Ricoh levererar experters synpunkter och insikter i olika marknadssegment på upplevelsecentret i Telford
12.12.2016

Ricoh levererar experters synpunkter och insikter i olika marknadssegment på upplevelsecentret i Telford

Solna, 12 december 2016
Ricoh delade med sig av experters åsikter kring den förändrade marknadssituationen för tryckerier, reproavdelningar, direktreklamföretag och publicister vid ett antal event på sitt europeiska upplevelsecenter i Telford, Storbritannien.

Eventen med olika branch-teman hölls under ledmotivet Öppna nya världar och besöktes av fler än 300 företag från hela EMEA:s tryck- och kommunikationssektor.
20161212 Ricoh levererar experters synpunkter och insikter i olika marknadssegment på upplevelsecentret i Telford
Framtida möjligheter lyftes fram av ledande externa konsulter och Ricoh-specialister, inklusive:
  • Ralf Schlözer från InfoTrends consultants förklarade hur digitala tryckpressar kan addera synergier och fler möjligheter till befintliga verksamheter.
  • Brittiska direktreklamens opinionsledare Brian Thomas, lyfte fram ett förnyat intresse för direktreklam, som stöds av data som brittiska Royal Mail rapporterar. Siffrorna visar en ökad avkastning på investeringen på hela £3,22 för varje spenderad £1.
  • Mike Levaggi från förlaget Harper Collins förklarade att förändring är utvecklande. Han förutspår att framtiden är globalt tänkande, minskade investeringar och e-publicering för nya författare.
  • Ulf Sunnberg från North Bridge Consultancy avslöjade att utmaningen för interna tryckerier och reproavdelningar är att bevisa deras värde. Det gäller att kunna tillhandahålla ett mer relevant erbjudande och att vara proaktiv.
– Grafisk kommunikation har förändrats dramatiskt. För tryckerier, marknadsförare, byråer, förlag och publicister krävs det en ökad förståelse och ett större samarbete för att kunna identifiera det mest framgångsrika arbetssättet för att få ut sitt budskap. Oavsett om det gäller en bok, ett flygblad, en faktura eller en reklamkampanj. Det finns en hel värld av nya spännande applikationer, tekniker och möjligheter som kreativa och innovativa företag kan utnyttja. Upplevelsecentret gör det möjligt att få inspiration att anta dessa utmaningar och möjligheter på ett kreativt sätt, säger Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG, Ricoh Sverige.

Ricohs experter presenterade de senaste teknikuppdateringarna och bjöd på goda råd och rekommendationer.
Bland deltagarna fanns Manfred Sattler, Digital Print Manager vid Schmidbauer Druckerei GmbH, Österrike, som sa: ”Vi arbetar med en direktreklam-kampanj och vi var angelägna att lära oss mer om Ricohs datarensningstjänst.” Paul Hepburn, Paramount Printers, Storbritannien, kommenterade: ”Vi ville lära oss mer om digitala möjligheter och vilka fördelar de kan ge våra direktreklamkunder. Ricoh erbjuder framstående innovationer som vi känner våra kunder kunde ha nytta av och tycka är spännande.”
För mer information om hur Ricoh öppnar nya världar för tryckerier och utskriftsleverantörer, besök www.ricoh-europe.com/opennewworlds.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com