Vodafone case study banner

FALLSTUDIER

Förbättring av Vodafones arbetsplatsförändring med bokningsprogramvara för mötesrum

Genom att prioritera en sömlös upplevelse för personalen med fokus på mobilanvändning, erbjuder Ricoh en flexibel arbetsplats.

Med sitt Londonkontor som rymmer 1 600 personer kämpade Vodafone med kapaciteten och letade efter ett bättre sätt att effektivisera utrymmena. Personalen förlitade sig på kalendrar och personliga assistenter för att boka mötesrum, vilket ofta resulterade i dubbelbokningar och frustration för medarbetarna. De letade efter ett molnbaserat system som lätt kunde uppdateras och gav dem data om hur arbetsplatsen och dess mötesutrymmen användes. De behövde ett system med fokus på mobilitet för att stödja Vodafones mål att göra det möjligt för sina anställda att arbeta mer flexibelt.

Ricoh och Condeco arbetade med Vodafone för att implementera en sömlös lösning. Genom att integrera mötesrumsbokningsprogramvara kan Vodafone nu hantera reservationer från ett verktyg som integreras med deras befintliga MS Outlook-system. Hela Vodafones etos handlar om att vara mobil och smidig, så att ha en app som gör det möjligt för anställda att boka mötesrum medan de är på språng förenklar flexibelt arbete. Mötesrumsbildskärmar har installerats utanför varje mötesrum så att alla kan se tillgängligheten och kapaciteten för varje utrymme. Dessa 150 skärmar förstärker beteendet som är så viktigt för Vodafone – att se till att mötesrum används endast när det behövs, snarare än som en privat kontorsplats.



“Det digitala tillvägagångssättet har fått medarbetare att bete sig bättre och därmed är tillgängligheten för mötesrummen högre.”

Mirna Gelleni, Senior Workplace Strategist, Vodafone


 

Sammanfattning

  • Utmaning : Flexibla arbetssätt
  • Sektor : Övrig
  • Verksamhetsstorlek : Stora företag
  • Tjänsteområde : Arbetsplatstjänster

Kontakta oss

Prata med en Ricoh-expert

Kontakta en av våra konsulter och ta reda på hur vi kan hjälpa ditt företag.

Boka en rådgivning