Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Försäljning och marknadsföring


Försäljnings- och marknadsföringsfunktionerna genomgår en teknikdriven transformation. Dra nytta av den för att uppgradera kundernas och medarbetarnas upplevelser: förstärk e-handeln för att stärka kundlojaliteten, förbättra kundkommunikationen med personaliserad flerkanalskommunikation och använd smarta lösningar för distansarbete som möjliggör att den utspridda arbetsstyrkan och säljteamen alltid är tryggt uppkopplade.

Det är nu viktigare än någonsin förr att försäljnings- och marknadsföringsavdelningar samordnas för att förbättra kundupplevelsen och återigen se intäkterna öka. Ricoh erbjuder en lösningsportfölj som stöd för försäljnings- och marknadsföringschefer i deras arbete med att prioritera ett digitalt arbetssätt och använda en marknadsdriven strategi med omnikanaler för att maximera nåbarhet, engagemang och kommunikation.

Uppgradera kund- och medarbetarupplevelsen

  • Stärk kundupplevelsen

    Stärk kundupplevelsen

    Använd en ny e-handelsplattform eller anpassa din nuvarande för ett stärkt kundsamarbete. Interagera med kunderna på deras villkor för att skapa tillväxt och minska försäljningskostnader.

  • Förbättra kundkommunikationen

    Förbättra kundkommunikationen

    Förstärk kommunikation och kundlojalitet genom flerkanalig personaliserad kommunikation i rätt tid och i rätt format.

  • Skapa förutsättningar för utspridda säljteam

    Skapa förutsättningar för utspridda säljteam

    Använd intelligenta lösningar för distansarbete för att försäkra dig om att säljteamen har säkra uppkopplingar och kan arbeta effektivt, oavsett var de befinner sig.

IDC-dokument – Intelligent kundupplevelse

IDC:s forskning visar att användningen av digitala plattformar kommer att fortsätta att växa under de kommande fem åren. Företagen som implementerar dessa plattformar inom två år kommer att vara marknadsledande under kommande årtionde.
IDC logo - image


Framgångshistorier från kunder

  • DIA Supermarkets

    DIA Supermarkets

    Ricoh helps retailer DIA simplify online shopping by enabling shoppers to benefit from a personalised experience and targeted promotions.

  • Allfunds Bank digital customer portal

    Allfunds Bank

    Ricoh helped Allfunds Bank develop a digital portal that provides an immersive omnichannel user experience for its customers.

  • IEMA

    IEMA

    IEMA has utilised a Ricoh business intelligence solution to improve data access and deliver better quality information to their customers.


Kontakta oss

Prata med någon av våra specialister och få information om hur vi kan hjälpa till att förbättra tekniker för försäljning och marknadsföring.

Kontakta oss