Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Pay Per Seat

Pay Per Seat är ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att säkerställa att alla slutanvändare i er organisation har tillgång till kvalitativ IT-support, utan behov av initiala investeringar eller ytterligare belastning på era befintliga interna resurser.
Pay Per Seat har utformats för att vara konfigurerbart efter era individuella behov av klienter och övriga enheter. Det finns en rad tjänster för er att välja mellan och betalningsmodellen är flexibel så att ni bara betalar för det ni använder.
Tjänsten fokuserar på att leverera och underhålla er infrastruktur för slutanvändare, inklusive stationära och bärbara datorer, surfplattor och smarta enheter. Det finns ett komplett utbud av ytterligare konfigurerbara supporttjänster att välja mellan så att ni kan skräddarsy tjänsten efter era specifika behov.
I tjänsterna relaterade till slutanvändarenheter ingår: 

  • Anskaffning
  • Konfiguration
  • Driftsättning
  • Fjärrhantering och support
  • Underhåll på plats

Ni kan sedan välja från ett utbud av supporttjänster, inklusive: 
  • Rådgivning och utvärdering
  • Kontinuerlig optimering
  • End-of-life-tjänster 
  • Säkerhetskopiering till molnet
  • IMAC-D-tjänster
  • Helt integrerad Service Desk för slutanvändare

Funktioner och fördelar

Pay Per Seat erbjuder beprövad klient-IT för att supportera era användare samt teknisk kompetens för att säkerställa att ert företags behov tillgodoses alla steg på vägen.
En serviceplan utformad kring era prioriteringar
Vi hjälper er att analysera er aktuella IT-miljö för slutanvändarna för att kunna ta fram den bästa lösningen för er organisation i syfte att minimera IT-infrastrukturens ägandekostnad. I tjänsten ingår regelbundna möten med en Ricoh-rådgivare så att tjänsten utvecklas i takt med er verksamhet.
En flexibel debiteringsmodell
Pay Per Seat förser er organisation med kostnadseffektiv, skalbar IT-kompetens och support. Det finns inget behov av kapitalinvesteringar i förskott och debiteringsmodellen är ”per seat” så att ni endast betalar för de tjänster ni använder. Med vår transparenta och förbestämda debiteringsplan vet ni alltid vad ni spenderar.
Tillförlitlig och anpassningsbar support
Vi erbjuder ett omfattande nätverk av lokala och internationella specialister, tillsammans med fjärrövervakning och underhåll på distans. Vår flexibla servicemodell innebär att anskaffning enkelt kan anpassas när er verksamhet växer och förändras.
Enkel IT-hantering
Pay Per Seat erbjuder en samlad kontrollpunkt för alla era IT- och supportbehov för slutanvändare. Vår Service Desk koordinerar alla delar av er IT-anskaffning. Och om ni använder andra Ricoh-tjänster som skannings- och dokumenthantering, kan vi integrera dessa med er IT-lösning.
Alla våra tjänster levereras efter branschpraxis för drift och projektledning inklusive ITIL, Prince2 och Six Sigma, vilket innebär att ni kan förvänta er en konsekvent, pålitlig tjänst varhelst ni anlitar oss.

Kundcase

Följande kundcase visar hur Pay Per Seat kan konfigureras efter olika behov:


Kundcase 1 – Rationalisering av föråldrade enheter

Utmaningen
Detta företag hade föråldrade datorer av olika märken och modeller med hög felfrekvens. Det stora antalet olika hård- och mjukvarukonfigurationer gjorde att det var dyrt att supportera och underhålla datorparken och dess interna IT-resurser spenderade för mycket tid på att hantera användares ärenden för att kunna fokusera på strategiska värdeskapande projekt.

Lösningen
Nya klienter levererades, konfigurerades och driftsattes av Ricoh, vilket säkerställde att alla användare fick högpresterande datorer. Ricohs serviceteam övervakar proaktivt hur maskinparken presterar och hanterar regelbundna uppdateringar och underhåll. Nu har den interna IT-avdelning tid att koncentrera sig på att leverera långsiktiga förbättringar av företagets IT-infrastruktur.


Kundcase 2 – Support i alla steg på vägen
Utmaningen
Det här företaget planerade att modernisera de anställdas IT-resurser och hitta ett mer effektivt och kostnadseffektivt sätt att leverera användarsupport på. Med strikta säkerhets- och miljömål att följa, behövde företaget en pålitlig partner som kunde hjälpa dem med att avveckla och avyttra befintlig utrustning.

Lösningen
Förutom att leverera nya klientenheter så erbjuder Ricoh totallösningar som inkluderar säker datarensning och återvinning av gamla datorer. Med Pay Per Seat kan företaget använda Ricoh som outsourcad leverantör av användarsupport och alla IT-ärenden kan lösas via Ricohs fjärrservicefunktioner eller via direktsupporten på plats.

Relaterade tjänster

  • Power Office

    Power Office

    Två omfattande, kostnadseffektiva alternativ för IT-support avsedda för mindre företag.

  • Ricoh Connect & Collaborate

    Ricoh Connect & Collaborate

    Med verktyg för digital kommunikation i realtid kan ni minska kostnader, förbättra samarbetet och öka medarbetarnas produktivitet.

  • Integrated IT Lifecycle Services

    Integrated IT Lifecycle Services

    Ett anpassningsbart utbud av IT-infrastrukturtjänster och stöd för större företag och organisationer