Ricoh Clickable Paper™ adds value to customer communications
04.09.2015

Ricohs Clickable Paper™ ökar värdet på kundkommunikation

Ett white paper om mobila strategier som Ricoh Europe har tagit fram belyser hur viktigt det är med interaktivitet i DR-kampanjer
Ricoh, Stockholm 4 september 2015 – Ricoh Europe har sponsrat ett white paper som utreder de mobila trenderna. Vad de betyder för en utskriftsleverantör och hur interaktiva utskrifter både kan förhöja användarupplevelsen och leverera ett bättre resultat för marknadsförare.

– Samtidigt som det har blivit standard att inkludera ett mobilt element i marknadsföringskampanjer kan en tryckt komponent göra stor skillnad. Det brittiska posttjänstföretaget Royal Mail visade i en ny undersökning att kampanjer med e-post ökade tillväxten marknadsandelar dubbelt så mycket som kampanjer utan e-post inkluderad som distributionsmetod, men trycksaker kan vara effektivare om de är interaktiva och inkluderar teknik som Ricohs Clickable Paper, säger Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG.

Med Clickable Paper gör Ricoh det enkelt för tryckerier att erbjuda ett mervärde. Det tryckta materialet länkar till informationskällor och mobil kommunikation online. Det ökar både värdet och livslängden på det tryckta materialet och det är ett sätt för tryckerier att särskilja sig från andra i en konkurrensutsatt miljö. När tryckleverantörer erbjuder dessa tjänster ökar också marknadsförares vilja till att använda tryckt material eftersom Clickable Paper gör trycksakerna interaktiva och därmed driver läsarna online till relevanta platser som t ex beställarens e-handelsplats för att lägga en beställning. När någon agerar på utskicket med hjälp av Clickable Paper spåras aktiviteterna och dessa kan sedan besvaras på ett relevant sätt.
Är er utskriftsaffär mobil?
Ricohs white paper utreder tre aspekter av mobilitet som gäller verksamheter i alla branscher oavsett storlek, och det fokuserar på hur dessa aspekter kan tillämpas av professionella tryckerier.

  1. Hur mobil teknik kan användas i verksamheten för att öka effektiviteten gällande produktion, förvaltning och de anställdas arbetsglädje.
  2. Vad du behöver ha i åtanke för att dina kunder ska få den flexibilitet de önskar med lämplig och bekväm åtkomst till din verksamhet när som helst, var som helst och från alla typer av enheter så att de kan beställa trycksaker och andra produkter, granska jobbstatus etc.
  3. Hur du kan dra fördel av den snabba anpassningen av mobil teknik för att lägga till nya lönsamma produkter och tjänster till din produktportfölj, som inte bara genererar nya inkomstmöjligheter utan också ökar värdet på dina kunders affär.
– Vi ville ta fram ett jordnära white paper som kunde hjälpa utskriftsleverantörer att verkligen förstå vilka möjligheter mobilitet erbjuder, både internt och externt, och det gör verkligen det här, säger Segelberg.
Hämta din kopia av Making the Most of Mobile: What a ‘Mobile-First’ Strategy Means for Your Business utan kostnad här. Mer information om Ricohs produkter och tjänster finns på vår hemsida och vår blogg, eller skicka ett mail.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com