Ricoh öppnar nya världar på drupa 2016
02.03.2016

Ricoh öppnar nya världar på drupa 2016

3 mars 2016Ricohs mässmonster på drupa 2016 är designad att öppna nya världar för leverantörer av grafiska tjänster som letar efter nya sätt att hantera arbetsflöden, höja produktiviteten, öka lönsamheten och få tillgång till nya marknader. Ricoh kommer att ställa ut i monter B46, hall 8a under mässan i Düsseldorf den 31 maj till den 10 juni.
– Genom att visa vilken kraft det finns i digitaltryck, datahantering och ny innovativ teknik för flerkanaliga produktions- och kommunikationsmiljöer ska Ricoh visa leverantörer av grafiska funktioner hur de kan förändra, optimera och utöka sin verksamhet, säger Tommy Segelberg, Director Nordic Operations PPBG, Ricoh Sverige AB.
Lösningar som ska visas
Med ett antal hård- och mjukvarulösningar kommer Ricoh att visa leverantörer av grafiska tjänster hur de kan nå ambitiösa mål. En fullt utrustad Ricoh Pro™ VC60000 kommer att trycka på en mängd olika utskriftsmedier; från rulle till rulle, och från rulle till ark. En enskild printerenhet till Pro™ VC60000 kommer också att ställas ut i montern så att mässbesökare kan ta en närmare titt på tekniken som driver den. Arkpressar för färgproduktion, främst Ricoh Pro™ C9110 och Ricoh Pro™ C7100x som har en femte tonerstation ska också visas.

Prestandan dessa tryckpressar levererar har vi informerat om i tidigare pressmeddelanden. Mässbesökare kommer att få se flera demonstrationer. Det nya vattenbaserade latexbläcket till storformatskrivaren Ricoh Pro™ L4100 ska visas. De utökade efterbehandlingsfunktionerna som häftestillverkaren Watkiss PowerSquare 224 erbjuder inline tillsammans med digitalpresserierna Pro C9100, Pro C7100x och Ricoh Pro ™ 8100 ska visas. Det förbättrade bannertillvalet till digitalpressarna Pro C7100x och Pro C9100 visas för allra första gången.

Ett annat viktigt tillskott i Ricohs produktportfölj som också ska visas på drupa 2016 är Ricoh Totalflow Cloud Suite, en serie molnbaserade tjänster som består av noggrant utvalda programvaror från Ricoh och tredjepartslösningar från handplockade samarbetspartners.

Besökare i Ricohs monter kommer att få uppleva Ricohs innovativa portfölj med lösningar som öppnar nya världar av möjligheter i olika zoner:
Corporate Printing Zone – en zon som kommer att fokusera på säljfrämjande material och integrering av reproavdelningar eller skrivarrum som kan tjäna som interntryckerier till statliga verk, utbildningsorganisationer eller finansiella tjänsteföretag till exempel. Vad som kommer att visas här är riktat marknadsföringsmaterial. Det kommer att finnas exempel från olika vertikala marknader på alternativa tryckmaterial, transaktionsutskrifter, svartvitt och banners, och dessutom CAD-utskrifter och arkiveringslösningar.
Commercial Printing Zone – en zon som kommer fokusera på hela produktionsflöden och resurssnål tillverkning med Pro C9110 och Pro C7110x, och arbetsflöden som stöds av MarcomCentral och Avanti MIS. Besökare kommer att få lära sig mer om dessa kvalificerade produktionslösningar och flexibla matnings- och efterbehandlingsalternativ. Här kommer bannerutskrift att visas, utskrifter med glansiga/lackade specialeffekter, metallsubstrat, syntetmaterial samt förpackningar.

Storformat kommer också att visas i den här zonen. Besökare kommer att få se hur de kan utveckla sitt kunderbjudande i flera riktningar, även genom ökade utskriftsvolymer. Exempeltrycken kommer att vara skyltmaterial för inom- och utomhusbruk, grafiska displaymaterial, interiördekorationer, foton och konst samt etiketter, förpackningsmaterial och bannerlösningar.

