Ricoh positioneras av Gartner® i Magic Quadrant™ 2024 för Outsourced Digital Workplace Services för fjärde året i rad
27.03.2024

Ricoh positioneras av Gartner® i Magic Quadrant™ 2024 för Outsourced Digital Workplace Services för fjärde året i rad

Ricoh Europe, London, 27 Mars 2024 – Ricoh har positionerats av Gartner, Inc. i rapporten 2024 Magic Quadrant för Outsourced Digital Workplace Services (ODWS). Detta är fjärde året i rad som Ricoh har uppmärksammats av Gartner på ODWS-marknaden.

Gartner definierar ODWS-marknaden som den kapacitet som krävs av en leverantör för att leverera konsult-, implementerings- eller supporttjänster till slutanvändare av teknik som använder enheter eller applikationer för att bedriva affärsverksamhet.

Gartner utvärderade leverantörerna mot specifika kriterier för fullständighet i visionen och förmåga att genomföra inom ODWS. Ricoh är ett av 18 företag som positionerats inom denna Magic Quadrant.

Ricoh positioned by Gartner® in its 2024 Magic Quadrant™ for Outsourced Digital Workplace Services for fourth consecutive year

Ricoh stöder hybridarbetskraften hos sina kunder över hela världen genom ett brett utbud av lösningar från managerade arbetsplatstjänster till dokumenthantering och automatisering av smarta processer. Den integrerade portföljen kopplar samman fysiska arbetsområden, virtuella samarbetsytor och distansarbetskraft, så att teamen kan ansluta, samarbeta och skapa utan problem, oavsett var de än befinner sig.

Takahiro Irisa, Senior Corporate Officer och President för Ricoh Digital Services Business Unit, Ricoh Company, Ltd., säger: "Att Gartner än en gång uppmärksammar oss i denna Magic Quadrant anser vi bekräftar vårt engagemang att skapa arbetsplatser som sätter människan i centrum och som förbättrar verksamheten och inspirerar till individuell potential. 

Vi investerar kontinuerligt i våra digitala tjänster och tekniker för att anpassa våra lösningar till kundernas föränderliga behov, så vi är särskilt stolta över detta erkännande, som vi anser understryker hur effektiva våra erbjudanden är. Vi ser fram emot att bygga vidare på detta erkännande när vi fortsätter att driva upplevelsen av arbetsplatsen, automatisering av processer och teknisk innovation som gör det möjligt för människor att lyckas på jobbet.

Klicka här för att ladda ner din egen kostnadsfria kopia av 2024 Gartner Magic Quadrant™ for Outsourced Digital Workplace Services

Gartners Magic Quadrant-rapporter är ett resultat av rigorös, faktabaserad forskning inom specifika marknader. Leverantörerna placeras i fyra kvadranter: Ledare, utmanare, visionärer och nischaktörer. Forskningen gör att du kan få ut mesta möjliga av marknadsanalysen i linje med dina unika affärs- och teknikbehov.

Gartner Friskrivningsklausul

Gartner stöder inte någon leverantör, produkt eller tjänst som beskrivs i dess forskningspublikationer och råder inte teknikanvändare att välja endast de leverantörer som har de högsta betygen eller andra beteckningar. Gartners forskningspublikationer består av åsikter från Gartners forskningsorganisation och ska inte tolkas som uttalanden om fakta. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, med avseende på denna undersökning, inklusive alla garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Gartner, Magic Quadrant för Outsourced Digital Workplace Services, av analytiker: Karl Rosander, Biswajit Maity, Matt Baldino, Andrea Lanzavecchia och Daniel Barros, publicerad den 11 mars 2024.

Rapporten för 2022 ersatte tre regionala Magic Quadrants för Nordamerika, Europa och Asia/Pacific-regionen, med namnet Magic Quadrant for Managed Workplace Services.

GARTNER är ett registrerat varumärke och tjänstemärke som tillhör Gartner och Magic Quadrant är ett registrerat varumärke som tillhör Gartner, Inc. och/eller dess dotterbolag i USA och internationellt och används här med tillstånd. Alla rättigheter förbehålls.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD).

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Mediakontakt:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-mail: media@ricoh-europe.com
Homepage: www.ricoh-europe.com

Följ oss på X: www.twitter.com/ricoheurope
Följ oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab
Följ oss på Youtube: www.youtube.com/ricoheurope