Business Solutions Thumbnail

Företagslösningar

På Ricoh specialiserar vi oss på att utveckla och integrera lösningar som hjälper företag att hantera föränderliga arbetssätt.

Läs mer
Transformera din digitala arbetsplats för att förbättra dina medarbetares upplevelse och främja samarbete och innovation.
Läs mer
Effektivisera dina affärsprocesser och öka medarbetarnas engagemang och produktivitet med snabbare och mer kostnadseffektiva arbetssätt.
Läs mer
Få tillgång till rätt utskriftsteknik och expertis, så att dina medarbetare kan skapa, lagra och skriva ut information på ett effektivt sätt.
Läs mer
Modernisera och konsolidera din IT-infrastruktur, automatisera arbetsuppgifter och förändra din affärsverksamhet.
Läs mer
Skydda din IT-infrastruktur med våra expertlösningar och bygg upp motståndskraften i din organisation.
Läs mer
Övergå till digitaltryck och erbjud dina kunder mer hållbara och kostnadseffektiva alternativ.
Läs mer
Products Services Thumbnail

Produkter och tjänster

Vi erbjuder ett komplett utbud av lösningar utformade för att effektivisera dina affärsprocesser samt öka effektiviteten och produktiviteten inom din organisation.

Energieffektivt sortiment av produktionsskrivare och heltäckande mjukvarulösningar
Läs mer
Speech – Diktering. Tack vare ett flera decennier långt samarbete med Philips är Ricoh den ledande leverantören av dikteringsutrustning för privat och offentlig sektor i Sverige.
Läs mer
Tjänster skräddarsydda för din arbetsmiljö med möjlighet att automatisera arbetsuppgifter och skapa en positiv upplevelse på arbetsplatsen.
Läs mer
Utrustning för fritids- och professionell fotografering, med ett långvarigt varumärkesarv.
Läs mer
Använd äkta bläck, toner, reservdelar och tillbehör från Ricoh för enastående skrivarprestanda och hitta de tillbehör du behöver för dina Ricoh-enheter.
Läs mer
Support Thumbnail

Din supportplattform

All produkt- och tjänstesupport du behöver på ett ställe. Vi erbjuder support, råd och lösningar för att hålla din verksamhet igång.

Få support
Använd våra självbetjäningsportaler för att skicka in mätaravläsningar, ladda ner drivrutiner och programvara med mera.
Läs mer
Hantera dina enheter online via One Ricoh Portal, från att spåra användning, göra serviceförfrågningar, beställa toner och mycket mer.
Läs mer
Tonerreturer och förfalskningar
Returnera och återvinn dina använda tonerpatroner och köp originaltillbehör direkt från oss.
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
News Events Thumbnail

Håll dig uppdaterad

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer samt de evenemang som vi är värdar för och/eller deltar i.

Alla nyheter
Upptäck de senaste nyheterna och uppdateringarna från Ricoh som förbättrar din arbetsplats.
Läs mer
Var med på våra kommande evenemang och prata med oss om hur vi kan hjälpa dig att skapa en mer effektiv och samarbetsinriktad arbetsplats.
Läs mer
About Us Thumbnail

Om oss

På Ricoh strävar vi alltid efter att lyssna på våra kunder och ge er innovativa lösningar, produkter och tjänster som är i linje med era affärsmål. Vi arbetar för att tillföra värde till era tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.

Läs mer
Vilka vi är, vad vi gör och vad som formar vår verksamhet.
Läs mer
Bygg en meningsfull karriär hos Ricoh.
Läs mer
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
Kontakta oss

Customer Communication Management - Outsourcing

Ricohs tjänst Customer Communication Management migrerar bankkunder gradvis från pappersbaserad till elektronisk kommunikation genom riktade marknadsföringskampanjer. Tjänsten ger bättre kundvård och gör det enklare att behålla de befintliga och förvärva nya samtidigt som kostnaderna minskar.

