Ricoh recognised by Gartner® in its first 2024 Magic Quadrant™ for Document Management
10.02.2025

Ricoh uppmärksammas av Gartner® i dess första 2024 Magic Quadrant™ inom Dokumenthantering

Ricoh Europe, London, 10:e februari 2025 – Ricoh har positionerats av Gartner, Inc. i rapporten 2024 Magic Quadrant™ för dokumenthantering. Detta är första gången som Gartner publicerar denna Magic Quadrant™. 

Ricoh uppmärksammas av Gartner® i dess första 2024 Magic Quadrant™ inom Dokumenthantering

I dagens snabbt föränderliga arbetsliv har effektiv dokumenthantering och automatisering av processer blivit viktiga komponenter för att kunna konkurrera med andra. Globalt sett står företag inför helt nya utmaningar: att hantera ökande volymer av digitala och fysiska dokument, säkerställa efterlevnad av regelverk och skydda känslig information, samtidigt som effektiviteten i verksamheten bibehålls.

Gartner definierar marknaden för dokumenthantering som den förmåga som krävs av en leverantör för att leverera de verktyg och metoder som används för att fånga, lagra, bearbeta samt få tillgång till dokument och innehåll som stöd för personliga behov, teambehov och företagsbehov. Ricoh är ett av 15 företag som ingår i denna Magic Quadrant.

Ricohs lösning för automatisering av processer, ”Ricoh Process Automation”, består av anpassade lösningar som gör det möjligt för företaget att hjälpa kunder över hela världen samt att göra medarbetarnas tid mer produktiv och öka intäktsgenereringen. Detta uppnås genom att automatisera dokumenttunga processer, påskynda repetitiva uppgifter, effektivisera komplexiteten i verksamheten och möjliggöra en digital arbetsplatsupplevelse. 

Takahiro Irisa, Senior Corporate Officer och President för Ricoh Digital Services Business Unit, Ricoh Company, Ltd., säger: ”På en global marknad där företag försöker skapa en bättre kundupplevelse och optimera effektiviteten i verksamheten är effektiva lösningar för dokumenthantering och automatisering av processer viktigare än någonsin. Vi anser att detta erkännande från Gartner understryker hur effektiva våra erbjudanden är när det gäller att lösa de olika affärsutmaningar som våra kunder står inför. 

Vi är fast beslutna att skapa arbetsplatser som sätter människan i centrum, som förbättrar affärsresultaten och inspirerar till individuell potential. Därför kommer vi att fortsätta att investera i våra digitala tjänster och teknologier för att anpassa våra lösningar till kundernas föränderliga behov.”

Klicka <här> för att ladda ner din kostnadsfria kopia av Gartner® Magic Quadrant™ 2024 avseende dokumenthantering 

Gartner Magic Quadrant rapporterna är resultatet av rigorös, faktabaserad forskning på specifika marknader. Leverantörerna placeras in i fyra kvadranter: Ledare, Utmanare, Visionärer och Nischspelare. Undersökningen gör det möjligt för dig att få ut mesta möjliga av marknads-analysen i linje med dina unika affärs- och teknikbehov.

Gartner Friskrivningsklausul (Disclaimer) 

Gartner rekommenderar inte någon leverantör, produkt eller tjänst som avbildas i dess forskningspublikationer och råder inte teknikanvändare att endast välja de leverantörer som har högsta betyg eller annan beteckning. Gartners forskningspublikationer består av åsikter från Gartners forskningsorganisation och ska inte tolkas som faktauppgifter. Gartner frånsäger sig alla garantier, uttryckliga eller underförstådda, med avseende på denna forskning, inklusive eventuella garantier för säljbarhet eller lämplighet för ett visst ändamål.

Gartner, Magic Quadrant for Document Management, Tim Nelms, Marko Sillanpaa, Max Goss, Chris Jackson, 18 December 2024. 

Gartner är ett registrerat varumärke och servicemärke och Magic Quadrant är ett registrerat varumärke som tillhör Gartner, Inc. och/eller dess dotterbolag i USA och internationellt och används här med tillstånd. Alla rättigheter förbehålles.  

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2024 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 348 miljarder yen (ca 15,5 miljarder USD).

Det är Ricohs uppdrag och vision att ge människor möjlighet att förverkliga sig själva genom arbete genom att förstå och förändra hur människor arbetar så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2024 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Mediakontakt:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-mail: media@ricoh-europe.com
Homepage: www.ricoh-europe.com

Följ oss på X: www.twitter.com/ricoheurope
Följ oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab
Följ oss på Youtube: www.youtube.com/ricoheurope