Nya typer av utskrifter spelar en strategisk nyckelroll för tillväxt och innovation enligt Europas företagare
22.05.2018

Nya typer av utskrifter spelar en strategisk nyckelroll för tillväxt och innovation enligt Europas företagare

Utan de nya banbrytande utskriftsteknologierna anser två tredjedelar av de tillfrågade företagarna att de kommer att tappa marknadsandelar gentemot sina konkurrenter före 2023

Ricoh Europe, London, 22:a maj 2018 – Företagsledare runt om i Europa är eniga om att nya utskriftsteknologier kommer att spela en huvudroll i främjandet av både agilitet och innovation. Enligt en ny studie utförd av Ricoh Europe, anser majoriteten av de 3 150 tillfrågade företagsledarna att fördelarna med agilitet (77 %) och innovation (69 %) är de faktorer som kommer driva på investeringsviljan i nya utskriftsteknologier. 

Dessa resultat visar på att nya typer av utskrifter har blivit en viktig del av företagens framgångsstrategier. Studien visar även att 69 % anser att utskrifter kommer att kunna skapa ytterligare tillväxt och 67 % säger att de kommer ge dem konkurrenskraftiga fördelar. Företagarna backar upp dessa påståenden med ekonomiska åtaganden: 51 % har redan investerat i nya sätt att skriva ut och ytterligare 36 % planerar för detta inom de närmaste fem åren.

David Mills, CEO för Ricoh Europe, säger: “Den eviga klagovisan att “utskrifter är en död marknad” är långt ifrån rättvisande. Nya utskriftsteknologier hjälper företag att förändra sin verksamhet från grunden. Inom den medicinska sektorn tillverkar läkemedelsbolag proteser med 3D-teknik, skräddarsytt för den enskilde patienten. Inom detaljhandeln tillverkar man skor och designtryck på begäran vilket minimerar lagerstocken. Inom skolväsendet kan elever skaffa individanpassade böcker, vilket håller nere kostnader och främjar inlärningen.”

Företag prioriterar utskriftsteknologi inom områden som har en direkt inverkan på kundens upplevelser. Marknadsföring (79 %), produktutveckling (79 %) och tillverkning (76 %) har hittills varit de områden som fått ta del av de största investeringarna. På samma sätt är behovet av en snabb produktutveckling (80 %) och möjligheten att föra tillverkningen närmare slutanvändaren (69 %) det som driver investeringar mot en additiv tillverkning, vilket tillgodoser kundernas krav på snabbhet och personifiering.

David Mills tillägger: “Nya utskriftsteknologier gör det möjligt för företag att fördjupa sina kundrelationer, att snabbare kunna leva upp till de förväntningar som finns och att kunna erbjuda en mer personlig upplevelse. Att 78 % av de tillfrågade anser att utskrifter är väsentligt för att kunna behålla kundernas förtroende är talande. Dessa resultat visar att utan den dynamiska, personliga approach som nya utskriftsmöjligheter innebär, kommer företag att få det tufft att behålla sin konkurrenskraft i framtiden.”

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se/.

| Om Ricoh |

Ricoh är en ledande leverantör av integrerade digitala tjänster samt utskrifts- och bildlösningar utformade för att stödja den digitala omvandlingen av arbetsplatser och arbetsytor samt optimera företagsprestanda.

Med huvudkontor i Tokyo når Ricohs globala verksamhet kunder i cirka 200 länder och regioner, stödd av förvärvad kunskap, teknologi och organisatorisk kapacitet som har utvecklats under dess 85-åriga historia. Under det finansiella året som avslutades i mars 2023 hade Ricoh-koncernen en global försäljning på 2 134 miljarder yen (cirka 16,0 miljarder USD). 

Det är Ricohs uppdrag och vision att stärka individer att finna uppfyllelse genom arbete, genom att förstå och omvandla hur människor arbetar, så att vi kan frigöra deras potential och kreativitet för att förverkliga en hållbar framtid.

Ricoh Sverige AB har huvudkontor i Solna, Stockholm och egna kontor i Göteborg och Malmö. Ricoh Sverige har dessutom ett omfattande nät av servicepartner, IT-partner och återförsäljare över hela landet.

För mer information, vänligen besök www.ricoh-europe.com alternativt www.ricoh.se

© 2023 RICOH COMPANY, LTD. Alla rättigheter förbehållna. Alla refererade produktnamn är varumärken som tillhör respektive företag.

Kontakt med media: Ricoh Europe PLC
Charlotte Fernandez 
E-post: media@ricoh-europe.com