homeback to menu
Översikt

Leda förändring på jobbet

Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Upptäck alla våra företagslösningar
seamless digital workspace experience
Digital Arbetsplats

Åtkomst var som helst

Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
Upptäck alla våra digitala arbetsplatslösningar
Digital Upplevelse

En ny nivå av upplevelse

En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Upptäck alla våra lösningar
Business Process Management

Synkad för framgång

Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
Upptäck alla våra lösningar
Moln- och Infrastruktur

Cloud & clear

För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Upptäck alla våra lösningar för Moln och infrastruktur
Cybersäkerhet

Ingen mer riskabel verksamhet

Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Upptäck alla våra Cybersäkerhetslösningar
Grafisk Kommunikation

Framtidssäkra din verksamhet

Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Upptäck alla våra lösningar
Graphic Communication
Kontorsprodukter och programvara

Bästa kvaliteten i klassen

Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
Upptäck alla våra kontorsprodukter och programvaror
Översikt

En mångfacetterad service- och supportplattform

All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
Få support
AV technology and management
Översikt

Din resurs för allt

Ta reda på allt om våra affärsnyheter, produktinnovationer och medarbetare samt om de evenemang som vi anordnar och deltar i.
Håll dig uppdaterad
News and events from Ricoh
Företaget

Vilka vi är och vad vi gör

På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Läs mer om Ricoh
Översikt

Vi vill gärna höra ifrån dig

Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Kontakta oss
customer and employee engagement
Översikt

Hjälper dig att ligga steget före

Utforska och läs våra senaste insikter om vad som är viktigast inom företagslösningar.
Upptäck de senaste insikterna
Ricoh Insights - Overview
Cookiepolicy

Ricoh använder datainsamlingsverktyg som cookies för att ge dig en bättre upplevelse när du använder denna webbplats. Du kan ta reda på hur du ändrar dessa inställningar och få mer information om cookies här.

The three privacy priorities of winning brands

By Javier Diez-Aguirre, Vice President, Corporate Marketing, CSR & Environment, Ricoh Europe

Ricoh Europe, 29 June 2017 – There’s an old saying, “they may forget what you said — but they will never forget how you made them feel.” This rings remarkably true when it comes to customer service. It’s the quality of the impression you leave your customers with that will dictate your future revenue.

This cuts both ways. 70% of consumers reported in Ricoh commissioned research that the best brands are those that pay close attention to their needs. At the same time, 89% of consumers would drop out of the buying process if they felt a brand was too intrusive. The line between helpful attention and unwanted intrusion is clearly one successful brands must walk.

Faced with an incredible breadth of choice, consumers increasingly care about connections with brands. They feel ‘loved’ by their favourite brands and ‘offended’ by their least. For small and medium sized businesses, this is a great opportunity. SMBs can use personal, intimate service levels to stand out from the pack.

To do this effectively brands have to show they respect customers after the initial sale. Personalised discounts and localised offers are a great way of securing loyalty. However, with politicians debating encryption, the GDPR1 looming in the EU and consumers becoming more distrustful of invasive data-policies, brands must tread carefully. They must be open to customer feedback on how they use data, and transparent around their policies. Crucially, they must refrain from over-stepping the mark of consumer trust or face the financial consequences.

To help aspiring brands navigate this privacy/personalisation minefield, we’ve collated three key insights from our recently commissioned research. These are ways that winning brands assure today’s privacy-savvy consumer:

  1. Be open and transparent - Identify where you can most easily communicate your data and privacy commitments to new and existing customers. Ensure this is done with full transparency and with clearly articulated terms and conditions. Consistency across all customer facing channels is crucial. Deploy tools such as external encryption and data compliance officers for your customers if necessary.
  2. GDPR compliance - Many organisations, small and large, are trying to understand their new obligations under the incoming GDPR. To start they should examine the gaps between their existing compliance setup and state outlined in the GDPR. It’s likely that a number of changes will need to be made in order to reach the updated requirements. Remember; “when eating an elephant take one bite at a time”. Establish the timeframe and cost these changes will entail to avoid nasty surprises down the line. Work with third parties and partners where data protection needs to be embedded into services by design. This will ensure brands are fully prepared for the impact of the new regulation when it’s comes into force on 25th May 2018.
  3. Maintain security across all devices and locations - Sensitive information is potentially at risk throughout its lifecycle. This is especially true when data are managed in a poorly controlled document environment. Brands have to securely distribute, share, track and manage confidential documents and data across the entire organisation. This means maintaining security standards at each stage of its lifecycle. Data cleansing services, for example, ensure that no personally identifiable or business critical information can be retained on the memory of multi-function printers once retired from operation, a key threat vector for small businesses.

It’s a tough line to walk, but the value of individually tailored communications is too great to forego. Simply put, successful brands have to personalise their interaction with customers to stand out. Smart data use can propel your brand to new heights. However, the best brands also constantly demonstrate that they are acting responsibly with the data they collect in a way that is respectful of their customers.

For more information, visit www.ricoh-europe.com/thoughtleadership

1 http://www.eugdpr.org/

|About Ricoh|

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies and services, thus enabling individuals to work smarter. 

With cultivated knowledge and organizational capabilities nurtured over its 85-years history, Ricoh is a leading provider of document management solutions, IT services, communications services, commercial and industrial printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group has major operations throughout the world and its products and services now reach customers in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2021, Ricoh Group had worldwide sales of 1,682 billion yen (approx. 15.1 billion USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

   © 2021 RICOH COMPANY, LTD. All rights reserved. All referenced product names are the trademarks of their respective companies.

För ytterligare information, kontakta: 

Jack Gibson 
Tel: +44 792 057 6999 
E-post: media@ricoh-europe.com 

Hemsida: www.ricoh.se
Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.ABwww.facebook.com/ricoheurope
Följ oss på Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Registrera dig på Ricohs mediacenter på: www.ricoh-europe.com/press