homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview
Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

MDS-lösningar

I dagens konkurrensutsatta marknadsläge är möjligheten till effektiv åtkomst och spridning av information grundläggande för företagets framgång. Ricohs MDS-tjänster erbjuder skräddarsydda lösningar för att optimera dokumentprocesser så att korrekt information är säkert tillgänglig när den behövs.
Vår tjänst inriktar sig på tre väsentliga delar av dokumenthantering: 

  • Skapandet av information 
  • Informationsflödet inom ert företag 
  • Bearbetningen av information så att den ger affärsnytta 

Varje MDS-lösning är utformad kring era behov, både när det gäller mål och hur er verksamhet fungerar.
I nära samarbete med ert team använder vi vår beprövade metod för att fastställa den bästa konfigurationen för er organisation: 
  • Först utvärderar vi hur ert företag får åtkomst till, använder och lagrar tryckt och elektronisk information, bedömer er miljö, enheter och själva informationen
  • Vi arbetar sedan för att optimera er infrastruktur för att se till att era medarbetare har tillgång till den information de behöver för att stödja sitt arbete 
  • Sedan tittar vi på er verksamhets in- och utmatningsbeteende – vad era användare skriver ut och varför 
  • Med denna information tillgänglig fastställer vi vilken teknik som bäst hjälper er att öka produktiviteten och eliminera spill 
  • Under hela processen utvärderar vi hur era anställda svarar på förändringar och om nödvändigt, anpassar vår strategi därefter 
  • Sedan, med ett vakande öga på reglerings- och informationssäkerhetsfrågor, arbetar vi med er för att säkerställa löpande förbättringar allteftersom ert företag växer och förändras

Som en del av vår tjänst kan vi också hantera eventuella leverantörer som ingår i er dokumenthanterings infrastruktur så att ni kan effektivisera era processer och kostnader samt minska era förvaltningskostnader.
Funktioner och fördelar
Ricohs skräddarsydda MDS-tjänster utformas specifikt för er verksamhet för att hjälpa er att nyttja er information mer effektivt. Våra lösningar kommer att hjälpa er att:
Öka kundnöjdheten med snabbare svarstider
Kunder förväntar sig och förtjänar en effektiv och välinformerad tjänst. Effektivisering av dokumentprocesser hjälper medarbetare med kundkontakt att lättare hantera sina uppgifter så att de kan leverera en personlig service som resulterar i kundnöjdhet och lojalitet.
Utvinna mer värde från ert informationskapital
Våra lösningar är framtagna för att underlätta fri rörlighet av information i hela organisationen. Genom att göra informationen mer tillgänglig, anpassningsbar, sökbar, mobil och återbrukbar, förbättrar ni er förmåga att snabbt anpassa er till en föränderlig omvärld.
Förbättra produktiviteten och minska spillet
Att anpassa tekniken efter hur människor föredrar att arbeta, och hjälpa medarbetare att anpassa sig till förändringar, förbättrar genast prestanda och produktivitet. Vi hjälper er att hantera kostnaderna för era affärsprocesser genom att identifiera flaskhalsar och styra resursanvändning för att minska tidsspill och svinn och öka avkastningen på er investering.
Kundcase

Följande fallstudie visar hur Ricohs MDS-tjänster kan skräddarsys efter olika scenarier:

Hantera utskriftskostnader

Inom alla sektorer letar företag efter nya sätt att minska backoffice-kostnader utan att kompromissa på servicekvalitet eller kundnöjdhet. Våra skräddarsydda lösningar gör att företag kan optimera utskriftsvolymer, kvalitet och kostnader. Varje åtagande startar med en bedömning som slår fast utskriftsvolymer, antal användare per enhet, arbetsflöden och de vanligaste applikationerna. Med dessa insikter implementeras verktyg för att:

  • Styra utskriftsjobb
  • Kontrollera åtkomst och minska spill
  • Övervaka allokering och kontrollera respektive kostnader
  • Centralisera rapportering
  • Hantera utskriftsmiljön

Hantering av flera leverantörer

Eftersom Ricoh kan agera kontaktpunkt för icke-Ricoh dokumentlösningar kan vi minimera hur mycket tid och ansträngning det krävs av våra kunder för att hantera olika leverantörsrelationer.
Vi hanterar och mäter dagliga aktiviteter och att serviceavtal (SLA) följs så att organisationer och företag kan dra nytta av enhetliga servicenivåer. På så sätt kan företag väga ökade utgifter mot färre leverantörer för att hantera kostnader.

Relaterade kundcase

  • Vlietland Hospital

    Vlietland Hospital

    Ricoh's eRecord Connect helps Vlietland Hospital improve patient care with digitisation of patient records.

  • ABN-AMRO

    ABN AMRO

    Ricoh och IBM samarbetar för att optimera dokumenthanteringen vid ABN Amro, vilket minskar den nederländska bankens kostnader med mer än 20 %

  • RatioData

    RatioData

    IT-specialisten Ratiodata som arbetar med finansiella tjänster samarbetar med Ricoh för att leverera lösningar som effektiviserar administrativa processer

  • Wico Scholengemeenschap

    Wico Scholengemeenschap

    Med Ricohs hjälp kan skolor i Belgien producera effektivare utbildningsmaterial till en lägre kostnad

Relaterade tjänster

  • Global Clariti

    Global Clariti instrumentpanel

    Den intuitiva instrumentpanelen i Ricoh Global Clariti, ett kraftfullt produktivitetsverktyg som möjliggör styrning av dokumenthanteringsprocesser i hela skrivarparken.