Citizen Communication Management
Statliga myndigheter och organisationer måste kommunicera med medborgare på många olika sätt varje dag, som att skicka ut påminnelser, distribuera information eller utfärda fakturor. Pappersbaserad kommunikation är dyrt vad det gäller materialkostnader och tid och en stor del av allmänheten är redo för en digitalisering.
Ricohs tjänst Citizen Communication Management hjälper myndigheter och organisationer att förändra sitt sätt att kommunicera. Tillsammans etablerar vi arbetsflöden och tekniska lösningar som gör det möjligt för medborgarna att ta emot dokument i sina föredragna format och kommunikationskanaler.
Vi kan också ta hand om era pappersbaserade dokument och skanna in och arkivera ert befintliga pappersarbete. Vi kan sedan implementera teknik så att ni själva enkelt kan digitalisera all framtida dokumentation, vilket förenklar tillgången och ökar säkerheten.
All information och all kommunikation finns tillgängligt för myndigheten dygnet runt i det säkra Ricoh-molnet. Vårt datacenter (nivå 3) har flera säkerhetslager och katastrofåterställningsalternativ, vilket gör det till en mycket säker och pålitlig miljö för att bearbeta och lagra konfidentiell information.
- Funktioner och fördelar
-
Ricohs Citizen Communication Services hjälper myndigheter och organisationer att kommunicera på ett effektivt och kostnadseffektivt sätt.
Med vår långa erfarenhet av att arbeta med myndigheter och organisationer är vi väl medvetna om att varje situation har sina egna krav och vi använder oss av en rådgivande strategi för att etablera den lösningsstruktur som bäst passar era behov.
Vår tjänst kan hjälpa er att:- Digitalisera och arkivera er pappersbaserade kommunikation
- Skräddarsy kommunikationsformatet efter varje mottagares önskemål
- Öka säkerheten för medborgarnas privata uppgifter
- Digitalisera kommunikationen i en realistisk takt
- Förbättra effektiviteten genom dataklassificering
- Minska porto- och papperskostnader