Ricoh Europe wins Logitech Partner of the Year award
20.09.2022

Ricoh Europe wins Logitech Partner of the Year award

Ricoh Europe, London, 20 September 2022Ricoh Europe has scooped the prestigious Logitech Partner of the Year award in recognition of its unrivalled ability to integrate Logitech products into its B2B portfolio. 

The partnership is built on Ricoh’s ability to create fully enabled meeting rooms and collaboration spaces utilising Logitech’s video conferencing solutions, such as cameras, user interface devices, microphones, peripherals and accompanying services. These are configured by Ricoh to work seamlessly with end user’s preferred video platform, including Microsoft Teams and Zoom. 

Through the partnership, Ricoh customers benefit from a market leading offering, providing the peace of mind that comes with Logitech products and Ricoh’s managed services. This includes customers of businesses Ricoh has acquired to further enhance its digital service capabilities, as well as those it will acquire in the future. 

Logitech Select, an enhanced service that supports all Logitech equipment within the room, is a key component of Ricoh’s managed service offering and has helped to accelerate the partnership’s growth.

Brooke Ellingworth, Head of Channel VC & B2B, Logitech, says: “The mutual, high-level commitment of Logitech and Ricoh has seen our partnership go from strength to strength. Ricoh’s global reach, managed service capabilities and product integration expertise make it the perfect partner for empowering workplaces in the digital age. We have seen a growth rate of 80%, further highlighting the possibilities afforded by the partnership.”

Andrew Nelson, EMEA Sales Director, Communication Services, Ricoh Europe, adds: “In partnership with Logitech, we are providing customers with an unrivalled portfolio of innovative solutions and technical expertise that support specific demands. The Partner of the Year award is a testament to the customer first approach we have at Ricoh, as we lead change that unleashes human potential through the power and opportunity of technology.”

For more information on Ricoh’s digital services capabilities, visit www.ricoh-europe.com.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com