Ricoh lanserar ett stort utbud produkter för kommunikationstjänster på ISE 2016
03.02.2016

Ricoh lanserar ett stort utbud produkter för kommunikationstjänster på ISE 2016

3 februari 2016
IT-företaget Ricoh visar nästa generation interaktiva whiteboards, projektorer och konferenssystem tillsammans med ett stort utbud andra kommunikationsprodukter och tjänster på världens största Audio Video-mässa ISE som går av stapeln 9-12 februari på Amsterdam RAI Exhibition and Convention Centre.

Sedan debuten på mässan förra året har Ricoh fortsatt att utveckla sin expertis och sina erbjudanden inom Communication Services för att tillmötesgå allt hårdare krav från medarbetare på europeiska företag som har kommit långt i digitaliseringsprocessen. Allt fler yrkesmänniskor behöver få tillgång till, och kunna sammanställa och dela information on-demand. Oavsett var de befinner sig. Våra lösningar har tagits fram för att möjliggöra avancerat distans- och gränsöverskridande arbete.

Ricoh ska visualisera sin kommunikationstjänst Connect & Collaborate på mässan. Tjänsten gör det möjligt för företag att samarbeta effektivt inom sin organisation samtidigt som processer effektiviseras för inköp, leverans, hantering och support av deras visuella kommunikationsmiljöer.

Ricohs monter på ISE 2016 kommer att vara nästan dubbelt så stor som förra året. I hall 9, monter B135 i området Unified Communications kommer våra experter att finnas för att visa produktportföljen och helhetslösningarna som ingår i Ricoh Connect & Collaborate. Ricoh kommer att visa innovativ teknik som omfattar nästa generations interaktiva whiteboards, projektorer, videokonferenssystem och helt nya virtuella mottagningssystem.

– Dagens arbetstagare förväntar sig en hel del från sina arbetsgivare, inte minst tillgång till lösningar som kan hantera flexibla och mobila arbetsmönster. En nyligen genomförd undersökning som Ricoh sponsrat visade att hela 73 procent av Generation Z, de som i dag är 19 år eller yngre, tror att deras framtida arbetsgivare kommer att tillgodose deras behov. Vårt utökade produktutbud har utformats för att hjälpa arbetsgivare att uppfylla förväntningarna hos den digitalt mogna och krävande arbetsstyrkan, säger Kristoffer Birkedahl, Business Area Manager, Ricoh Sverige.
Gratis entrébiljett till ISE 2016
Vill du ha en gratis entrébiljett till ISE 2016 (80 € vid köp i kassan) registrerar du dig på www.iseurope.org med hjälp av den exklusiva Ricoh-koden 915577. Du kan också anmäla dig till eventet på www.ricoh-europe.com/ise2016. Välkomna!

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com