Service Advantage
RICOH Service Advantage förstärker vår EMEA-omfattande serviceorganisation och kan erbjuda en rad med olika supporttjänster. Som ett av världens ledande tekniksupportföretag erbjuder vi en mycket effektiv service och ett stort distributionsnätverk. Förutom service på våra egna kärnprodukter levererar våra certifierade fälttekniker en mängd supporttjänster, inklusive support för IT-klienter och fältservice åt tredjepart.
Samarbeta med oss och få tillgång till mer än 80 års erfarenheter av professionell fältservice. Med hjälp av vår omfattande marknadskunskap och stora EMEA-nätverk kan du förbättra din internsupport och accelerera dina expansionsplaner. RICOH Service Advantage är en flexibel servicelösning. Utnyttja vår rådgivande verksamhet och anlita precis de tjänster som ditt företag och dina kunder behöver.
- Funktioner och fördelar
-
Vi har en etablerad serviceorganisation som erbjuder en komplett portfölj med supporttjänster. Genom RICOH Service Advantage kan du utnyttja en rad med tjänster - projektledning, servicedesign, implementering, skötsel av service eller leveranskedjor, reservdelshantering, kundtjänst, fjärrsupport, fältingenjörstjänster, rapportering och fakturering.
- Dra nytta av våra kunskaper och resurser och optimera dina servicetjänster
- Skalbara supporttjänster, skräddarsydda för dina verksamhetsbehov
- Mycket effektivt nätverk för service och distribution inom EMEA
- Snabb support från nära 5 000 certifierade servicetekniker
- Certifierad supportpersonal enligt A+, Net+, MCSE, Security+, Mobility+ och ITIL
- Expertkunskaper om tillväxtmarknader och ny teknik