homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview

Tre sätt att driva ett smartare SMB-företag 2018

Av Javier Diez-Aguirre, Vice President, Corporate Marketing, Ricoh Europe

Ricoh Europe, 22: februari 2018 –Det finns inget tvivel om att 2018 kommer att vara ett utmanande år för små och medelstora företag. Marknadsförhållandena fortsätter att vara nyckfulla över stora delar av Europa efter ett osäkert 2017. Konsumenterna känner av förändringarna och spenderar allt mindre när levnadsomkostnaderna stiger. Samtidigt kommer många SMB-företag troligen känna hur pressen ökar när vidsträckande lagändringar, såsom GDPR, slår till med full kraft. 

För optimistiska SMB-företagare innebär dessa utmaningar en fantastisk chans att driva en smartare verksamhet. Att göra detta på ett bra sätt betyder att medarbetarna får de verktyg och kunskaper som behövs för att kunna arbeta mer agilt och på ett smartare sätt. Den goda nyheten är att detta står med på SMB-företagens att-göra-lista. En ny undersökning framtagen av Ricoh visar att 86 % av beslutsfattarna inom europeiska SMB-företag aktivt fokuserar på att förbättra sin agilitet i år. De bör framför allt fokusera på följande tre områden:

  1. Underlätta för medarbetarna att ta snabbare beslut – allt för ofta ser vi att föråldrade och stela interna processer inte ses över så regelbundet som de borde. Vår undersökning avslöjar att endast 36 % av SMB-företagarna uppmuntrar en arbetsmiljö där deras företag kan reagera snabbt på förändringar. Det som fungerar bra vid uppstarten av ett SMB-företag behöver inte fortsätta vara det när företaget växer sig större. I kombination med olika kulturer kan det förhindra att nya och möjligen värdefulla idéer växer fram i organisationen. Genom att motverka detta med regelbundna stresstestande processer och att se över den teknologi som används på arbetsplatsen kommer det kunna bidra till att de smartaste valen identifieras och de bästa besluten kan fattas. Oavsett var eller vem i företaget de kommer ifrån.

  2. Bli ett mer uppkopplat företag – Små och medelstora företag bör inte sitta och titta på medan deras större, mer utvecklade konkurrenter drar full nytta av vad som är möjligt med teknologin. Kostnadseffektiva digitala teknologier blir allt mer vanliga, vilket ger SMB-företag möjlighet att kapitalisera på samma produktivitetsförmåner. 70 % av SMB-företagarna anser att teknologi ligger till grund för att deras företag ska kunna ha möjlighet att utvecklas. Snabb och effektiv kunskapsdelning är grundläggande för att ett företag ska kunna växa. I takt med att marknaden utvecklas, växer även medarbetarens förväntningar på vilken typ av teknologi som tillhandahålls för att de ska kunna utföra sitt jobb på bästa sätt. Ett måste är kommunikationslösningar, såsom videokonferenser, som inte bara ökar produktiviteten utan också flexibiliteten genom att supportera arbete på annan ort. 

  3. Fördjupad dataanalys – Många SMB-företagare fattar sina beslut genom intuition och instinkt. Även om det är beundransvärt och ett kvitto på deras marknadskunskaper, vore det inte bättre att ha större vetskap om exakt vilka produkter kunderna är villiga att betala lite extra för, eller den exakta tidpunkten då tillgången inte kommer att kunna hålla jämna steg med efterfrågan? Även om 64 % av SMB-företagarna inser detta och vill prioritera teknikinvesteringar inom analysområdet, är det hur de nyttjar dessa insikter som verkligen betyder något – att hitta trender som tidigare var dolda. För SMB-företagare kan det vara en ovärderlig hjälp att få medarbetarna att fatta bättre beslut och att förbättra deras effektivitet. Till exempel genom att skapa incitament till de bästa kunderna genom anpassade erbjudanden och förbättrad kommunikation.

SMB-företagare har mycket att ta ställning till – hantering av utvecklingen, anpassningar efter nya lagar och regler och att investera för framtiden. Samma utmaningar förändrar också befintliga och blivande kunders behov, vilket gör det än mer komplext. Nyckeln ligger i att börja investera i rätt verktyg för att kunna agera riktigt och snabbt. Och det gäller att göra det nu. De har inte råd att vänta. 52 % av beslutsfattarna i små och medelstora företag anser att om företaget inte introducerar ny teknologi inom en snar framtid kommer de ha svårt att finnas kvar inom 5 år. Nyckeln till framgång ligger i en agil inställning och att använda de möjligheter som ny teknologi tillhandahåller för att kunna fortsätta växa, trots de utmaningar som väntar.

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se/.

| Om Ricoh |

Ricoh stärker flexibla, digitala arbetsplatser med hjälp av innovativ teknik och tillhörande tjänster som gör det möjligt för människor att arbeta smartare, var de än är.

Med djup kunskap och organisatorisk kapacitet som vårdats under vår drygt 85-åriga historia är Ricoh en ledande leverantör av digitala tjänster, informationshantering samt utskrifts-, dokument- och bildlösningar som är utformade för att stödja digital transformation och optimera kunders affärsresultat.

Ricoh Group har sitt huvudkontor i Tokyo med stora verksamheter över hela världen och våra produkter och tjänster når nu kunder i cirka 200 länder och regioner. Under det räkenskapsår som avslutades i mars 2022 hade Ricoh Group en världsomfattande försäljning på 1 758 miljarder yen (ca 14,5 miljarder USD).

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2022 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media:
Ricoh Europe PLC
Jack Gibson
E-post: media@ricoh-europe.com