homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview
Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

Update: Statement regarding the Novel coronavirus (COVID-19)

In January 2020, a Ricoh Group Emergency Management Team was established for Covid-19. Ricoh’s response to the ongoing situation will follow guidance from the World Health Organization (WHO) and the Ministry of Health, Labor and Welfare of Japan. Ricoh determines the alert level of a situation on a region-by-region basis. All Group companies are instructed to respond based on the action plan that has been established for the wellbeing of group employees and their families, the continuous procurement of products and services, and business continuity.

The Ricoh Group Emergency Management Team continues to actively monitor the evolving situation and making decisions accordingly based on the policies outlined below.

Ricoh Company Policy

We have already implemented measures, and continue to update these, based on Ricoh’s business continuity approach to risks of this nature, including:

  1. Protecting the wellbeing of our employees and their families as a primary focus.
  2. Considering the potential for the impact on society by making responsible decisions to support the prevention and / or containment of the situation.
  3. Making every effort to continuously provide the services and products required by our customers.
  4. Making every effort to maintain business in affected areas.
  5. Responding in the context of a "very serious pandemic" where daily operations cannot continue to be carried out. Execution of business continuity planning.

Ricoh engineers, service personnel and on-site Ricoh staff

We have actively put in place business continuity plans to mitigate the impact caused by the spread of Covid-19 on Ricoh engineers, service personnel or on-site Ricoh staff working at customer locations.  

Ricoh has invested heavily in creating a resilient and flexible infrastructure to support our ability to adapt to different working circumstances and we will make every effort to continue to deliver excellent service levels to our customers as the situation evolves.  Our employees are following World Health Organisation and local government guidance to ensure they are prioritising the welfare of themselves and those they come into contact with whilst they carry out their work.

Supplies and spare parts

Ricoh maintains a good inventory of spare parts and supplies.  We do not currently anticipate any disruption and Ricoh will continue to actively monitor and review this ongoing global situation.

Ricoh continues to receive daily shipments of spare parts.  We have contingency plans in place to address any potential shortage should our supply chain for spare parts become impacted.

Supply of new products

Ricoh maintains a good pipeline of new products and we do not currently anticipate any disruption to the order of new products.  We are working with customers on an individual basis to support the installation of new products as appropriate depending on local restrictions in place.

Supply of toner

We maintain a good supply of all toners and continue to receive regular shipments.

Advice for customer regarding cleaning devices and touchless device operation

Ricoh devices are similar to other electronic devices in your office. Please turn your device off before cleaning.  We recommend cleaning the outside covers and screens with a non-static lint free cloth. An alcohol-based cleaning disinfectant (containing at least 70% isopropyl alcohol) can be used with a non-static lint free cloth, but DO NOT spray directly on the device’s surfaces or components, as getting liquid inside the device can damage the internal components.

For a comprehensive guide to cleaning your MFP, please refer to the Cleaning your Ricoh Multifunctional Printer (MFP) document

Many Ricoh devices can be operated through ‘touchless’ controls via The RICOH Streamline NX mobile app.  For more information, please refer to the RICOH Smart Device Connector App document

Ricoh Group Employees

The welfare of our employees is of paramount importance and we continue to take every necessary precaution to reduce the spread of the virus.  For all Ricoh employees, each of our regions are following the guidance of their appropriate local authorities to ensure we are acting responsibly and putting safety first.

Ricoh is in a strong position and we will continue to support both our employees and our customers as we move forwards together.  As we continue to monitor the situation, if anything should change, we will provide an updated statement.

|About Ricoh|

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies and services, thus enabling individuals to work smarter. 

With cultivated knowledge and organizational capabilities nurtured over its 85-years history, Ricoh is a leading provider of document management solutions, IT services, communications services, commercial and industrial printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group has major operations throughout the world and its products and services now reach customers in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2021, Ricoh Group had worldwide sales of 1,682 billion yen (approx. 15.1 billion USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

   © 2021 RICOH COMPANY, LTD. All rights reserved. All referenced product names are the trademarks of their respective companies.

För ytterligare information, kontakta: 

Jack Gibson 
Tel: +44 792 057 6999 
E-post: media@ricoh-europe.com 

Hemsida: www.ricoh.se
Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.ABwww.facebook.com/ricoheurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press