Business Solutions Thumbnail

Företagslösningar

På Ricoh specialiserar vi oss på att utveckla och integrera lösningar som hjälper företag att hantera föränderliga arbetssätt.

Läs mer
Transformera din digitala arbetsplats för att förbättra dina medarbetares upplevelse och främja samarbete och innovation.
Läs mer
Effektivisera dina affärsprocesser och öka medarbetarnas engagemang och produktivitet med snabbare och mer kostnadseffektiva arbetssätt.
Läs mer
Få tillgång till rätt utskriftsteknik och expertis, så att dina medarbetare kan skapa, lagra och skriva ut information på ett effektivt sätt.
Läs mer
Modernisera och konsolidera din IT-infrastruktur, automatisera arbetsuppgifter och förändra din affärsverksamhet.
Läs mer
Skydda din IT-infrastruktur med våra expertlösningar och bygg upp motståndskraften i din organisation.
Läs mer
Övergå till digitaltryck och erbjud dina kunder mer hållbara och kostnadseffektiva alternativ.
Läs mer
Products Services Thumbnail

Produkter och tjänster

Vi erbjuder ett komplett utbud av lösningar utformade för att effektivisera dina affärsprocesser samt öka effektiviteten och produktiviteten inom din organisation.

Energieffektivt sortiment av produktionsskrivare och heltäckande mjukvarulösningar
Läs mer
Speech – Diktering. Tack vare ett flera decennier långt samarbete med Philips är Ricoh den ledande leverantören av dikteringsutrustning för privat och offentlig sektor i Sverige.
Läs mer
Tjänster skräddarsydda för din arbetsmiljö med möjlighet att automatisera arbetsuppgifter och skapa en positiv upplevelse på arbetsplatsen.
Läs mer
Utrustning för fritids- och professionell fotografering, med ett långvarigt varumärkesarv.
Läs mer
Använd äkta bläck, toner, reservdelar och tillbehör från Ricoh för enastående skrivarprestanda och hitta de tillbehör du behöver för dina Ricoh-enheter.
Läs mer
Support Thumbnail

Din supportplattform

All produkt- och tjänstesupport du behöver på ett ställe. Vi erbjuder support, råd och lösningar för att hålla din verksamhet igång.

Få support
Använd våra självbetjäningsportaler för att skicka in mätaravläsningar, ladda ner drivrutiner och programvara med mera.
Läs mer
Hantera dina enheter online via One Ricoh Portal, från att spåra användning, göra serviceförfrågningar, beställa toner och mycket mer.
Läs mer
Tonerreturer och förfalskningar
Returnera och återvinn dina använda tonerpatroner och köp originaltillbehör direkt från oss.
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
News Events Thumbnail

Håll dig uppdaterad

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer samt de evenemang som vi är värdar för och/eller deltar i.

Alla nyheter
Upptäck de senaste nyheterna och uppdateringarna från Ricoh som förbättrar din arbetsplats.
Läs mer
Var med på våra kommande evenemang och prata med oss om hur vi kan hjälpa dig att skapa en mer effektiv och samarbetsinriktad arbetsplats.
Läs mer
About Us Thumbnail

Om oss

På Ricoh strävar vi alltid efter att lyssna på våra kunder och ge er innovativa lösningar, produkter och tjänster som är i linje med era affärsmål. Vi arbetar för att tillföra värde till era tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.

Läs mer
Vilka vi är, vad vi gör och vad som formar vår verksamhet.
Läs mer
Bygg en meningsfull karriär hos Ricoh.
Läs mer
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
Kontakta oss

Short Rental Service

Ricohs Short Rental Service ger er tillgång till en rad produkter utan att ni behöver köpa in några enheter eller binda er till långa hyresavtal.

Levererar hållbara produkter för en kortare tids efterfrågan

I vårt snabbrörliga affärsklimat söker kunder alltmer flexibla kontantmodeller framför stela, leasingbaserade hyreskontrakt.

Ricohs Short Rental Service erbjuder högkvalitativa, pålitliga maskiner som kan hjälpa företag i en rad olika omständigheter, inklusive

  • Event - festivaler, mässor och konferenser
  • Kortare projekt - bolagssammanslagningar eller domstolstvister 
  • Tillfälliga arbetsplatser - temporära kontor eller byggprojekt 


Ett flexibelt alternativ till långtidsleasing

Ricohs Short Rental Service är en skräddarsydd och bekymmersfri lösning som inkluderar snabb leverans och installation.

Funktioner och fördelar

Ricohs Short Rental service innebär en sak mindre att oroa sig för, för tidspressade kunder som står inför en oväntad ökad efterfrågan på dokumentproduktion. Andra fördelar är:

  • Hållbara enheter
  • Inget långsiktigt åtagande
  • Prisvärd produktportfölj
  • Helhetslösning
  • Dygnet runt-tjänst vid behov
  • Datarensning
  • One-stop-shop för papper och andra förbrukningsvaror
Kundcase

Musikfestival

Ricohs Short Rental Service har levererat enheter till en festival i Nederländerna sedan 2007. Den tre dagar långa festivalen som tar emot 50 000 besökare i genomsnitt varje dag erbjuder musik, underhållning, teater och litteratur med mera och består av ett flertal scener och tält. Det finns också en del olika mobila hytter fördelade på festivalområdet för de som organiserar och arbetar på evenemanget.

Kopieringsenheter hyrs av festivalen under en period av två veckor för att hjälpa till med dagliga loggböcker och personalregister samt ritningar för belysning, ljud och logistik inför föreställningar. På festivalområdet finns också en improviserad polisstation som behöver en kopieringsmaskin så att festivalens säkerhetspersonal kan göra kopior av ID-kort eller pass om någon råkar i klammeri med rättvisan.

"Vägen till festivalområdet är väldigt smal och bilar kan endast köra i en riktning i taget", förklarar Mieke Peters-Salfischberger som är säljare på Ricoh i Nederländerna.

"Logistiken måste därför planeras mycket noggrant. Vår tjänst är bekväm och flexibel för arrangörerna. Vi levererar enheter för korttidsuthyrning två veckor före evenemanget när de bygger upp festivalens infrastruktur. För dem innebär vår pålitliga tjänst en sak mindre att oroa sig för."

Internationellt toppmöte

Ricohs Short Rental Service levererade enheter till ett toppmöte för högt uppsatta internationella representanter i Haag, Nederländerna, 2014. Ombud från 50 länder deltog och bodde lokalt.

Extra utskriftskapacitet krävdes vid flera ambassader och hotell där ombuden samlades och arbetade under sin vistelse i landet. Ricoh levererade enheter till dessa platser för en veckas tid.

På grund deltagarnas höga ställning hade också flera tillfälliga säkerhetsstationer och kontrollpunkter upprättats. Ricoh levererade enheter till toppmötets säkerhetspersonal under en sexveckorsperiod, så att dessa var tillgängliga under veckorna som ledde fram till toppmötet, när förberedelser pågick.

"Det var en stor händelse för Nederländerna och det var viktigt att de högt uppsatta deltagarna fick bra service", förklarar Mieke Peters-Salfischberger, säljare på Ricoh Nederländerna. "Ombuden behövde kunna skanna, skriva ut och kopiera på olika platser så vi levererade 20 nätverksanslutna maskiner till hotell och ambassader i området och åtta maskiner till de som ansvarade för säkerheten."