Business Solutions Thumbnail

Företagslösningar

På Ricoh specialiserar vi oss på att utveckla och integrera lösningar som hjälper företag att hantera föränderliga arbetssätt.

Läs mer
Transformera din digitala arbetsplats för att förbättra dina medarbetares upplevelse och främja samarbete och innovation.
Läs mer
Effektivisera dina affärsprocesser och öka medarbetarnas engagemang och produktivitet med snabbare och mer kostnadseffektiva arbetssätt.
Läs mer
Få tillgång till rätt utskriftsteknik och expertis, så att dina medarbetare kan skapa, lagra och skriva ut information på ett effektivt sätt.
Läs mer
Modernisera och konsolidera din IT-infrastruktur, automatisera arbetsuppgifter och förändra din affärsverksamhet.
Läs mer
Skydda din IT-infrastruktur med våra expertlösningar och bygg upp motståndskraften i din organisation.
Läs mer
Övergå till digitaltryck och erbjud dina kunder mer hållbara och kostnadseffektiva alternativ.
Läs mer
Products Services Thumbnail

Produkter och tjänster

Vi erbjuder ett komplett utbud av lösningar utformade för att effektivisera dina affärsprocesser samt öka effektiviteten och produktiviteten inom din organisation.

Energieffektivt sortiment av produktionsskrivare och heltäckande mjukvarulösningar
Läs mer
Speech – Diktering. Tack vare ett flera decennier långt samarbete med Philips är Ricoh den ledande leverantören av dikteringsutrustning för privat och offentlig sektor i Sverige.
Läs mer
Tjänster skräddarsydda för din arbetsmiljö med möjlighet att automatisera arbetsuppgifter och skapa en positiv upplevelse på arbetsplatsen.
Läs mer
Utrustning för fritids- och professionell fotografering, med ett långvarigt varumärkesarv.
Läs mer
Använd äkta bläck, toner, reservdelar och tillbehör från Ricoh för enastående skrivarprestanda och hitta de tillbehör du behöver för dina Ricoh-enheter.
Läs mer
Support Thumbnail

Din supportplattform

All produkt- och tjänstesupport du behöver på ett ställe. Vi erbjuder support, råd och lösningar för att hålla din verksamhet igång.

Få support
Använd våra självbetjäningsportaler för att skicka in mätaravläsningar, ladda ner drivrutiner och programvara med mera.
Läs mer
Hantera dina enheter online via One Ricoh Portal, från att spåra användning, göra serviceförfrågningar, beställa toner och mycket mer.
Läs mer
Tonerreturer och förfalskningar
Returnera och återvinn dina använda tonerpatroner och köp originaltillbehör direkt från oss.
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
News Events Thumbnail

Håll dig uppdaterad

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer samt de evenemang som vi är värdar för och/eller deltar i.

Alla nyheter
Upptäck de senaste nyheterna och uppdateringarna från Ricoh som förbättrar din arbetsplats.
Läs mer
Var med på våra kommande evenemang och prata med oss om hur vi kan hjälpa dig att skapa en mer effektiv och samarbetsinriktad arbetsplats.
Läs mer
About Us Thumbnail

Om oss

På Ricoh strävar vi alltid efter att lyssna på våra kunder och ge er innovativa lösningar, produkter och tjänster som är i linje med era affärsmål. Vi arbetar för att tillföra värde till era tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.

Läs mer
Vilka vi är, vad vi gör och vad som formar vår verksamhet.
Läs mer
Bygg en meningsfull karriär hos Ricoh.
Läs mer
Hitta närmaste Ricoh-kontor och återförsäljare i ditt område.
Läs mer
Kontakta oss

Doc-Q-Manager

doc-Q-manager and its suite of optional modules has been developed by ATI from its long experience of customer requirements in the business of production and network printing.

As organisations have adopted networked digital multi-function devices, and the technology for the print and reprographics functions has merged, simple but powerful tools have become necessary to fully exploit the benefits and efficiently manage the printing processes relating to the Central Reprographics Departments (CRD), IT host systems and the departmental work group. In the CRD, operators from a traditionally non-IT background are now expected to control complex digital print output. Many of these print jobs are mission critical. What operations need is a simple to use, cost effective and yet powerful integrated system that solves the problem.

Funktioner och fördelar

doc-Q-manager the core product module, provides simple but powerful production print queue management for both CRD functions and IT Data Centre variable data printing.

Choose from these efficient doc-Q-manager modules to optimise your workflow: doc-Q-ticket and doc-Q-forms.

  • Fully configurable job tickets. You can attach a fully customised ticket to your print job detailing the finishing and delivery instructions with the doc-Q-ticket module. As well as defining settings, a job ticket can also display postal requirements to the print shop. The layout and format of the ticket, including graphics and logos, can be designed to meet departmental needs.
  • User-friendly ticketing. doc-Q-ticket can address any Windows® printer allowing you to manage heterogeneous printer populations.To finish your jobs in an IT print room or CRD you just choose job ticketing as the locally defined print
    queue and the print server returns the ticket for you to fill in and send.
  • Variable data forms. With the doc-Q-forms module you can
    automatically merge variable data into a pre-formatted document. No embedded codes must be inserted; the correct format is triggered automatically to save time and optimise your productivity.
  • Simple and dynamic forms design. No lengthy training/retraining is needed using doc-Q-form because layouts are created with Microsoft® Word. You can include signatures, logos, graphics etc. to create exciting, professional-looking mailings, invoice runs and general forms. Once stored on the server, the designs are automatically triggered – no operator intervention required.

Relaterade programvaror och appar

  • MarketDirect StoreFront

    MarketDirect StoreFront

    A customisable internet-based storefront and communication platform for you to showcase your catalogue and manage print jobs.

  • PrintShop Mail Suite

    PrintShop Mail Suite

    A standalone variable data printing composition tool that optimises the production process by minimising set-up time and maximising printing speed.

  • PTI MarcomCentral

    MarcomCentral

    Software as a service solution that automates a variety of marketing, creative, and fulfillment processes using centralised, integrated online marketing portals.

  • PlanetPress Suite

    PlanetPress Suite

    A complete software solution that allows for the creation of transactional variable data documents and customised document workflows.

  • MarketDirect Cross Media

    MarketDirect Cross Media Software

    MarketDirect Cross Media® is all-in-one design software that lets you create, personalise and automate marketing for your clients.