HemTillbaka till menyn
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Nyheter

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview

Doc-Q-Manager

doc-Q-manager and its suite of optional modules has been developed by ATI from its long experience of customer requirements in the business of production and network printing.

As organisations have adopted networked digital multi-function devices, and the technology for the print and reprographics functions has merged, simple but powerful tools have become necessary to fully exploit the benefits and efficiently manage the printing processes relating to the Central Reprographics Departments (CRD), IT host systems and the departmental work group. In the CRD, operators from a traditionally non-IT background are now expected to control complex digital print output. Many of these print jobs are mission critical. What operations need is a simple to use, cost effective and yet powerful integrated system that solves the problem.

Funktioner och fördelar

doc-Q-manager the core product module, provides simple but powerful production print queue management for both CRD functions and IT Data Centre variable data printing.

Choose from these efficient doc-Q-manager modules to optimise your workflow: doc-Q-ticket and doc-Q-forms.

  • Fully configurable job tickets. You can attach a fully customised ticket to your print job detailing the finishing and delivery instructions with the doc-Q-ticket module. As well as defining settings, a job ticket can also display postal requirements to the print shop. The layout and format of the ticket, including graphics and logos, can be designed to meet departmental needs.
  • User-friendly ticketing. doc-Q-ticket can address any Windows® printer allowing you to manage heterogeneous printer populations.To finish your jobs in an IT print room or CRD you just choose job ticketing as the locally defined print
    queue and the print server returns the ticket for you to fill in and send.
  • Variable data forms. With the doc-Q-forms module you can
    automatically merge variable data into a pre-formatted document. No embedded codes must be inserted; the correct format is triggered automatically to save time and optimise your productivity.
  • Simple and dynamic forms design. No lengthy training/retraining is needed using doc-Q-form because layouts are created with Microsoft® Word. You can include signatures, logos, graphics etc. to create exciting, professional-looking mailings, invoice runs and general forms. Once stored on the server, the designs are automatically triggered – no operator intervention required.

Relaterade programvaror och appar

  • MarketDirect StoreFront

    MarketDirect StoreFront

    A customisable internet-based storefront and communication platform for you to showcase your catalogue and manage print jobs.

  • PrintShop Mail Suite

    PrintShop Mail Suite

    A standalone variable data printing composition tool that optimises the production process by minimising set-up time and maximising printing speed.

  • PTI MarcomCentral

    MarcomCentral

    Software as a service solution that automates a variety of marketing, creative, and fulfillment processes using centralised, integrated online marketing portals.

  • PlanetPress Suite

    PlanetPress Suite

    A complete software solution that allows for the creation of transactional variable data documents and customised document workflows.

  • MarketDirect Cross Media

    MarketDirect Cross Media Software

    MarketDirect Cross Media® is all-in-one design software that lets you create, personalise and automate marketing for your clients.