Business Solutions Thumbnail

Företagslösningar

På Ricoh specialiserar vi oss på att utveckla och integrera lösningar som hjälper företag att hantera föränderliga arbetssätt.

Läs mer
Transformera din digitala arbetsplats för att förbättra dina medarbetares upplevelse och främja samarbete och innovation.
Läs mer
Effektivisera dina affärsprocesser och öka medarbetarnas engagemang och produktivitet med snabbare och mer kostnadseffektiva arbetssätt.
Läs mer
Få tillgång till rätt utskriftsteknik och expertis, så att dina medarbetare kan skapa, lagra och skriva ut information på ett effektivt sätt.
Läs mer
Modernisera och konsolidera din IT-infrastruktur, automatisera arbetsuppgifter och förändra din affärsverksamhet.
Läs mer
Skydda din IT-infrastruktur med våra expertlösningar och bygg upp motståndskraften i din organisation.
Läs mer
Övergå till digitaltryck och erbjud dina kunder mer hållbara och kostnadseffektiva alternativ.
Läs mer
Products Services Thumbnail

Produkter och tjänster

Vi erbjuder ett komplett utbud av lösningar utformade för att effektivisera dina affärsprocesser samt öka effektiviteten och produktiviteten inom din organisation.

Energieffektivt sortiment av produktionsskrivare och heltäckande mjukvarulösningar
Läs mer
Speech – Diktering. Tack vare ett flera decennier långt samarbete med Philips är Ricoh den ledande leverantören av dikteringsutrustning för privat och offentlig sektor i Sverige.
Läs mer
Tjänster skräddarsydda för din arbetsmiljö med möjlighet att automatisera arbetsuppgifter och skapa en positiv upplevelse på arbetsplatsen.
Läs mer
Utrustning för fritids- och professionell fotografering, med ett långvarigt varumärkesarv.
Läs mer
Använd äkta bläck, toner, reservdelar och tillbehör från Ricoh för enastående skrivarprestanda och hitta de tillbehör du behöver för dina Ricoh-enheter.
Läs mer
Support Thumbnail

Din supportplattform

All produkt- och tjänstesupport du behöver på ett ställe. Vi erbjuder support, råd och lösningar för att hålla din verksamhet igång.

Få support
Använd våra självbetjäningsportaler för att skicka in mätaravläsningar, ladda ner drivrutiner och programvara med mera.
Läs mer
Hantera dina enheter online via One Ricoh Portal, från att spåra användning, göra serviceförfrågningar, beställa toner och mycket mer.
Läs mer
Tonerreturer och förfalskningar
Returnera och återvinn dina använda tonerpatroner och köp originaltillbehör direkt från oss.
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
News Events Thumbnail

Håll dig uppdaterad

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer samt de evenemang som vi är värdar för och/eller deltar i.

Alla nyheter
Upptäck de senaste nyheterna och uppdateringarna från Ricoh som förbättrar din arbetsplats.
Läs mer
Var med på våra kommande evenemang och prata med oss om hur vi kan hjälpa dig att skapa en mer effektiv och samarbetsinriktad arbetsplats.
Läs mer
About Us Thumbnail

Om oss

På Ricoh strävar vi alltid efter att lyssna på våra kunder och ge er innovativa lösningar, produkter och tjänster som är i linje med era affärsmål. Vi arbetar för att tillföra värde till era tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.

Läs mer
Vilka vi är, vad vi gör och vad som formar vår verksamhet.
Läs mer
Bygg en meningsfull karriär hos Ricoh.
Läs mer
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
Kontakta oss

MDS-lösningar

I dagens konkurrensutsatta marknadsläge är möjligheten till effektiv åtkomst och spridning av information grundläggande för företagets framgång. Ricohs MDS-tjänster erbjuder skräddarsydda lösningar för att optimera dokumentprocesser så att korrekt information är säkert tillgänglig när den behövs.
Vår tjänst inriktar sig på tre väsentliga delar av dokumenthantering: 

  • Skapandet av information 
  • Informationsflödet inom ert företag 
  • Bearbetningen av information så att den ger affärsnytta 

