Business Solutions Thumbnail

Företagslösningar

På Ricoh specialiserar vi oss på att utveckla och integrera lösningar som hjälper företag att hantera föränderliga arbetssätt.

Läs mer
Transformera din digitala arbetsplats för att förbättra dina medarbetares upplevelse och främja samarbete och innovation.
Läs mer
Effektivisera dina affärsprocesser och öka medarbetarnas engagemang och produktivitet med snabbare och mer kostnadseffektiva arbetssätt.
Läs mer
Få tillgång till rätt utskriftsteknik och expertis, så att dina medarbetare kan skapa, lagra och skriva ut information på ett effektivt sätt.
Läs mer
Modernisera och konsolidera din IT-infrastruktur, automatisera arbetsuppgifter och förändra din affärsverksamhet.
Läs mer
Skydda din IT-infrastruktur med våra expertlösningar och bygg upp motståndskraften i din organisation.
Läs mer
Övergå till digitaltryck och erbjud dina kunder mer hållbara och kostnadseffektiva alternativ.
Läs mer
Products Services Thumbnail

Produkter och tjänster

Vi erbjuder ett komplett utbud av lösningar utformade för att effektivisera dina affärsprocesser samt öka effektiviteten och produktiviteten inom din organisation.

Energieffektivt sortiment av produktionsskrivare och heltäckande mjukvarulösningar
Läs mer
Speech – Diktering. Tack vare ett flera decennier långt samarbete med Philips är Ricoh den ledande leverantören av dikteringsutrustning för privat och offentlig sektor i Sverige.
Läs mer
Tjänster skräddarsydda för din arbetsmiljö med möjlighet att automatisera arbetsuppgifter och skapa en positiv upplevelse på arbetsplatsen.
Läs mer
Utrustning för fritids- och professionell fotografering, med ett långvarigt varumärkesarv.
Läs mer
Använd äkta bläck, toner, reservdelar och tillbehör från Ricoh för enastående skrivarprestanda och hitta de tillbehör du behöver för dina Ricoh-enheter.
Läs mer
Support Thumbnail

Din supportplattform

All produkt- och tjänstesupport du behöver på ett ställe. Vi erbjuder support, råd och lösningar för att hålla din verksamhet igång.

Få support
Använd våra självbetjäningsportaler för att skicka in mätaravläsningar, ladda ner drivrutiner och programvara med mera.
Läs mer
Hantera dina enheter online via One Ricoh Portal, från att spåra användning, göra serviceförfrågningar, beställa toner och mycket mer.
Läs mer
Tonerreturer och förfalskningar
Returnera och återvinn dina använda tonerpatroner och köp originaltillbehör direkt från oss.
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
News Events Thumbnail

Håll dig uppdaterad

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer samt de evenemang som vi är värdar för och/eller deltar i.

Alla nyheter
Upptäck de senaste nyheterna och uppdateringarna från Ricoh som förbättrar din arbetsplats.
Läs mer
Var med på våra kommande evenemang och prata med oss om hur vi kan hjälpa dig att skapa en mer effektiv och samarbetsinriktad arbetsplats.
Läs mer
About Us Thumbnail

Om oss

På Ricoh strävar vi alltid efter att lyssna på våra kunder och ge er innovativa lösningar, produkter och tjänster som är i linje med era affärsmål. Vi arbetar för att tillföra värde till era tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.

Läs mer
Vilka vi är, vad vi gör och vad som formar vår verksamhet.
Läs mer
Bygg en meningsfull karriär hos Ricoh.
Läs mer
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
Kontakta oss

Customer Communication Management - Solution Suite

Ricohs lösningssvit Customer Communication Management hjälper finanssektorn effektivisera hur de kommunicerar med sina kunder.

Vi erbjuder en rad automatiserade lösningar för att hjälpa er att rikta, validera, optimera och arkivera leveransen av kundkorrespondens. Sviten omfattar allt från formatering till utskrift och postning och kan användas för kommunikation som e-postmarknadsföring, brevutskick och välkomstpaket.

