige och lönsamhet. Vi är stolta över att Ricoh-systemen har ett miljömässigt ansvarsfullt förhållningssätt till produktion med lägre utskriftstemperaturer och lägre effektförbrukning, avslutar Segelberg.

I mjukvarumontern kommer Ricoh att visa SaaS-lösningen MarcomCentral, ett verktyg för att hantera on-demand-tryck och marknadskommunikation, och ColorGATE som är en menydriven RIP anpassad för storformat och exakta inställningsspecifikationer.

Ricoh ställer ut i hall B4L, monter C10. Välkomna.

Överst på sidan

| About Ricoh | 
Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, visual communications systems, digital cameras, and industrial systems. 

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ending March 2016, Ricoh Group had worldwide sales of 2,209 billion yen (approx. 19.6 billion USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

För ytterligare information, kontakta: 
Tommy Segelberg, Director Nordic Operations, Production Printing Business Group, Ricoh Sverige AB 
Tel: 08-621 90 08, E-post: tommy.segelberg@ricoh.se 

Magnus Christerson, Marketing Director, Ricoh Sverige AB  
Tel: 08-734 18 68, E-post: magnus.christerson@ricoh.se

Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press

Överst på sidan