Ricoh named in TIME World's Most Sustainable Companies of 2025
London, Monday July 7, 2025 – Ricoh today announced its inclusion in the TIME World's Most Sustainable Companies of 2025. Out of an expanded pool of 5,700 companies, Ricoh ranked 148th, improving from 151st out of 5,000 in 2024. This recognition underscores Ricoh's global leadership in transparency, stewardship, and its ongoing commitment to achieving a sustainable society through comprehensive enviromental, social and governance (ESG) initiatives.
Compiled by TIME Magazine and research provider Statista, the ranking highlights companies that prioritise sustainability and advance corporate responsibility. Considering factors such as revenue, market capitalisation, and public prominence, the 2025 evaluation assessed more than 5,700 of the world’s most influential companies across over 20 key performance indicators covering environmental, social, and governance dimensions.
Ricoh was also recently included in the Dow Jones Sustainability World Index(DJSI World) for the fifth consecutive year and recognised with double A score for climate action and water security leadership in CDP A List for the second consecutive year, in addition to its 2020 validation from the Science Based Targets initiative (SBTi).
Ricoh promotes sustainability through its Three Ps Balance—Prosperity (economy), People (society), and Planet (environment). To help realize a sustainable society, Ricoh has identified seven material issues in two key areas: “Resolving social issues through business” and “Robust management infrastructure.” It has also set 16 ESG targets linked to these material issues. By aligning ESG and business growth, Ricoh continues to strengthen its sustainability strategy.
| Om Ricoh |
Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.
Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2024 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 348 miljarder yen (ca 15,5 miljarder USD).
Det är Ricohs uppdrag och vision att ge människor möjlighet att förverkliga sig själva genom arbete genom att förstå och förändra hur människor arbetar så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.
För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se
© 2024 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.
Mediakontakt:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-mail: media@ricoh-europe.com
Homepage: www.ricoh-europe.com
Följ oss på X: www.twitter.com/ricoheurope
Följ oss på LinkedIn: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab
Följ oss på Youtube: www.youtube.com/ricoheurope