Sviten innehåller verktyg som gör att era kunder kan ange preferenser för hur de vill ta emot riktade meddelanden. Kundnöjdheten förstärks och er verksamhet gynnas av ökad operativ och ekonomisk effektivitet eftersom fler kunder flyttar över till digital kommunikation.

Kommunikationshistoriken dokumenteras och är granskningsbar för att säkerställa att ert företag följer lagstiftade regler.

Funktioner och fördelar

Customer Communication Management låter företag och organisationer i finanssektorn kombinera en effektiv infrastruktur för affärsprocesser med ett förnyat kundfokus. Samtidigt gör ett fullt dokumenterat, granskningsbart arbetsflöde att rapportering förenklas, och att information som behövs lätt hittas för att följa sektorns regelverk och lagstiftning.

Med den här tekniksviten kan finansinstitutioner:

  • Skapa kundriktad kommunikation som ökar tillfredsställelsen och nykundsförvärv
  • Effektivisera sina processer för att bedriva en effektivare verksamhet
  • Spara på material- och personalkostnader genom automatiserade nyckelprocesser
  • Skapa en granskningsbar kommunikationsstruktur som följer lagstiftningen

Kundcase

Banktjänster med bättre produktionsprocesser

Kontoutdrag och kontoinformation är den kundkommunikation som är den viktigaste kontaktpunkten för relationsuppbyggnad för alla finans- och bankföretag. Ricoh har en kund som är en av världens mest framgångsrika konsumentbanker med tillgångar som överstiger 1 biljon euro och nästan 100 miljoner kunder över hela världen. Banken ville öka effekten och integriteten i sin kundkommunikation och samtidigt förbättra processeffektiviteten och minska kostnaderna.

Efter att ha granskat bankens processer inom produktionsutskrift kunde Ricoh identifiera flera ineffektiva processer och den viktigaste av dessa var att banken använt olika hanteringssystem på olika platser för både för- och efterarbete i sin produktion. Genom en utförlig analys och rådgivning omvandlade Ricoh bankens processer inom dokumentflöden och utskriftsproduktion.

Ricohs innovativa lösningar hanterar nu en mängd interna utskriftsprocesser som effektiviserar arbetsflöden och ökar flexibiliteten. Flerkanaligt innehåll optimeras och produceras i digitalt format eller trycks med lämplig enhet. Utskrifter sorteras för att dra nytta av rabatterade portopriser. Med förbättrad produktionseffektivitet kunde banken stänga ett produktionscenter vilket minskade kostnaderna.

Ricoh har förstärkt integriteten i bankens kommunikation vilket har stärkt bankens förtroende och ökat kundnöjdheten. Ett slutet system med rapportering på sid- och dokumentnivå säkerställer att kunderna får korrekt information som enbart relaterar till deras konto. Detaljerad rapportering hjälper också banken att optimera produktionseffektiviteten. Genom försortering av post har banken också möjlighet att ytterligare minska sina kostnader genom att utnyttja rabatterade portopriser.


Relaterade kundcase

  • Leading Retail Bank

    Leading Retail Bank

    Ricohs utskriftslösning effektiviserar dokumentflöden och förbättrar kundkommunikationen för konsumentbank

Relaterade tjänster

  • Customer Communication Management - Outsourcing 2

    Customer Communication Management - Outsourcing

    Riktade marknadsföringskampanjer som migrerar kunder i finanssektorn till digitala kanaler

  • Customer Communication Management

    Kundkommunikation

    Öka engagemanget med innovativ teknik för flera kanaler, arbetsflödeslösningar och riktade kampanjer.

  • Branch Paperless

    Branch Paperless

    Öka säkerheten och effektiviteten med ett digitaliserat arbetsflöde och en digital dokumenthantering som är enkel att implementera