Business Solutions Thumbnail

Företagslösningar

På Ricoh specialiserar vi oss på att utveckla och integrera lösningar som hjälper företag att hantera föränderliga arbetssätt.

Läs mer
Transformera din digitala arbetsplats för att förbättra dina medarbetares upplevelse och främja samarbete och innovation.
Läs mer
Effektivisera dina affärsprocesser och öka medarbetarnas engagemang och produktivitet med snabbare och mer kostnadseffektiva arbetssätt.
Läs mer
Få tillgång till rätt utskriftsteknik och expertis, så att dina medarbetare kan skapa, lagra och skriva ut information på ett effektivt sätt.
Läs mer
Modernisera och konsolidera din IT-infrastruktur, automatisera arbetsuppgifter och förändra din affärsverksamhet.
Läs mer
Skydda din IT-infrastruktur med våra expertlösningar och bygg upp motståndskraften i din organisation.
Läs mer
Övergå till digitaltryck och erbjud dina kunder mer hållbara och kostnadseffektiva alternativ.
Läs mer
Products Services Thumbnail

Produkter och tjänster

Vi erbjuder ett komplett utbud av lösningar utformade för att effektivisera dina affärsprocesser samt öka effektiviteten och produktiviteten inom din organisation.

Energieffektivt sortiment av produktionsskrivare och heltäckande mjukvarulösningar
Läs mer
Speech – Diktering. Tack vare ett flera decennier långt samarbete med Philips är Ricoh den ledande leverantören av dikteringsutrustning för privat och offentlig sektor i Sverige.
Läs mer
Tjänster skräddarsydda för din arbetsmiljö med möjlighet att automatisera arbetsuppgifter och skapa en positiv upplevelse på arbetsplatsen.
Läs mer
Utrustning för fritids- och professionell fotografering, med ett långvarigt varumärkesarv.
Läs mer
Använd äkta bläck, toner, reservdelar och tillbehör från Ricoh för enastående skrivarprestanda och hitta de tillbehör du behöver för dina Ricoh-enheter.
Läs mer
Support Thumbnail

Din supportplattform

All produkt- och tjänstesupport du behöver på ett ställe. Vi erbjuder support, råd och lösningar för att hålla din verksamhet igång.

Få support
Använd våra självbetjäningsportaler för att skicka in mätaravläsningar, ladda ner drivrutiner och programvara med mera.
Läs mer
Hantera dina enheter online via One Ricoh Portal, från att spåra användning, göra serviceförfrågningar, beställa toner och mycket mer.
Läs mer
Tonerreturer och förfalskningar
Returnera och återvinn dina använda tonerpatroner och köp originaltillbehör direkt från oss.
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
News Events Thumbnail

Håll dig uppdaterad

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer samt de evenemang som vi är värdar för och/eller deltar i.

Alla nyheter
Upptäck de senaste nyheterna och uppdateringarna från Ricoh som förbättrar din arbetsplats.
Läs mer
Var med på våra kommande evenemang och prata med oss om hur vi kan hjälpa dig att skapa en mer effektiv och samarbetsinriktad arbetsplats.
Läs mer
About Us Thumbnail

Om oss

På Ricoh strävar vi alltid efter att lyssna på våra kunder och ge er innovativa lösningar, produkter och tjänster som är i linje med era affärsmål. Vi arbetar för att tillföra värde till era tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.

Läs mer
Vilka vi är, vad vi gör och vad som formar vår verksamhet.
Läs mer
Bygg en meningsfull karriär hos Ricoh.
Läs mer
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
Kontakta oss

Smart Lockers

Vårt skalbara låssystem ger smart, nyckellös åtkomst till låsta förvaringsutrymmen. Det elektroniska förvaringssystemet kan användas för att tryggt och säkert förvara värdefull företagsrekvisita, in- och utgående post och personliga tillhörigheter. Ansluten teknik stödjer dynamisk hantering av förvaringsutrymmen i realtid. Du styr företagets förvaring av tillhörigheter, får total uppsikt över postförsändelser och en tydlig bild av ansvarsfördelningen.

Från användning på arbetsplatsen till verifierbar paketleverans och skydd för företagets tillhörigheter förvandlar våra Smart Lockers arbetsplatsens vardagliga rutiner. Genom anslutning till IT-nätverket kan Smart Lockers-skåp snabbt tilldelas och frigöras. Intelligent programvara spårar användningen och ger detaljerade spårningsrapporter. Borttappade nycklar och låsta dörrar blir inte längre något problem med nyckellös teknik, tillgänglig dygnet runt.
Funktioner och fördelar

Smart Lockers är en innovativ kombination av flexibla förvaringsutrymmen och uppkopplad teknik. De erbjuder en skalbar förvaringslösning med stöd för dynamisk tilldelning på distans, säker nyckellös åtkomst dygnet runt, totalkontroll till slutkund och detaljerade användarrapporter. Tekniken ger en säker förvaringslösning för arbetsbelastade kontor, postavdelningar, butiker och fritidsanläggningar.

  • Skalbara elektroniska förvaringslösningar för arbetsplatser 
  • Nyckellös åtkomst till säkra skåputrymmen dygnet runt
  • Kontroll över värdefulla företagstillhörigheter och förråd  
  • Dynamisk tilldelning, återtilldelning och frisläppande av förvaringsutrymme 
  • Molnbaserat funktionsstöd med realtidshantering på distans 
  • Komplett rapportering erbjuder fullständig transparens och styrning
Kundcase

Skåpen förändrar e-handeln

use-cases-smart Ett nytt nätverk av paketskåp förändrar leveransen av sista milen i Sydafrika när e-handel fortsätter att växa i landet.
Konkurrens, globalisering och tekniska störningar har haft den sydafrikanska marknaden i utkanten av sitt säte de senaste tio åren, och det kommer sannolikt inte att förändras snart. Det handlar inte längre om vem som har den största fordonsflottan, lager eller det bästa priset - nu handlar det om tillgängligheten av exakt framåtblickande intelligens och förmågan att framgångsrikt agera.




Smart Locker's

Öppna upp för smartare sätt att arbeta

Förstå hur Ricoh Smart Lockers möjliggör förändring genom integrering av asset management i dina smarta IT-arbetsflöden.