Business Solutions Thumbnail

Företagslösningar

På Ricoh specialiserar vi oss på att utveckla och integrera lösningar som hjälper företag att hantera föränderliga arbetssätt.

Läs mer
Transformera din digitala arbetsplats för att förbättra dina medarbetares upplevelse och främja samarbete och innovation.
Läs mer
Effektivisera dina affärsprocesser och öka medarbetarnas engagemang och produktivitet med snabbare och mer kostnadseffektiva arbetssätt.
Läs mer
Få tillgång till rätt utskriftsteknik och expertis, så att dina medarbetare kan skapa, lagra och skriva ut information på ett effektivt sätt.
Läs mer
Modernisera och konsolidera din IT-infrastruktur, automatisera arbetsuppgifter och förändra din affärsverksamhet.
Läs mer
Skydda din IT-infrastruktur med våra expertlösningar och bygg upp motståndskraften i din organisation.
Läs mer
Övergå till digitaltryck och erbjud dina kunder mer hållbara och kostnadseffektiva alternativ.
Läs mer
Products Services Thumbnail

Produkter och tjänster

Vi erbjuder ett komplett utbud av lösningar utformade för att effektivisera dina affärsprocesser samt öka effektiviteten och produktiviteten inom din organisation.

Energieffektivt sortiment av produktionsskrivare och heltäckande mjukvarulösningar
Läs mer
Speech – Diktering. Tack vare ett flera decennier långt samarbete med Philips är Ricoh den ledande leverantören av dikteringsutrustning för privat och offentlig sektor i Sverige.
Läs mer
Tjänster skräddarsydda för din arbetsmiljö med möjlighet att automatisera arbetsuppgifter och skapa en positiv upplevelse på arbetsplatsen.
Läs mer
Utrustning för fritids- och professionell fotografering, med ett långvarigt varumärkesarv.
Läs mer
Använd äkta bläck, toner, reservdelar och tillbehör från Ricoh för enastående skrivarprestanda och hitta de tillbehör du behöver för dina Ricoh-enheter.
Läs mer
Support Thumbnail

Din supportplattform

All produkt- och tjänstesupport du behöver på ett ställe. Vi erbjuder support, råd och lösningar för att hålla din verksamhet igång.

Få support
Använd våra självbetjäningsportaler för att skicka in mätaravläsningar, ladda ner drivrutiner och programvara med mera.
Läs mer
Hantera dina enheter online via One Ricoh Portal, från att spåra användning, göra serviceförfrågningar, beställa toner och mycket mer.
Läs mer
Tonerreturer och förfalskningar
Returnera och återvinn dina använda tonerpatroner och köp originaltillbehör direkt från oss.
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
News Events Thumbnail

Håll dig uppdaterad

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer samt de evenemang som vi är värdar för och/eller deltar i.

Alla nyheter
Upptäck de senaste nyheterna och uppdateringarna från Ricoh som förbättrar din arbetsplats.
Läs mer
Var med på våra kommande evenemang och prata med oss om hur vi kan hjälpa dig att skapa en mer effektiv och samarbetsinriktad arbetsplats.
Läs mer
About Us Thumbnail

Om oss

På Ricoh strävar vi alltid efter att lyssna på våra kunder och ge er innovativa lösningar, produkter och tjänster som är i linje med era affärsmål. Vi arbetar för att tillföra värde till era tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.

Läs mer
Vilka vi är, vad vi gör och vad som formar vår verksamhet.
Läs mer
Bygg en meningsfull karriär hos Ricoh.
Läs mer
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
Kontakta oss

MarcomCentral

MarcomCentral is a software as a service (SaaS) cloud based marketing platform that provides corporate enterprise clients and SMB’s with a complete Marketing Asset Management (MAM) solution that helps solve everyday challenges associated with brand compliance, rogue marketing and corporate asset dilemmas.

MarcomCentral provides easy to use online portals and integrated tools that enable the controlled customisation and personalisation of corporate assets from pre-approved content libraries and pre-populated men-driven forms.

Corporate branded portals provide controlled access to all manner of corporate and marketing assets in print, non-print and digital format such as manuals, stationary, brochures, promotional materials, logos images etc.

Online check-out options such as e-commerce, departmental billing codes or direct digital download allow users to access and order content when required fitting with todays “instant culture”.

With MarcomCentral organisations can ensure that internal stakeholders, franchisees and distributors are only using the latest approved content and assets that they have been authorised to access. Variables like co-branding can also be controlled ensuring that items such as reseller logos are placed in the designated location.

MarcomCentral’s advanced personalisation and customisation capabilities are enabled via its market leading variable data software and cloud based composition engine FusionPro (also available as a stand-alone desktop solution).

Existing FusionPro customers can easily transition to a full MarcomCentral system utilising existing FusionPro templates within an online portal as variable catalogue items. 

Funktioner och fördelar

Features:

  • Cloud based SaaS solution requires no servers, no software to download and no internal IT resources, subscription payment model
  • Supports single or multiple storefronts with highly customizable site appearance to reflect an individual clients brand
  • Advanced personalisation and customisation controls via easy to use online menu driven forms & pre-populated content
  • Bridge online and offline media by adding dynamic QR codes and personalised URL’s (PURLS) to assets
  • Comprehensive user access controls and user groups allow controlled access by individual, department etc.
  • Approval workflows & user budget controls
  • International language support and localisation 
  • Open API to allow connectivity with other systems including MIS, marketing automation and CRM systems.
  • Integrates with Ricoh’s TotalFlow Suite, production printing digital front ends (DFE’s) and workflow solutions for end to end automation

These features provide the following benefits:

  • Provides Marketing Intelligence to manage brand consistency and compliance
  • Intuitive, custom branded, easy-to-use online tool for ordering static, versioned and variable assets
  • Guarantees enforcement of corporate identity and design standards
  • Reduces overall turnaround and fulfilment times
  • Perfect for Print on Demand and Re-Print on demand corporate requirements to reduce spoilage of inventoried items
  • Reduces pre-printed stationary costs and stock obsolescence
  • Provides purchasing control via approval levels and cost centres
  • Asset reports to help manage asset obsolescence
  • Transparent and seamless user experience via single-sign from existing corporate web-sites
  • Improves communication internally and externally and maintains customer and channel relationships 
  • Easy transition from MarcomCentral’s FusionPro Suite to a full online marketing service.


For more information and to view customer testimonials and case studies please visit: https://marcom.com


  • FusionPro VDP Solutions

    FusionPro VDP Solutions

    FusionPro VDP Solutions är ett verktygspaket för personaliserad kommunikation

  • TotalFlow Production Manager

    TotalFlow Production Manager

    Efficiently schedule and route cutsheet production print jobs, automate manual tasks, create processes and handle maintenance issues with fewer human touch points and bottlenecks.