Tekniken håller på att förändra vårt sätt att arbeta. På Ricoh ser vi till att förändring blir positiv för dina team och ditt företag. Vi vägleder dig genom varje steg på resan för att säkerställa en smidig övergång till en helt digital arbetsplats
Hybrid och upplägg-på-språng formar vår framtid. Vi tar ett holistiskt tillvägagångssätt för att designa, integrera och stödja din digitala arbetsplats för att främja medarbetarnas engagemang och hjälpa dig att nå nya prestationsnivåer.
En utmärkt kundupplevelse börjar alltid med en överlägsen medarbetarupplevelse. Vårt högkvalificerade team av experter och utvecklare designar, bygger, implementerar och servar de lösningar du behöver för att överträffa förväntningarna vid varje kontaktpunkt.
Manuella uppgifter behöver inte längre hålla dina medarbetare tillbaka. Vi optimerar dina affärsprocesser så att dina medarbetare ska kunna leverera mer; vi tillhandahåller teknik, expertis och support för att effektivisera och förenkla processer över hela din organisation
För att få ut molnets fulla värde krävs rätt färdplan och rätt team för att genomföra den. Vi tillhandahåller molnlösningar och expertis som gör din affärsverksamhet smidigare, mer kostnadseffektiv och säkrare samtidigt som nästa generationens innovation eftersträvas.
Internetbaserade enheter skapar nya sårbarheter för cyberattacker. Vi hjälper dig att gå på offensiven mot cyberbrottslighet med intelligenta cybersäkerhetstjänster och lösningar som är anpassade till ditt företags kärnprocesser.
Möjligheterna med utskrift är oändliga. På Ricoh hjälper vi dig att utvecklas, digitalisera och skapa en hållbar affärsfördel; tillhandahåller lösningar på hårdvara, mjukvara och tjänster som möjliggör nya möjligheter inom professionellt tryck.
Ricoh är välkänt för högkvalitativa skrivare, digitala duplikatorer och flerfunktionsskrivare/skannrar/kopieringsmaskiner. Med mängder av valmöjligheter när det gäller hastighet, storlek och funktioner kan du välja bland de modeller och funktioner som fungerar bäst för din arbetsgrupp, ditt kontor eller klassrum.
All den produkt- och servicesupport du behöver på ett och samma ställe. Vi tillhandahåller support, råd och lösningar för att hålla ditt företag igång.
På Ricoh strävar vi efter att alltid lyssna på våra kunder och förse er med innovativa lösningar, produkter och tjänster som är anpassade till era affärsmål. Vi strävar efter att ge mervärde till dina tjänster och produkter. Vi anpassar oss till föränderliga affärsklimat.
Oavsett om du har en prisfråga om våra lösningar eller produkter, behöver hjälp med att hantera ditt konto eller om du redan använder våra produkter och har en supportfråga, finns vårt team där för att hjälpa till.
Ricoh to introduce vendor agnostic automated job onboarding solution at Hunkeler Innovationdays 2023
Cloud-native print on demand app that provides flexibility and visibility will be unveiled at Hunkeler Innovationdays 2023
Ricoh Europe, London, February 9, 2023 – Ricoh today announced its latest production workflow technology - RICOH TotalFlow™ Producer - developed to resolve the leading workflow challenges around print job intake and preparation. It will be showcased at Hunkeler Innovationdays 2023, February 27 to March 2, at the Messe Lucerne Exhibition Centre in Lucerne, Switzerland.
Its first time on display for the public globally, TotalFlow Producer funnels print jobs from multiple submission methods into a consolidated cloud-native location, and provides the ability to view and edit jobs, all in an easy to use, cost effective, and error-reducing solution that is completely vendor agnostic for seamless integration into existing client environments.
TotalFlow Producer will be demonstrated at Hunkeler Innovationdays 2023
TotalFlow Producer allows users to:
Automate the submission and consolidation of jobs coming from multiple sources, such as email, web to print, and file transfer services.
Activate an automatic preflight function that helps to identify file issues, including missing fonts, inaccurate page size, poor image resolution, incorrect colour and more. This helps inhouse and commercial Print Service Providers (PSPs) to eliminate errors, reduce costly reruns, save valuable time, and improve client service levels.
Improve the overall client experience by providing a personalised job uploading portal where job status can be viewed. A simple bidirectional communication method within the portal will eliminate the need for time consuming post-order follow up interactions.
Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, says “By hosting TotalFlow Producer in the RICOH TotalFlow™ Cloud, we can meet our clients’ growing needs to improve data security, efficiency, scalability, and affordability without requiring expensive IT infrastructure or expertise.”
TotalFlow Producer will be available to license through annual subscriptions and will offer free trials beginning in summer 2023.
Along with TotalFlow Producer, Ricoh will be showcasing two of its market leading vendor neutral solutions that empower printers to unleash the full potential of their business. Ricoh Supervisor™, Ricoh’s first SaaS production workflow application, collects operational data and visualises it on web-based dashboards to optimise device utilisation and operation throughput.
Supporting web fed and sheetfed production printers, Ricoh ProcessDirector™ is designed to automate data driven workflows. And the award winning integration between Ricoh ProcessDirector and Ricoh Supervisor delivers advanced visibility down to the document level, including insight into production volume. Ricoh will also demonstrate the newest integration between Ricoh Supervisor and Hunkeler pre- and post- finishing equipment, which collects device statistics and then illustrates the data to help identify ways to drive efficiency.
In addition to its activities on the exhibition floor, Ricoh will present innovation in workflow automation in the digital printing environment at the DOXNET onsite conference, which will be held on February 28 as part of Hunkeler Innovationdays.
For more information on RICOH TotalFlow Producer, please visit this page.
| Om Ricoh |
Ricoh stärker flexibla, digitala arbetsplatser med hjälp av innovativ teknik och tillhörande tjänster som gör det möjligt för människor att arbeta smartare, var de än är.
Med djup kunskap och organisatorisk kapacitet som vårdats under vår drygt 85-åriga historia är Ricoh en ledande leverantör av digitala tjänster, informationshantering samt utskrifts-, dokument- och bildlösningar som är utformade för att stödja digital transformation och optimera kunders affärsresultat.
Ricoh Group har sitt huvudkontor i Tokyo med stora verksamheter över hela världen och våra produkter och tjänster når nu kunder i cirka 200 länder och regioner. Under det räkenskapsår som avslutades i mars 2022 hade Ricoh Group en världsomfattande försäljning på 1 758 miljarder yen (ca 14,5 miljarder USD).
Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.