homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview
Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Mer kraft åt Europas medelstora företag

Förbered IT-ledare på medelstora företag, för framgång

De flesta IT-ledare har implementerat digitala strategier under flera år. Sedan kom Covid-19 och skakade om många företag. Även om grunderna i teamen är uppbyggda väl, har pandemin belyst många organisationers styrkor och brister. 

Nu måste de leverera teknik och tjänster som bidrar till att minimera störningar i verksamheten, förbättrar kundupplevelsen och stödja nya arbetssätt på ett säkert sätt. 

I denna nya rapport från Ricoh Europe, med forskning utförd av Opinium Research, undersöks de anställdas erfarenheter av att arbeta på distans under pandemin. Den pekar ut viktiga trender och utmaningar som försvårar affärsverksamhet. Den ger vägledning till IT-ansvariga i medelstora företag så de kan hjälpa till att uppfylla arbetstagarnas och kunders behov av att navigera sig igenom en osäker framtid.


Hämta infografik

Ladda ner rapporten

Detta fält är obligatoriskt*


Problem med distansarbete lägger hinder i vägen för medelstora företags framgång

Problem med distansarbete lägger hinder i vägen för medelstora företags framgång

Medelstora företag drabbas av problemen med distansarbete. Tekniska hinder påverkar produktiviteten, samarbeten och kundernas resultat, vilket gör det svårare för dem att blomstra efter pandemin. 

IT-ansvariga står inför utmaningen i att utrusta sina team med rätt verktyg för att bli effektivare i sitt distansarbete. En fjärdedel (24 %) av de anställda på medelstora företag säger att de inte har rätt verktyg för att leverera resultat till sina kunder, och 27 % har inte rätt utrustning för att samarbeta effektivt med sina kollegor. Det påverkar inte bara produktiviteten, utan även moralen och personalens välbefinnande, vilket gör det ännu svårare för organisationer att skapa framgång efter pandemin. 

Är moralen låg inom en organisation blir det svårt att arbeta synkroniserat och det påverkar samtliga avdelningar och det förlorar kunderna på. Det skapar inte bara kortsiktiga störningar inom organisationer, utan påverkar även affärstillväxten.

Läs hela artikeln