Ett dedikerat produktionsområde ska också byggas upp i närheten där högkvalitativa provtryck och ett varierande mäss- och besöksmaterial kommer att tryckas med effektiva resurssnåla tillverkningsmetoder.
Publishing Zone – i den här zonen ska digitala trycktekniker och arbetsflöden för mindre upplagor i färg visas, med exempel från ledande publicister som HarperCollins och RELX (Reed Elsevier Group). Applikationerna inkluderar flera kvalitetsmagasin, reseskildringar, barn- och kokböcker i färg.
Direct Mail/Transactional Zone – i den här zonen ska Ricoh visa varför den nya direktreklamen är en så fantastisk möjlighet för digitaltryck och varför sömlös integration av flerkanalig marknadskommunikation är så viktig. Ricoh kan leverera hårdvaror, mjukvaror och variabeldataexpertis till kompletta lösningar för allt från datarensning (/data.mill), dataanalys (SAS Enterprise Miner) och varierande data-/mediahantering (Fusion Pro/MarcomCentral) till digitaltryck (Pro C7110), och strategier för hur man gör tryck interaktivt (Clickable Paper).

Det som kommer att visas är bland annat utskick som leverantörer av grafiska tjänster producerar för stora varumärken med Ricohs teknik, och dedikerade drupa-flyers med personliga rabattkuponger.
Industrial Zone – här fokuserar Ricoh på automatisering, den smarta fabriksanläggningen, märkning och spårning, integrerade industriinnovationer för specifika branschvertikaler som fordonsindustrin och vårdsektorn. Teknik som kommer att visas är additiv tillverkning (3D), robotteknik och flera andra Ricoh-innovationer som våra skrivarhuvud för inkjet. Teknik för allt från horisontal integrering till traditionella arbetsflöden som inkluderar FusionPro med Clickable Paper och innovativ bildhämtning kommer att visas.            
Kreativ studio
I den kreativa studion fokuseras det på riktade marknadsföringstjänster och hur du får ut så mycket som möjligt av dessa. Hur MarcomCentral kan användas för portalbaserad riktning, FusionPro för variabeldatakampanjer och arbetsflödeslösningar för flerkanalig marknadskommunikation samt hur Clickable Paper kan användas för att göra tryckt material till interaktivt online-material. Produktionsflödet kommer att visas på en Pro C7100x. Rådgivning kring hur man släpper lös den här tryckpressens fulla potential genom speciella yteffekter som Color-Logics dekorativa och reflekterande specialeffekter.

I en innovationszon ska Ricoh visa sin bredd, det allra senaste att vara med. Ricoh-kameran Theta 360S och Ricohs egna VR-glasögon. Även resurssnåla gröna konsulttjänster som koldioxidneutral utskriftshantering, inkjetteknik, digital skyltning och omslutande projicering kommer att visas. Anpassade tjänster som inkluderar integrerade efterbehandlingssystem från tredjepartsleverantörer och additiv tillverkning kommer också att visas i den här zonen.  

Besökare kan också ta tillfället i akt att hamna på Focus förstasida, Tysklands mest populära nyhetstidning. I en demonstration av Ricohs totallösningar tas ett foto av deltagande besökare och sedan trycks förstasidor med deras bild.   

– Ricoh kommer att visa nya sätt att öppna nya världar med fokus på verksamhetsförändring. Vi kommer att visa upp lösningar som ritar om spelplanen för hårdvaror, mjukvaror och tjänster för den grafiska industrin, tryckerier, skrivarrum, publicister och marknadsföringsbyråer. Ricohs engagemang för innovation kommer att vara omisskännlig i hela montern. Höjdpunkterna kommer att vara våra absolut bästa digitala tryckpressar, både för ark och för löpande bana som drivs av Ricoh-centrerade arbetsflöden. Men vi tror att besökare kommer att fascineras av hela sviten av ny teknik på utställningen, från industriell inkjet till additiv tillverkning och robotteknik, avslutar Segelberg.
| Ricoh på drupa 2016 |
Ricoh kommer att visa en rad produkter och tjänster på drupa 2016 som gör att trycksaksleverantörer kan snabba på sin verksamhetsförändring. Lösningarna som ska visas öppnar nya möjligheter och vägar till ökad produktivitet och lönsamhet för visionära tryckproffs. Ricoh tar med Pro VC60000 till mässan. Världens största tryckmässa går av stapeln 31 maj - 10 juni på Messe, Düsseldorf, Tyskland, och Ricoh kommer återigen att finnas i hall 8a. Välkomna! Se filmen om Ricoh på drupa 2016: https://youtu.be/glySbg1C05U

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com