Ricoh Global Eco Action 2018
Activities to be conducted on June 5, the “Common Action Day”
- Ricoh will turn off Ricoh logo signboards at all Group companies around the world.
- Employees will come to work wearing something green to highlight “Ricoh Global Eco Action” month.
- Ricoh will hold a symposium, inviting external organizations. Through discussion, the symposium will consider the creation of new business models, leading to concrete actions to achieve a zero-carbon society.
- Ricoh Asia Pacific Pte Ltd.
To hold an event titled “Eco Action Day - Industry Innovation in the Year of Climate Action Roundtable” in Singapore (May 31). The event will bring together Government, senior business and academic leaders who will discuss how the full potential of sustainable industrialisation and infrastructure development will contribute to Singapore’s greener future during the 12th edition of the annual Eco Action Day.
- Ricoh Europe PLC
To hold an activity entitled “Step Challenge”, in which employees will be asked to compete in teams of 5 to see by how much they can reduce their CO2 emissions, using an app to track and record their steps (without using a car). Participants will be asked to donate £5 per person to take part in the challenge, and all proceeds will go to Alzheimer’s Research.
- Ricoh USA, Inc. and Ricoh Canada, Inc.
To share and promote an “Eco Mind” both internally and externally by adding Ricoh’s sustainability message in employees’ e-mail signatures.
- Ricoh Japan Corporation
To participate in activities to clean up the Arakawa River alongside employees, their families, customers, and local residents, and learn about creatures in this river and how to protect them. (June 2)
- Ricoh Group employees
To sign their own eco declarations on the intranet, showing their commitment to actively participating in environmental conservation activities at home and in the community, as well as in the office.
Award activities
Awarding green fashion leaders:
Awarding groups that carried out collaborative actions with stakeholders:
| Om Ricoh |
Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.
Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD).
Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.
Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.
För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se
© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.
Kontakt med media:
Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez
E-post: media@ricoh-europe.com