Som ett första steg tar vår outsourcing-tjänst ansvar för all er pappersbaserade kommunikation. Vi tillhandahåller tekniska lösningar för att rikta kommunikationen i kampanjer som arbetar för att migrera kunder från ineffektiv pappersbaserad kommunikation till säkra elektroniska kanaler.

Det gradvisa tillvägagångssättet gör det möjligt för kunderna att få information i önskat format. Detta ger en bättre kundupplevelse, ökar effektiviteten och levererar kostnadsbesparingar eftersom fler och fler i er kunddatabas flyttar över till digitala kommunikationskanaler.

Funktioner och fördelar

Kunder som väljer digital kommunikation kommer att ha tillgång till sin finansinformation dygnet runt via Ricohs säkra moln. Med ökad säkerhet minskar affärsriskerna. Och genom att genomföra en riktad digital kommunikationsstrategi kommer ert företag att få kostnads- och effektivitetsbesparingar samtidigt som era kunder får en högre servicenivå.

Ricohs Customer Communication Management-kunder får:

  • En ökad kundtillfredsställelse
  • Minskade kostnader för kundförvärv och service
  • Robust, felfri datahantering
  • Bättre efterlevnad gällande miljöpolicyer med mindre avfall
  • Mer lättillgänglig information och en verifieringskedja som följer uppsatta regler
  • Ökad intern effektivitet när medarbetare frigörs och kan utföra mer affärskritiska uppgifter

Kundcase

Förändra din dokumenthantering och fokusera på det som är viktigast - dina kunder.

Dokument är livsnerven i försäkringsbranschen. Varje dokument har en rättslig betydelse, från reklambrev till ansökningsblanketter, policydokument, fakturor och skadeståndskrav. En av Ricohs kunder, ett Fortune Global 500 försäkringsbolag, var angelägna om att outsourca en del av dessa dokumentintensiva affärsprocesser.

Efter ingående rådgivning fastställdes ett behov av en tvåstegsstrategi. I den första fasen använde sig Ricoh av en ’lift and shift’-lösning som avvecklade försäkringsgivarens beroende av interna tjänster genom att flytta produktionen till Ricohs eget dokumentcenter. I den andra fasen utvecklade Ricoh dokumentprocesser som ökade effektiviteten och adderade ytterligare tjänster.

Ricoh hanterar mer än 60 miljoner dokument varje år åt försäkringsbolaget och lösningen har förändrat försäkringsgivarens dokumentprocesser, förbättrat kundservicen och minskat kostnaderna. Automatisering förbättrade produktionshastigheten och införandet av processor i ett slutet system eliminerade fel och möjliggjorde en överensstämmande granskning på sidnivå.

Tjänsten levererar verklig affärsnytta. Affärsriskerna har minskat och kunderna får en bättre service. Ricohs stöd har förbättrat flexibiliteten. Med Ricohs erfarna hantering av kritiska dokumentprocesser kan försäkringsgivaren fokusera interna resurser på strategisk utveckling.


Relaterade kundcase

  • Leading Insurance Company

    Leading Insurance Company

    Ricoh hjälper en ledande försäkringsmäklare att förändra sin dokumenthantering, vilket minskar administrationstiden med 70 %

  • Dalkia

    Dalkia

    Ricohs skräddarsydda e-faktureringstjänst hjälper Dalkia att eliminera tidskrävande manuella processer vilket gör att de sparar 200 000 euro per år.

Relaterade tjänster

  • Branch Paperless

    Branch Paperless

    Öka säkerheten och effektiviteten med ett digitaliserat arbetsflöde och en digital dokumenthantering som är enkel att implementera

  • Customer Communication Management - Solution Suite 2

    Customer Communication Management - Solution Suite

    Automatiserade lösningar för att rikta, validera, optimera och arkivera kundkorrespondens gällande finansiella tjänster

  • Customer Communication Management

    Kundkommunikation

    Öka engagemanget med innovativ teknik för flera kanaler, arbetsflödeslösningar och riktade kampanjer.