homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview
Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Our Approach

We work in partnership with our customers so that we can understand your business challenges and provide you with expertise where you need it most. We consult closely with you and your teams and build solutions around the specific needs of your organisation.


Service Delivery Model

Our five stage adaptive process provides the framework for how we work together. Our delivery model has been designed to help you get the most out of our engagement. It is structured to ensure that we consider your organisation as a whole, rather than simply your immediate requirements, so that the solutions we suggest work in harmony with the rest of your business.

  1. Understand

    Ricoh will work closely with your internal team to gain a solid understanding of your business and technical infrastructure, along with your goals. Together we’ll analyse your strategic plans, financial objectives and critical information processes.

  2. Improve

    We’ll then develop an actionable plan that focuses on enhancing the processes and infrastructure that are needed to achieve your overall objectives. At this stage we also identify realistic metrics and the key performance indicators that we’ll use to measure success.

  3. Transform

    Now it’s time to deploy your service. We work in partnership with your team to implement the chosen solution and will assist with strategies to help your employees more easily adopt the changes. We’ll also start to monitor how your employees are responding to the new processes and workflows.

  4. Govern

    At this point, we’ll start to actively monitor the improvements we’ve implemented. We’ll use management tools to measure the success of the new infrastructure or processes and will report back about performance against the metrics we defined earlier in the project.

  5. Optimise

    This phase is about continuous improvement. Businesses go through continuous changes, and new technologies emerge every day. Here we ensure that the solutions we’ve implemented remain fit for purpose as your organisation changes and grows.

Our Approach Diagram
Partnership

Throughout the process, we’ll work closely with you to ensure that we understand your business, your trajectory and your goals. We will learn how your organisation works, collaborates and shares information, as well as how you work with your customers and business partners.

We will focus on getting to know your managers and employees, as the ongoing success of any programme lies with them. And we’ll work closely with your teams to establish the tools and information that will benefit them best.

Our partnership approach means that we:

  • Gain an understanding of your business processes and how you work
  • Get to know your workforce so that we can understand their day-to-day information challenges
  • Ensure that the solutions we design and implement are tailored to meet both employee needs and business goals
Project Management

Ricoh Project Managers can work as an extension of your staff to help successfully implement the recommended solutions. With a solid understanding of your business, they will apply best practice project management methodology to ensure that your programme delivers on its goals.

Our experienced project managers are here to:

  • Provide structure for project organisation and governance to ensure success and the timely handling of issues and risk
  • Provide a framework that improves efficiency and facilitates timely project completion
  • Utilise a common set of familiar project management tools so that delivery is consistent across your organisation
  • Track, measure and communicate progress on project milestones and deliverables

Service Management

Ricoh’s service management methodology is based on the ITIL (Information Technology Infrastructure Library) standard, which focuses on aligning IT services with business needs.
Once your solution is implemented, our Service Managers can assume day-to-day responsibility of your programme. They will work closely with your internal teams to govern, measure and optimise your solution to ensure that the focus remains on achieving your business goals.

Our service managers will:

  • Provide a single point of contact for country, regional or global reporting
  • Follow a central governance process, so that you and your stakeholders always know what to expect
  • Ensure that Service Level Agreements are adhered to at all times

Global Service Delivery

The Ricoh Global Services team provides standardised end-to-end solutions for customers in countries and territories worldwide. With over 30,000 service delivery professionals in our employ, we’re here to offer a consistent global service standard at a local level.

  • Our Global Network
Global Service Delivery

Hittade du inte vad du sökte?

Om du inte hittade det du letade efter kan du kontakta Ricoh så hjälper vi dig.

Kontakta Ricoh