Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Ricoh Connect & Collaborate

Ricoh Connect & Collaborate erbjuder lösningar som effektiviserar leverantörsval, leverans, hantering och stöd av er visuella kommunikationsmiljö.
Våra lösningar är skapade för att hjälpa er att minska driftskostnader, förbättra kund- och partnerrelationer samt förbättra medarbetarnas resultat och trivsel.
Vi levererar och supporterar ett brett utbud av kostnadseffektiva kommunikations- och samarbetsverktyg från vårt egna prisbelönta Unified Communication System P3500 till flera olika typer av teknik som kan integreras i er miljö.
Ni kan lita på vår kompetens. Vi hjälper er att avgöra vilka lösningar ni behöver för era kommunikationsbehov. Och vi hjälper er att välja optimala verktyg för er miljö och stödjer er i driftsättning och hantering av dessa verktyg, vare sig det gäller ett enskilt kontor eller flera på många platser globalt.

Funktioner och fördelar

Spara tid och pengar och öka produktiviteten med Ricohs samlade kommunikations- och samarbetstjänst. Vi har ett brett utbud av lösningar, från interaktiva whiteboards och lokala samarbetsytor till professionell digital skyltning för offentliga miljöer.
Och vi stödjer er i varje steg på vägen – inte bara med fortlöpande rådgivning även med en enkel kostnadsstruktur som ser till att ni endast betalar för de tjänster ni använder.
Förbättra produktiviteten
Lättanvända och effektiva kommunikationsverktyg utplacerade i hela organisationen ökar takten på informationsdelning och beslutsfattande, och med distanssamarbete behövs ingen tid till resande.
Minska driftskostnaderna
Vår debiteringsmodell baseras på användning vilket innebär att ni inte åtar er någon fast utgift – i stället betalar ni bara för de tjänster ni använder. Och samarbetslösningar har naturligtvis en direkt inverkan på driftskostnaderna genom att hjälpa till att minska utgifter för resor och logi.
Enkel hantering och support
Vi erbjuder en samlad kontaktpunkt för er visuella kommunikation. Med vår pålitliga rådgivning, leverans och support blir anskaffning och hantering av utrustning och service betydligt enklare.
Förbättra personaltrivseln
Effektiva samarbetsverktyg underlättar flexibla arbetsformer som hjälper medarbetare att få bättre balans mellan arbetsliv och privatliv, vilket också påverkar rekryteringen av kompetent personal.
Stöd miljön
Distanssamarbete över hela verksamheten kan förbättra er organisations miljöprestanda genom att minska beroendet av pappersbaserad kommunikation och resor till och från möten.

Relaterade produkter

  • video conferencing systems

    Videokonferenssystem

    Med Ricohs innovativa, kompakta och bärbara videokonferenslösningar kan ni enkelt kommunicera och samarbeta från valfri plats.

  • Interactive whiteboards

    Interaktiva whiteboards

    Ricohs interaktiva whiteboards har hög upplösning och de är enkla att skriva på, idealiska för att dela, utveckla och dokumentera idéer visuellt.

  • projectors category

    Projektorer

    För presentation, kommunikation och samarbete. Ricoh erbjuder en rad digitala projektorer som passar både för mindre mötesrum och större konferensanläggningar.