Ricoh samarbetar med Frame Magazine för att väcka ”phygital” konst till liv genom teknik på Milan Design Week
06.04.2016

Ricoh samarbetar med Frame Magazine för att väcka ”phygital” konst till liv genom teknik på Milan Design Week

Ricoh 06 april 2016
Teknikspecialisten Ricoh samarbetar med Frame Magazine för att levandegöra en experimentutställning på Milan Design Week med hjälp av Ricohs kommunikationsteknik. Utställningen är på La Posteria, i Milano den 12-17 april.
Ricoh ska förse utställningen What’s the Matter? med all AV-infrastruktur. Utställningen kommer att visa konstverk gjorda av nya lovande designers i en scenografi gjord av den prisbelönta Studio Laviani. Tekniken som kommer att användas är Ricohs interaktiva skrivtavlor, projektorer och den nya 360-graders Theta-kameran. Studio Laviani kommer att använda hela Ricohs utbud av projektorer för att berätta en historia om en diffus värld mellan digitalt material och fysisk design för att skapa en "phygital" verklighet.

De som besöker utställningen får:

  • uppleva unika, helt omslutande AV-erfarenheter med Ricohs projektorer,
  • figurera i 360-graders live-streaming från eventet,
  • inspiration om hur de kan använda Ricohs teknik för att utveckla sin verksamhet.

– På Ricoh är vi stolta över att kunna vidga gränserna och hjälpa företag växa och utvecklas i den digitala tidsåldern. Vår långa erfarenhet av fotografi och tryckkonst har skapat ett tydligt band till bildframställning. Och vårt växande utbud av teknik för visuell kommunikation är ett naturligt steg i denna expansion. Vi ser fram emot ytterligare innovation på marknaden och vi avser att stödja idéer som berikar livet genom konst och kultur och som driver förändring även i framtiden, säger Magnus Christerson, Marketing Director, Ricoh Sverige AB.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com