Ricoh expands print diversity with Neon Pink toner
11.09.2017

Ricoh expands print diversity with Neon Pink toner

Ricoh Europe, London, 11 September 2017 – Ricoh has launched Neon Pink toner to enhance the creative possibilities for a wide range of print from posters and invitations to ticketing and advertising. These and other eye-catching capabilities will be on show at PRINT 17, Chicago, September 10-14 followed by Labelexpo, Brussels, September 25 - 28.

Neon Pink 8

The Neon Pink toner has been developed for the fifth colour station on the Ricoh Pro™ C7100X series colour cut sheet digital production press. It allows print service providers to produce eye-catching results that inspire highly engaging and effective campaigns.


It expands the colour gamut, enhances images and can be used as a solid or highlight or graphic colour. When combined with other process shades, it can create a neon palette. The toner is reflective under UV light to extend the range of printing possibilities offered by standard CMYK, white, or clear printing.

The new addition supports a ‘dramatic market expansion’ of special effect enhancement capabilities for magazine, direct mail, retail and point of purchase markets as highlighted by the InfoTrends report Beyond CMYK: The Use of Special Effects in Digital Printing.

It states nearly 1.8 trillion colour pages in the U.S. and Western Europe, or around 30% of the total colour pages, currently receive some type of special effects enhancement. It also says, ‘there is a tremendous opportunity for digitally produced special effect enhancements to grow’.

“The Neon Pink Toner joins the highly successful Neon Yellow toner which has already helped creative print service providers develop impactful and vibrant print,” says Eef de Ridder, Director, Commercial Printing, Commercial and Industrial Printing, Ricoh Europe.

“Increasingly print service providers want the ability to offer quick, easy and cost effective high quality personalised print that stands out. This latest addition will open up numerous exciting opportunities.”

The Neon Pink toner will be available from November. It is retrofittable, which means existing clients can expand the capabilities of the Ricoh Pro C7100X presses they operate today.

Discover the full range of Ricoh’s production printing services at www.ricoh.se.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com