Ricoh’s ‘lights out’ production workflow enhances customer experience in Alzheimer’s Research initiative
26.06.2018

Ricoh’s ‘lights out’ production workflow enhances customer experience in Alzheimer’s Research initiative

Ricoh Europe, London, 26 June 2018 – Ricoh has made ‘lights out’ end to end print production a reality as the back end to its newly launched Printed Memories portal for personalised postcards in support of Alzheimer’s Research.

The online tool helps people living with Alzheimer’s and other dementias stay connected to their families and friends while raising funds for the charity. It is open to everyone to use and allows people to upload a familiar picture and add a message to form a digital postcard. The sharing of these images is intended to help stimulate brain activity and the remembering of events, places and people. 

Alzheimer Research initiative

Ricoh solutions create a ‘lights out’ production process 
A number of highly responsive Ricoh software solutions work together to create a seamless end-to-end production process. The portal at www.printed-memories.com and personalisation functionality is provided by Ricoh’s MarcomCentral while Ultimate Impostrip imposes print ready PDF files.  Ricoh Process Director optimises and automates the workflow, TotalFlow Production Manager schedules the jobs and Ricoh’s MIS solution Avanti Slingshot - manages the print production and business processes. 

Each postcard job is seamlessly pre-flighted, batched, imposed on the sheet, printed on a Ricoh ProTM C9110 digital colour sheet fed press, approved and mail marked to reduce postage costs. Once completed and dispatched a notification is sent requesting the money to be deducted from the customer’s credit card. A donation of £1 is then collected with all proceeds going to Alzheimer’s Research. The entire process takes place at Ricoh’s European Customer Experience Centre in Telford, central England. 

Eef de Ridder, Vice President, Commercial Printing of the Commercial & Industrial Printing Group, Ricoh Europe, comments: “We are proud to support Alzheimer’s Research. We believe that this quick and easy to use service with a streamlined print production process will help to generate vital funds to help Alzheimer’s Research’s hugely important work.” 

For more information visit www.printed-memories.com.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com