Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Postrum

Postrum i större organisationer och företag är ofta kostnadsställen som kräver stora investeringar i arbetskraft för att fungera väl. Ricohs posthanteringstjänst kan ta hand om hela denna process.
Vare sig ni letar efter en partner för att hantera sortering och distribution av fysisk post eller vill automatisera och digitalisera era processer för inkommande post, kan vi skapa skräddarsydda lösningar för att hjälpa er att hantera er post i era lokaler.
Här är några av de sätt vi kan hjälpa till med era manuella processer: 

  • Sortera inkommande post och leverera den till relevant skrivbord eller leveranspunkt 
  • Samla in och leverera eller ta emot och registrera post och budade leveranser 
  • Screening och hantering av post, inklusive skräppost och okänd post 
Det digitala postrummet
Vi kan också hjälpa er att digitalisera ert postrum för ökad dokumentkontroll och mer effektiv leverans. Post skannas vid ankomst och distribueras sedan digitalt till relevanta mottagare. Samtidigt indexeras relevanta dokument och arkiveras för enkel hämtning och referens när så behövs.
Våra tjänster för ett digitalt postrum omfattar: 
  • Inskanning av post när den anländer och elektronisk distribution till mottagare 
  • Digital leverans i flera kanaler 
  • Indexering och arkivering av relevanta dokument enligt er lagringspolicy

Funktioner och fördelar

Med Ricohs posthanteringstjänst kan du vara säker på att det interna postrummet löper smidigt och effektivt.
Tjänsten sköts från era lokaler som en intern avdelning och gör det möjligt att: 

  • Skära ner på administrationstid för intern posthantering 
  • Spara tid och pengar på att anställa och hantera postrumspersonal 
  • Öka postrummets effektivitet med en dedikerad tjänst som använder bästa praxis 
Dessutom ger vårt digitala postrum: 
  • Enklare hantering och ökad kontroll av era dokument 
  • Lägre risk för att post blir felplacerad på grund av den mänskliga faktorn 
  • Sömlös integrering av post i era dokumenthanteringsprocesser

Relaterade tjänster

  • Utskrift som en managerad tjänst

    Utskrift

    Ett komplett utbud av högkvalitativa utskriftstjänster med snabba ledtider levererade på plats i era lokaler

  • Digitalt tryck eller offset

    Digitalt tryck eller offset

    Skräddarsydda tjänster för utskrifter i stora volymer, specialutskrifter och dokumenthantering.

  • Skanning och arkivering

    Skanning och arkivering

    Digitalisera era arbetsflöden och få enkel åtkomst till era dokument.