Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Maastricht University

Maastricht University needed to improve its print services. Ricoh spoke to students before implementing an optimised solution. The new infrastructure supports follow-me printing, and a range of ancillary services are available from Ricoh’s DocuLounge service centres. With Ricoh expertly managing the delivery of print services, student satisfaction levels have increased by more than 20%.

From talking to our students and staff, Ricoh knew more about Maastricht University than we did ourselves. They demonstrated a keen understanding of the issues and identified numerous opportunities for improvement.” Jo Weijers Corporate Information Office, Maastricht University

  • Utmaning : Verksamhetens hållbarhet, Digitala arbetsflöden, Flexibla arbetssätt
  • Sektor : Utbildningssektorn
  • Verksamhetsstorlek : Stora företag
  • Tjänsteområde : Managed Document Services

Relaterade kundcase

  • Hopwood Hall College

    Hopwood Hall College

    Ricoh implementerar virtuella inlärningsmiljöer som underlättar dynamisk tillgång till information och samarbete.

  • University of Groningen

    University of Groningen

    Med Ricohs MDS-tjänst sparar universitetet i Groningen 700 000 euro per år

  • TU Delft

    TU Delft

    Nederländska universitet TU Delft sparar 550 000 euro per år genom digitala arbetsflödeslösningar som automatiserar betalningsprocesser

  • Humboldt-Universität

    Humboldt-Universität

    Nya utskriftsfaciliteter på det tyska universitet Humboldt-Universität zu Berlin förbättrar studenttjänster och minskar stilleståndstiden