28.05.2024

Ricohs hållbarhetsarbete inom produktionstryck belönas med prestigefyllt Pacesetter-pris från Keypoint Intelligence

Genomgående höga rankningar och engagemang för att uppnå mål har uppmärksammats genom branschutmärkelse

London, 28 maj 2024 – Ricohs engagemang för att möjliggöra hållbar och ansvarsfull tryckproduktion har uppmärksammats av branschen genom utmärkelsen Buyers Lab (BLI) 2024-2025 Pacesetter Award in Production Print Sustainability från Keypoint Intelligence, ett globalt marknadsundersökningsföretag och oberoende utvärderare av hårdvara, mjukvara och tjänster inom tryck och smart teknik. Koji Miyao, President, Ricoh Graphic Communications & Senior Corporate Officer, tog emot utmärkelsen idag av German Sacristan, Director of Keypoint Intelligence's Production Group, på drupa 2024, en internationell utställning för tryck- och medieindustrin..

Ricohs hållbarhetsarbete inom produktionstryck belönas med prestigefyllt Pacesetter-pris från Keypoint Intelligence
Keypoint Intelligence's German Sacristan presenterar Koji Miyao, President, Ricoh Graphic Communications & Senior Corporate Officer, med BLI Pacesetter Award på Ricohs House of HENKAKU på drupa 2024

Pacesetter Awards från Keypoint Intelligence uppmärksammar de OEM-företag inom dokumenthantering som har visat prov på marknadsledarskap inom en rad olika kategorier, bland annat teknik, tjänster och viktiga vertikala marknader. Ricoh fick utmärkelsen för sina bidrag till hållbarhet inom produktionsutskriftsområdet. Keypoint's Sacristan förklarade att Ricoh fick utmärkelsen Pacesetter Award för sina konsekvent höga rankingar inom en rad olika faktorer relaterade till hållbar produktion. Viktigt var det faktum att Ricohs företagsansvar omfattar samarbete med internationella miljöorganisationer och utbildningsprogram, med stöd av ett stort dedikerat internt team som fokuserar på att driva hållbarhetsverksamhet och ledarskapsåtgärder.

Ricohs starka engagemang för hållbarhet på produktsidan uppmärksammades också, med fokus på att minska miljöpåverkan genom återvinningsbara produktionsprodukter, servicedelar, förbrukningsmaterial och förpackningar. Keypoint Intelligence erkände också Ricohs stadiga och genomgående företagsvision mot miljömål som att uppnå noll nettoutsläpp av koldioxid och dess kontinuerliga förfining av sina hållbarhetsmål.

Ricoh har en lång historia av att integrera hållbarhet i sina verksamhetsstrategier. År 1994 inrättade Ricoh Comet Circle™ för att bidra till utvecklingen av ett hållbart samhälle. Idag arbetar företaget för att uppnå nettonollutsläpp 2050. Till 2030 ska 50% av elanvändningen komma från förnybara källor och till 2040 ska 100% av elen vara förnybar på alla större anläggningar. Vattenbesparing och minskad användning av farliga material är också i fokus på tillverkningsanläggningarna, medan Ricohs tjänst för återtillverkning av skrivare fortsätter att använda mindre resurser, energi och råmaterial. 

Dessa och andra initiativ är anledningen till att Ricoh nyligen fick betyget Gold från EcoVadis, vilket placerar Ricoh bland de bästa 5% av de utvärderade företagen, och som Ricoh har fått erkännande för sedan 2014. Ricoh utsågs också för fjärde gången i rad till en av Supplier Engagement Leaders av CDP, en ideell organisation som driver det ledande globala systemet för redovisning av miljöpåverkan. 

Koji Miyao säger: ”Ricoh har i årtionden engagerat sig i att utveckla hållbara och ansvarsfulla metoder inom den grafiska industrin. Vi är mycket glada över att vårt orubbliga engagemang och vår hängivenhet har fått ett så prestigefyllt erkännande från branschen. Vi ser fram emot att fortsätta de stora framsteg vi gör, att nå våra mål och i vår tur stödja våra kunder när de utvecklar sina egna hållbara, effektiva och framgångsrika verksamhetsmiljöer.”

För mer information besök https://www.ricoh-europe.com/news-events/events/drupa-2024/.

Relaterad information

Ricoh tilldelas för tionde gången EcoVadis Gold Rating för sin hållbarhetsprestanda
https://www.ricoh.com/info/2024/0405_1

Ricoh recognized as a CDP Supplier Engagement Leader for the fourth consecutive year
https://www.ricoh.com/info/2024/0315_1

Ricoh advances zero greenhouse gas emissions Scope 1 and 2 to 2040 and strengthens Scope 3 reduction measures
https://www.ricoh.com/release/2024/0318_1

Om Keypoint Intelligence

I över 60 år har kunder i den digitala bildindustrin förlitat sig på Keypoint Intelligence för oberoende praktiska tester, laboratoriedata och omfattande marknadsundersökningar för att driva deras produkt- och försäljningsframgångar. Keypoint Intelligence har erkänts som branschens mest pålitliga resurs för opartisk information, analys och utmärkelser på grund av decennier av analytikererfarenhet. Kunderna har utnyttjat denna uppdragskritiska kunskap för strategiskt beslutsfattande, daglig försäljning och operativ excellens för att förbättra affärsmålen och öka slutresultatet. Med ett centralt fokus på kunder fortsätter Keypoint Intelligence att utvecklas när branschen förändras genom att utöka erbjudanden och uppdatera metoder, samtidigt som man intimt förstår och tjänar tillverkarnas, kanalernas och deras kunders omvandling inom sektorn för digital utskrift och bildbehandling.

Om BLI Pacesetter Awards

Buyers Lab Pacesetter Awards från Keypoint Intelligence baseras på omfattande frågeformulär, djupintervjuer och en egenutvecklad bedömningsskala och uppmärksammar de OEM-företag inom dokumenthantering som har visat prov på ett marknadsledarskap inom en rad olika kategorier, inklusive teknik, tjänster och viktiga vertikala marknader.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2024 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 348 miljarder yen (ca 15,5 miljarder USD).

Det är Ricohs uppdrag och vision att ge människor möjlighet att förverkliga sig själva genom arbete genom att förstå och förändra hur människor arbetar så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2024 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Mediakontakt:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-mail: media@ricoh-europe.com
Homepage: www.ricoh-europe.com

Följ oss på X: www.twitter.com/ricoheurope
Följ oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab
Följ oss på Youtube: www.youtube.com/ricoheurope