Ricoh lanserar innovativ teknik för innovativa och agila arbetsmiljöer
21.10.2016

Ricoh lanserar innovativ teknik för innovativa och agila arbetsmiljöer

Ricoh Sverige, Solna, 21 oktober 2016
Ricoh lanserar nu en hel rad produkter med ny teknik som gör det möjligt att skapa, dela och hantera information mer flexibelt och effektivt. Den grundläggande tekniken är byggstenar för en ny generation kontorsprodukter. Samlingsnamnet är Workstyle Innovation Technology och i begreppet ingår komponenter som appbaserade gränssnitt och sömlös molnintegrering. Allt är designat för att underlätta för användaren. Arbetsuppgifter går snabbare och det blir flexiblare och mer produktivt.
Tekniken finns redan i våra nya och kommande MFP:er, skrivare, kommunikationssystem, projektorer och andra produkter på marknaden från Ricoh och våra affärspartner. Vår Workstyle Innovation Technology rymmer:

  • Bekanta gränssnitt som förenklar komplexa uppgifter så att de blir lätta att utföra
  • Dela information och samarbeta smidigt, nyttja potentialen av flera enheter fullt ut
  • Tajt integrering med kraftfulla mjukvaror och samarbetsverktyg
  • Appar och mjukvaror som skräddarsyr hur enheter ser ut och presterar

– Vårt koncept Workstyle Innovation Technology visar tydligt att Ricoh har lyssnar på sina kunder över hela världen för att hjälpa dem att övervinna specifika utmaningar. Som erfaren innovatör inom kontorsautomation kan Ricoh hjälpa företag av alla storlekar att anpassa sig till strukturella förändringar och utmaningar. Det inkluderar att hjälpa företag som har en arbetsstyrka som spänner över flera generationer, att ta hjälp av smarta enheter och molntjänster för att förverkliga distansarbete som gör det möjligt för de anställda att arbeta var och när som helst med agila arbetsmetoder, säger Tobias Andersson, Director Communication Services, Ricoh Sverige.
Smarta enheter
Ricohs nya generation multifunktionsskrivare har avancerade funktioner. De har en ny typ av användargränssnitt med enklare menyer och de kan anpassas och förses med de egenskaper och funktioner användarna behöver för att lösa sina arbetsuppgifter.
Flexibelt arbete på ett enkelt sätt
Ricohs nya intelligenta teknik är byggd för flexibla kontorsmiljöer och distansarbete. Den ger dig utökade anslutningsmöjligheter och tillgång till din utskrifts- och dokumentinfrastruktur utan dyr, tidskrävande integration och möjlighet till dokumentdelning från ett brett spektrum av smarta enheter.
Upptäck nya bättre arbetssätt
Ricohs teknik hjälper företag med övergången från traditionella arbetsflöden till kraftfulla, kostnadseffektiva digitala flöden. Våra lösningar gör det enkelt att dela information över flera plattformar och olika fysiska platser vilket effektiviserar gemensamma processer och funktioner.
Arbeta bättre tillsammans
Förverkliga dina idéer i realtid med medarbetare spridda över hela staden eller runt om i världen med hjälp av Ricohs effektiva samarbets- och kunskapsdelningslösningar. Vår teknik gör det enkelt att bygga projekt, utveckla koncept och ta väl underbyggda beslut snabbt, tillsammans med de människor och den information du behöver, direkt på skärmen framför dig.
Smart support när du behöver
Våra multifunktionsskrivare är enkla att installera och hantera. Den inbyggda smarta supportfunktionen hjälper dig att spara både tid och pengar. Dessa smarta enheter levereras med supportfunktioner som hjälper dig att lösa problem direkt på plats och som ger dig möjlighet att enkelt kommunicera direkt med fjärrsupporten.

Mer information om hur vårt koncept med Workstyle Innovation technologies kan utveckla företags arbetsmiljöer finns här:

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com