homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview
Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

MarcomCentral

MarcomCentral is a software as a service (SaaS) cloud based marketing platform that provides corporate enterprise clients and SMB’s with a complete Marketing Asset Management (MAM) solution that helps solve everyday challenges associated with brand compliance, rogue marketing and corporate asset dilemmas.

MarcomCentral provides easy to use online portals and integrated tools that enable the controlled customisation and personalisation of corporate assets from pre-approved content libraries and pre-populated men-driven forms.

Corporate branded portals provide controlled access to all manner of corporate and marketing assets in print, non-print and digital format such as manuals, stationary, brochures, promotional materials, logos images etc.

Online check-out options such as e-commerce, departmental billing codes or direct digital download allow users to access and order content when required fitting with todays “instant culture”.

With MarcomCentral organisations can ensure that internal stakeholders, franchisees and distributors are only using the latest approved content and assets that they have been authorised to access. Variables like co-branding can also be controlled ensuring that items such as reseller logos are placed in the designated location.

MarcomCentral’s advanced personalisation and customisation capabilities are enabled via its market leading variable data software and cloud based composition engine FusionPro (also available as a stand-alone desktop solution).

Existing FusionPro customers can easily transition to a full MarcomCentral system utilising existing FusionPro templates within an online portal as variable catalogue items. 

Funktioner och fördelar

Features:

  • Cloud based SaaS solution requires no servers, no software to download and no internal IT resources, subscription payment model
  • Supports single or multiple storefronts with highly customizable site appearance to reflect an individual clients brand
  • Advanced personalisation and customisation controls via easy to use online menu driven forms & pre-populated content
  • Bridge online and offline media by adding dynamic QR codes and personalised URL’s (PURLS) to assets
  • Comprehensive user access controls and user groups allow controlled access by individual, department etc.
  • Approval workflows & user budget controls
  • International language support and localisation 
  • Open API to allow connectivity with other systems including MIS, marketing automation and CRM systems.
  • Integrates with Ricoh’s TotalFlow Suite, production printing digital front ends (DFE’s) and workflow solutions for end to end automation

These features provide the following benefits:

  • Provides Marketing Intelligence to manage brand consistency and compliance
  • Intuitive, custom branded, easy-to-use online tool for ordering static, versioned and variable assets
  • Guarantees enforcement of corporate identity and design standards
  • Reduces overall turnaround and fulfilment times
  • Perfect for Print on Demand and Re-Print on demand corporate requirements to reduce spoilage of inventoried items
  • Reduces pre-printed stationary costs and stock obsolescence
  • Provides purchasing control via approval levels and cost centres
  • Asset reports to help manage asset obsolescence
  • Transparent and seamless user experience via single-sign from existing corporate web-sites
  • Improves communication internally and externally and maintains customer and channel relationships 
  • Easy transition from MarcomCentral’s FusionPro Suite to a full online marketing service.


For more information and to view customer testimonials and case studies please visit: https://marcom.com


  • FusionPro VDP Solutions

    FusionPro VDP Solutions

    FusionPro VDP Solutions the toolkit for personalised communications

  • TotalFlow Production Manager

    TotalFlow Production Manager

    Efficiently schedule and route cutsheet production print jobs, automate manual tasks, create processes and handle maintenance issues with fewer human touch points and bottlenecks.