Varje MDS-lösning är utformad kring era behov, både när det gäller mål och hur er verksamhet fungerar.
I nära samarbete med ert team använder vi vår beprövade metod för att fastställa den bästa konfigurationen för er organisation: 
  • Först utvärderar vi hur ert företag får åtkomst till, använder och lagrar tryckt och elektronisk information, bedömer er miljö, enheter och själva informationen
  • Vi arbetar sedan för att optimera er infrastruktur för att se till att era medarbetare har tillgång till den information de behöver för att stödja sitt arbete 
  • Sedan tittar vi på er verksamhets in- och utmatningsbeteende – vad era användare skriver ut och varför 
  • Med denna information tillgänglig fastställer vi vilken teknik som bäst hjälper er att öka produktiviteten och eliminera spill 
  • Under hela processen utvärderar vi hur era anställda svarar på förändringar och om nödvändigt, anpassar vår strategi därefter 
  • Sedan, med ett vakande öga på reglerings- och informationssäkerhetsfrågor, arbetar vi med er för att säkerställa löpande förbättringar allteftersom ert företag växer och förändras

Som en del av vår tjänst kan vi också hantera eventuella leverantörer som ingår i er dokumenthanterings infrastruktur så att ni kan effektivisera era processer och kostnader samt minska era förvaltningskostnader.
Funktioner och fördelar

Ricohs skräddarsydda MDS-tjänster utformas specifikt för er verksamhet för att hjälpa er att nyttja er information mer effektivt. Våra lösningar kommer att hjälpa er att:
Öka kundnöjdheten med snabbare svarstider
Kunder förväntar sig och förtjänar en effektiv och välinformerad tjänst. Effektivisering av dokumentprocesser hjälper medarbetare med kundkontakt att lättare hantera sina uppgifter så att de kan leverera en personlig service som resulterar i kundnöjdhet och lojalitet.
Utvinna mer värde från ert informationskapital
Våra lösningar är framtagna för att underlätta fri rörlighet av information i hela organisationen. Genom att göra informationen mer tillgänglig, anpassningsbar, sökbar, mobil och återbrukbar, förbättrar ni er förmåga att snabbt anpassa er till en föränderlig omvärld.
Förbättra produktiviteten och minska spillet
Att anpassa tekniken efter hur människor föredrar att arbeta, och hjälpa medarbetare att anpassa sig till förändringar, förbättrar genast prestanda och produktivitet. Vi hjälper er att hantera kostnaderna för era affärsprocesser genom att identifiera flaskhalsar och styra resursanvändning för att minska tidsspill och svinn och öka avkastningen på er investering.

Kundcase

Följande fallstudie visar hur Ricohs MDS-tjänster kan skräddarsys efter olika scenarier:

Hantera utskriftskostnader

Inom alla sektorer letar företag efter nya sätt att minska backoffice-kostnader utan att kompromissa på servicekvalitet eller kundnöjdhet. Våra skräddarsydda lösningar gör att företag kan optimera utskriftsvolymer, kvalitet och kostnader. Varje åtagande startar med en bedömning som slår fast utskriftsvolymer, antal användare per enhet, arbetsflöden och de vanligaste applikationerna. Med dessa insikter implementeras verktyg för att:

  • Styra utskriftsjobb
  • Kontrollera åtkomst och minska spill
  • Övervaka allokering och kontrollera respektive kostnader
  • Centralisera rapportering
  • Hantera utskriftsmiljön

Hantering av flera leverantörer

Eftersom Ricoh kan agera kontaktpunkt för icke-Ricoh dokumentlösningar kan vi minimera hur mycket tid och ansträngning det krävs av våra kunder för att hantera olika leverantörsrelationer.
Vi hanterar och mäter dagliga aktiviteter och att serviceavtal (SLA) följs så att organisationer och företag kan dra nytta av enhetliga servicenivåer. På så sätt kan företag väga ökade utgifter mot färre leverantörer för att hantera kostnader.


Relaterade kundcase

  • RatioData

    RatioData

    IT-specialisten Ratiodata som arbetar med finansiella tjänster samarbetar med Ricoh för att leverera lösningar som effektiviserar administrativa processer

  • Wico Scholengemeenschap

    Wico Scholengemeenschap

    Med Ricohs hjälp kan skolor i Belgien producera mer effektivt utbildningsmaterial till en lägre kostnad.

Relaterade tjänster

  • Global Clariti

    Global Clariti instrumentpanel

    Den intuitiva instrumentpanelen i Ricoh Global Clariti, ett kraftfullt produktivitetsverktyg som möjliggör styrning av dokumenthanteringsprocesser i hela skrivarparken.