Ricoh announces first International Printers Network partnership
19.07.2018

Ricoh announces first IPN partnership

Ricoh Europe, London, 19 July 2018 – Ricoh has agreed a worldwide partnership with the IPN (International Printers Network) that will support the development of collaborative relationships and enable mutually beneficial knowledge sharing.
Ricoh announces first IPN partnership
L-R Keith Miyazaki, General Manager of Commercial Printing Business Centres, Ricoh Company Ltd, Jeroen Beckers, General Manager IPN, and Eef de Ridder, Vice President, Commercial Printing of the Commercial & Industrial Printing Group, Ricoh Europe.

IPN, established 25 years ago, is a unique global network of entrepreneurs, C-level executives and business owners. Based on personal relationships, it promotes the exchange of real life peer-2-peer experience, knowledge and innovation, in a non-competitive environment.

A recent review and a renewed strategy to maintain relevance to its members has led IPN to develop the Business Partner concept. This encourages a closer relationship with vendors to the mutual benefit of both vendors and members alike. It offers support with brand awareness, building relationships, knowledge, sales, efficiency and marketing.

“This partnership will enable Ricoh to engage with IPN members and develop mutually collaborative relationships,” says Keith Miyazaki, General Manager of Commercial Printing Business Centres, Ricoh Company Limited. “We can share our roadmap and gather honest and insightful feedback from vendor agnostic members worldwide. Their regional perspective will also enable us to ensure our developments competently address the needs of the US, Europe and Asia Pacific markets. We look forward as well to actively participating in the general and technical meetings, as well as the expo, where we can share knowledge and also learn from the other members.”

Jeroen Beckers IPN General Manager adds: “The value of the network is rooted in the open approach of its membership and we are delighted that Ricoh has become our first Business Partner. We, along with our stakeholders, look forward to learning more about its market outlook, research and development programme, planned product evolution and ongoing portfolio enhancements, while at the same time sharing our updates and experiences.”

For more information visit www.ricoh-europe.com.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com