Smart Lockers
A person holding a cardboard box stands next to smart lockers in a bright, modern hall with large windows.

UPPLEVELSER PÅ ARBETSPLATSEN

RICOH Smart Lockers

Säker, smidig, smartare asset management för en bättre upplevelse på arbetsplatsen

Överblick

Revolutionera din verksamhet med RICOH Smart Locker-lösningar 

Designade för effektivitet, säkerhet och smidig integration effektiviserar våra smarta skåp verksamheten, minskar driftstopp och förbättrar spårningen av tillgångar. Öka produktiviteten och ansvarstagandet med en skräddarsydd lösning anpassad för moderna logistik- och IT-miljöer. 

Ricoh leder utvecklingen inom smarta skåplösningar, med över 50 000 installerade skåp och 150 nya installationer varje vecka runtom i Europa. Med över 80 års erfarenhet av arbetsplatsteknologi, har Ricoh utvecklat Smart Locker-lösningen för att möta nuvarande trender och framtida behov. Mer än bara en teknikleverantör är Ricoh en strategisk partner som hjälper organisationer att förnya, säkra och optimera sina arbetsplatser för långsiktig framgång.

Stäng
Smart Lockers
Smart Lockers
Se video

Branscher

Vem är smarta skåp för

Egenskaper

Upptäck världen av RICOH Smart Lockers

Säkerhet och åtkomstkontroll

areo
Medarrbetare kan autentisera åtkomst med befintliga RFID-passerkort eller användardefinierade PIN-koder, vilket säkerställer endast godkända användare att hämta eller lämna tillbaka tillgångar. Rollbaserade behörigheter gör det möjligt för administratörer att begränsa åtkomst baserat på jobbroller och lägga till ett extra lager av säkerhet. En omfattande revisionsspårning loggar varje transaktion, med information om vem som fick tillgång till vilken tillgång, när och hur länge.
Dessutom tillåter låsning- och upplåsningsfunktioner på distans administratörer att kontrollera lageråtkomst från var som helst, vilket ger flexibilitet och realtidsövervakning.

Effektiv spårning av utrustning

areo
Effektivisera in- och utcheckningsprocesser med automatiserad skanning av tillgångstaggar och ID. Realtidsuppdateringar ger insyn i tillgångstillgänglighet, användning och underhåll, vilket minimerar driftstopp och förlust. 
Anpassade varningar och aviseringar säkerställer att användare och administratörer informeras när tillgångar har gått ut eller kräver underhåll. 
Valfria inventeringssensorer bekräftar utrustningens återlämning och status, vilket ger ett extra verifieringslager för att förbättra den driftstillförlitligheten.

Integration och anslutning

areo
Integrations- och anslutningsfunktionerna i Ricoh Smart Lockers ger en mycket anpassningsbar lösning för företag. Med smidig IT Service Management (ITSM)-integration synkroniseras Smart Lockers med plattformar som ServiceNow och Top Desk för automatiserade arbetsflöden. 
API-support säkerställer kompatibilitet med anpassade affärsflöden, medan mobilappåtkomst gör det möjligt för administratörer att enkelt hantera lagringslösningar, även när de inte är på sin arbetsplats. 

Europeisk molnbaserad hantering

areo
RICOH Smart Locker Cloud-programvaran är ett säkert, tillgängligt molnbaserat manageringssystem, som driftas i Europa, som gör det möjligt för organisationer att hantera sina smarta skåp via en användarvänlig webbportal.
Webbportalen gör det möjligt för organisationer att effektivt hantera åtkomst, förbättra säkerheten och effektivisera verksamheten, säkerställa större bekvämlighet och kontroll – var som helst, när som helst. 

Anpassningsbar och användarvänlig

areo
Säkerställer en smidig upplevelse för både användare och organisationer. Med ett intuitivt pekskärmgränssnitt vid varje skåp kan användare enkelt hämta och lämna tillbaka tillgångar genom ett självbetjäningssystem, minska väntetiderna och administrativ arbetsbelastning.
En rad olika storlekar och standardkonfigurationer på skåpen erbjuder flexibla lagringsalternativ, som rymmer tillgångar i olika storlekar för att möta affärsbehov. Medan flerspråksstöd ytterligare förbättrar tillgängligheten, skapar du en global arbetskraft och säkerställer användarvänlighet i olika regioner.