HemTillbaka till menyn
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Nyheter

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview

PlanetPress Suite

PlanetPress Suite is a complete software solution which allows for the creation of transactional variable data documents and customized document workflows.

With PlanetPress Suite, use any host data or existing documents to produce and generate high volume transactional print jobs. Enhance and modify documents for repurposing and enrichment with OMR or barcodes, streamlining your post-print operations and reducing your costs.

With PlanetPress Suite, add value to your business documents using the information you have on your customers. Easily define business rules determining the content that will appear on each page, whether it’s text or graphics. Use your transactional documents as marketing vehicles and opportunities to up-sell and cross-sell with variable transpromo messages.

Documents created with PlanetPress Suite can be printed on any printer, sent by email or faxed, reducing postal costs, and indexed and archived in Electronic Document Management systems.



Funktioner och fördelar

Benefits
Business forms & document creation, processing and distribution are expensive. With PlanetPress Suite, you have a single and affordable solution for all your documents and forms integrating host data and ink.
Turn every communication into an opportunity to build loyalty and fuel sales

  • Convert data into targeted, relevant business communications
  • Efficiently slash document-processing costs

Drive more business with better communications

  • Quickly respond to market opportunities
  • Easily enhance existing documents with OMR, barcodes and conditional graphics
  • Transform business documents into attractive advertising vehicles with transpromo messages

Use technology to create revenues and benefit from a speedy ROI

  • Reduce labor costs and associated production turnaround
  • Accelerate distribution process, speed up the payment and reduce postal costs
  • Use digital archiving and reduce the cost of customer service

Improve your business processes with no change to the system in place

  • Implement a single and proven solution for all your documents and forms
  • Make no change to your infrastructure and ensure compliancy with enterprise applications
  • Automate tasks and reduce your workload

Key Features

  • Object oriented workflow tools
  • Support for a wide variety of data and document input
  • Unique Windows driver for input from any
  • Windows application
  • Advanced PDF handling tools
  • Adjustable capture signature zones
  • Support for Windows

Relaterade programvaror och appar

  • MarketDirect StoreFront

    MarketDirect StoreFront

    A customisable internet-based storefront and communication platform for you to showcase your catalogue and manage print jobs.

  • PTI MarcomCentral

    MarcomCentral

    Software as a service solution that automates a variety of marketing, creative, and fulfillment processes using centralised, integrated online marketing portals.

  • PrintShop Mail Suite

    PrintShop Mail Suite

    A standalone variable data printing composition tool that optimises the production process by minimising set-up time and maximising printing speed.

  • DocPath Suite

    DocPath Suite

    An array of document solutions to design, define, generate, print, distribute, store and retrieve business-critical documents.

  • MarketDirect Cross Media

    MarketDirect Cross Media Software

    MarketDirect Cross Media® is all-in-one design software that lets you create, personalise and automate marketing for your clients.