Ricoh launches Gold and Silver toners to add luxurious look to printed communications and support growth of graphic arts innovators
01.06.2021

Ricoh launches Gold and Silver toners to add luxurious look to printed communications and support growth of graphic arts innovators

Ricoh Europe, London, 01 June 2021 – Graphic arts specialists can increase their revenue and attract new clients by broadening their product range with Ricoh’s new Gold and Silver toners. The exciting additions significantly enhance digital print enhancement capability as brand owners increasingly look for differentiation and cut through in their printed communications.

(Left) Silver only (Right) CMYK & Silver
(Left) Silver only (Right) CMYK & Silver

Developed for the fifth colour station on the Ricoh Pro™ C7200X digital colour sheetfed press, the toners deliver great visual impact for high value added print. The additional colours transform a broad range of applications from catalogues, posters, flyers, direct mail, and brochures to business cards, greetings and Christmas cards, tickets, invitations, certificates, and packaging. 

The new toners are retrofittable, enabling existing users to expand the capabilities of the Ricoh Pro C7200X presses they operate today.

Eef de Ridder, Vice President, Graphic Communications Group, Ricoh Europe, says: “The Gold and Silver toners are being launched to meet evolving client needs in an ever-competitive marketplace. Graphic arts innovators are rightly looking for stunning digital print enhancement capabilities that quickly and cost efficiently help print stand out. These new toners enable the responsive production of a wide range of value-added print with a gorgeous and special feel. As a result, commercial printers can help brands and designers open up exciting opportunities with highly creative jobs complete with a gold or silver wow factor.”

The Gold and Silver toners will be available in Europe from July.

For more information visit www.ricoh-europe.com.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com